REKLAMA

Elektryczny czy nie, oto jest pytanie: skorzystaj z aplikacji Mercedes-Benz w prosty i bezpłatny sposób, aby wirtualnie przetestować eSprinter, eVito i EQV 24.

Bezpłatne aplikacje Mercedes-Benz dla elektromobilności pomogą podjąć właściwą decyzję. Nowa aplikacja EQ Ready rejestruje rzeczywiste trasy, a następnie wykorzystuje te dane do obliczenia indywidualnego zużycia energii lub energii elektrycznej. Dzięki eCharging Planner można zaplanować wszystkie aspekty przejścia na elektromobilność (pojazdy, energia, ładowanie, instalacja, koszty i emisje CO2). Wystarczy kilka wpisów w kalkulatorze eCost, aby porównać koszty eksploatacji pojazdu elektrycznego i spalinowego. Tym samym Mercedes-Benz dostarcza cały ekosystem dla elektrycznych układów napędowych.

Podczas przechodzenia na elektryczne układy napędowe często pojawia się wiele pytań. Dlatego Mercedes-Benz udostępnia teraz szereg bezpłatnych aplikacji, które mają pomóc klientom w podejmowaniu decyzji. A takich kluczowych pytań powstaje wiele. Jaki jest zasięg na trasie A? Jakie stacje ładowania znajdują się na trasie B? Co należy wziąć pod uwagę podczas instalacji systemów ładowania na terenie firmy?

REKLAMA

Na te i wiele innych pytań odpowiedzi mają aplikacja EQ Ready, eCharging Planner i kalkulator eCost. Korzystając z danych firmowych, dostarczą dokładnych informacji na temat efektywności ekonomicznej i wydajności aut eSprinter, eVito, eVito Tourer (łączne zużycie energii elektrycznej: 26,2 kWh/100 km; łączna emisja CO2: 0 g/km) oraz EQV (łączne zużycie energii elektrycznej: 26,4-26,3 kWh/100 km; łączna emisja CO2: 0 g/km). Przy tym zasięg został określony na podstawie Dyrektywy 692/2008/WE oraz zależy od konfiguracji danego pojazdu.

Wykonaj wirtualną jazdę próbną z aplikacją EQ Ready

Aplikacja EQ Ready zademonstruje, czy samochód dostawczy z napędem elektrycznym nadaje się do konkretnego zastosowania. W tym celu aplikacja na żądanie rejestruje rzeczywiste przejazdy użytkownika, uwzględniając liczne parametry, takie jak prędkość i przyspieszenie, postoje i dłuższe przerwy. Do systemu można wprowadzić nawet rodzaj ładunku. Następnie jest on uwzględniany w analizie, podobnie jak profil wysokości i dane dotyczące lokalizacji. Efekt końcowy stanowi szczegółowa ocena i prognoza stanu naładowania akumulatora - tak jakby jazda rzeczywiście odbywała się furgonem o napędzie elektrycznym.

Bezpieczne przejazdy dzięki wygodnemu planowaniu

Długie przejazdy można zaplanować bezstresowo przed wyjazdem: będąc jeszcze w domu wystarczy wpisać adresy miejsca wyjazdu i miejsca docelowego, a aplikacja obliczy przewidywane zużycie energii, biorąc pod uwagę ograniczenia prędkości, historyczne dane o ruchu drogowym, wzniesienia i zjazdy. Ponadto aplikacja EQ Ready na mapie pokazuje przegląd stacji ładowania znajdujących się w pobliżu pojazdu. W razie potrzeby aplikacja filtruje wyniki według stacji ładowania z różnymi wyjściami ładowania lub typami wtyczek. Poszukiwanie następnej stacji ładującej jest równie wygodne. Aplikacja EQ Ready jest dostępna na iOS i Androida.

Ładowanie pod kontrolą dzięki eCharging Planner

W większości przypadków stacja ładowania na terenie firmy jest najlepszą koncepcją dla pojazdów o napędzie akumulatorowym. Ale ile prądu będzie potrzebne, która stacja ładowania byłaby najlepsza i co należy wziąć pod uwagę przy jej instalacji? Mercedes-Benz eCharging Planner dostarczy wszystkich tych niezbędnych informacji. Moduł „Energia” określa roczne koszty energii pojazdu na podstawie czasu pracy, cen energii elektrycznej i kilku innych czynników, a następnie porównuje je z kosztami odpowiedniego pojazdu z silnikiem spalinowym. Możliwe jest nawet obliczenie kosztów flot mieszanych obejmujących auta eSprinter, eVito, eVito Tourer i EQV, a otrzyma się przegląd tego, ile emisji CO2 można zaoszczędzić, przechodząc na elektromobilność. Moduł „Ładowanie” dostarcza informacji na temat prawidłowego ładowania wallboxa, natomiast moduł „Instalacja” pozwala na oszacowanie nakładów związanych z jej montażem. Moduł „Wynik” zapewnia zaś przejrzyste podsumowanie wszystkich danych, w tym spodziewanych kosztów operacyjnych i progu rentowności w porównaniu z odpowiednikiem z silnikiem spalinowym. Planer eCharging jest dostępny online pod adresem: https://www.mercedes-benz.de/vans/de/mercedes-benz-vans/evan-ecosystem/echarging-planner

Silnik spalinowy czy akumulator?

Szybkie porównanie kosztów z Kalkulatorem eCost daje przybliżoną odpowiedź na kluczowe tu pytanie, co okazuje się tańsze - furgonetka akumulatorowo-elektryczna czy wariant z silnikiem spalinowym? Kalkulator eCost może to wyjaśnić. W zaledwie kilku krokach porównuje roczne koszty eksploatacji aktualnie użytkowanego pojazdu z kosztami elektrycznie napędzanej furgonetki Mercedes-Benz. Uwzględnia wszelkie istotne wydatki ujmowane księgowo, od rat leasingowych i wydajności jazdy po ceny energii elektrycznej/paliwa, oraz konserwację – przeglądy i naprawy, ubezpieczenie i podatki. Kalkulacja uwzględnia też ewentualne dotacje państwowe na elektryczne układy napędowe, które wpływają na wysokość raty leasingowej oraz cztery lata bezkosztowego serwisu i konserwacji Mercedes-Benz. Kalkulator eCost jest dostępny online pod adresem: https: //www.vans.mercedes-benz.com/vans/en/mercedes-benz-vans/evan-ecosystem/tco

Cały ekosystem dla elektrycznych układów napędowych

Obecnie bezemisyjny transport można osiągnąć tylko za pomocą elektrycznych układów napędowych. Mercedes-Benz od samego początku wspiera swoich klientów całym ekosystemem usług, obejmującym kompetentne konsultacje przed zakupem, instalację infrastruktury ładowania, bezpłatną konserwację przez pierwsze cztery lata, rozwiązania w zakresie łączności oraz pomoc w pozyskaniu i korzystaniu z funduszy państwowych.

Cyfrowy ekosystem Mercedes-Benz jest dostępny online pod adresem: https://www.vans.mercedes-benz.com/vans/en/mercedes-benz-vans/evan-ecosystem

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA