[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Elektryczny autobus Karsan Atak na torze testowym Maisach w Niemczech Cz. 1

Kolejny raz Karsan poprzez Polskiego przedstawiciela firmę MMI zaprosił gości z całej Polski na testy elektrycznego autobusu na torze pod Monachium w miejscowości Maisach w Niemczech. Tym razem został zaprezentowany i podany próbom na torze BMW i MINI Driving Academy większy brat autobusu Karsan Jest Electric o nazwie Karsan Atak Electric. Autobusowi Atak Electric w trakcie prezentacji towarzyszyły samochody osobowe BMW i 8 oraz BMW i 3 a także Karsan Jest Electric.

Czy Karsan Atak Electric ma szanse podbić Europejski rynek?
Zapotrzebowanie na miejskie elektryczne autobusy jest coraz większe, coraz częściej decydenci podczas wyboru zwracają uwagę nie tylko już na zasięg ale tzw. czas wyłączenia z tytułu ładowania.

Karsan Atak Electric posiada układ napędowy firmy TM 4; pakiet kontrolny nad tym Kanadyjskim producentem przejęła Dana. Producentem akumulatorów jest BMWi. Za zasilanie układu napędowego odpowiada 5 akumulatorów po 44 kWh co daje łącznie 220 kWh. Umieszczenie czterech akumulatorów na dachu i jednego za tylną osią nad zespołem napędowym umożliwiło niskie umieszczenie progu wejścia; w przyklęku jest to tylko 270 mm. Kolejną zaletą umieszczenia jednego akumulatora nad napędem blisko osi tylnej są niskie straty napięcia podczas przesyłu energii elektrycznej z rekuperatora. Elektryczna wersja Atak ma dwa poziomy rekuperacji; mocniejszy i słabszy różniące się poziomem wyhamowania autobusu podczas zdjęcia stopy z pedału gazu oraz oczywiście wielkością odzyskiwanej energii. Możliwości odzysku energii są dość spore sięgające aż do 25 % - deklaruje producent. Wysokie poziomy rekuperacji uzyskuje się wtedy gdy w ograniczony sposób korzystamy z pedału hamulca; w zamian dojeżdżając do skrzyżowania stosujemy drugi program odzyskiwania energii.

REKLAMA

Napęd elektryczny jest natomiast zintegrowany z tylną osią i posiada maksymalną moc 230 kW i maksymalny moment obrotowy o wartości 2400 Nm. Taka kompletacja daje w rezultacie zasięg 300 km na jednym ładowaniu przy włączonych wszystkich systemach. Czas ładowania zależny jest od rodzaju ładowarki; na pojedynczym ładowaniu prądem przemiennym 10 godzin, a na podwójnym ładowaniu o połowę krócej. Szybką ładowarką (o dużej mocy) na prąd przemienny do pełnego stanu możemy naładować akumulatory Karsana Atak Electric w 3 godziny.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij