[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Elektryczny autobus Karsan Atak na torze testowym Maisach w Niemczech Cz. 2

Kolejny raz Karsan poprzez Polskiego przedstawiciela firmę MMI zaprosił gości z całej Polski na testy elektrycznego autobusu na torze pod Monachium w miejscowości Maisach w Niemczech. Tym razem został zaprezentowany i podany próbom na torze BMW i MINI Driving Academy większy brat autobusu Karsan Jest Electric o nazwie Karsan Atak Electric. Autobusowi Atak Electric w trakcie prezentacji towarzyszyły samochody osobowe BMW i 8 oraz BMW i 3 a także Karsan Jest Electric.

Producent bardzo poważnie podszedł do warunków termicznych panujących w autobusie podczas jego użytkowania. Autobus posiada klimatyzację zarówno przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy; w zależności od trybu w którym pracuje zużywa mniej lub więcej energii elektrycznej. Atak wyposażony jest też w pompę ciepła i grzejniki ścian bocznych. Od kierowcy zależy z którego rodzaju ogrzewania przestrzeni pasażerskiej skorzysta.

Nowoczesny Design

Karsan Atak electric posiada nowoczesną lekką konstrukcje i wzmocnione podwozie oraz ściany boczne.
Dynamiki w wyglądzie niespełna dziewięciometrowemu autobusowi dodają światła do jazdy dziennej w technologii Led. Nie da się też nie zauważyć że autobus posiada lusterka typu Coach. Tył autobusu z pionowymi lampami przypomina trochę grafikę (logo BMW i).

REKLAMA


Z zewnątrz na prawej ścianie autobusu trochę za przednim kołem z przodu pod klapką zostały umiejscowione gniazda do ładowania akumulatorów.
Zanim wejdziemy do autobusu przez przednie drzwi musimy wcisnąć przycisk umiejscowiony pod wycieraczką.

Nowoczesne wnętrze

W pierwszej kolejności uwagę przyciąga pneumatyczny fotel z podłokietnikami o ciekawym wzorze oparcia.

Gdy zasiądziemy za kierownicą ujrzymy dwa ekrany LCD. Z 10,1 calowego multimedialnego ekranu dotykowego możemy uzyskać informacje o ustawieniach autobusu, skorzystać z nawigacji czy też obserwować przestrzeń pasażerską. W pełni cyfrowy panel instrumentów ma przekątną 12,2 cala. Dotykowy wyświetlacz oraz panel sterujący tożsamy jest z tym z mniejszego brata Jest.


Część pasażerska wyposażona jest w porty usb i wi-fi. Możliwe są dwie konfiguracje części środkowej w miejsca siedzące straponteny 18+4 lub 21+4 z niskiej podłogi autobus na pokład może zabrać 52 pasażerów.

Systemy bezpieczeństwa

Autobus jest wyposażony w elektroniczne systemy wspomagające kierowcę. Są nimi ABS (Anti Lock Braking System), EBS (Electronic Brake System), ESP ( Electronic Stability Program), HSA (Hill Start Aid), FARB (Front Anti Roll Bar), FDS ( E-motor Room Fire Detection System), RGB (Reverse Gear Buzzer), RBS ( Regenerative Brake System) i ASR ( Anti –Slippage System).

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij