Elektryczny w produkcji seryjnej: Mercedes-Benz eEconic zjeżdża już z linii montażowej w zakładzie w Wörth Cz.1

22 lipca 2022 roku w zakładzie Wörth am Rhein Daimler Truck rozpoczął seryjną produkcję Mercedes-Benz eEconic do zastosowań komunalnych w centrach miast. Ciężarówka z serii Special Trucks to drugi akumulatorowy samochód koncernu, który zjechał z linii montażowej w Wörth – wkrótce po rozpoczęciu seryjnego wytwarzania eActrosa. eEconic opiera się na tej samej architekturze pojazdu, co eActros. Jest budowany elastycznie w wydziale Special Truck i elektryfikowany w Future Truck Center. Wiąże się z tym dalszy rozwój pracowników: około 2700 zatrudnionych w fabryce w Wörth zostało już przeszkolonych do pracy z pojazdami o wysokim napięciu oraz montażu komponentów elektrycznych. Pierwszy seryjnie produkowany eEconic zostanie przekazany Urbaser A/S, firmie działającej w Danii w sektorze utylizacji odpadów; dostawę kolejnych aut zaplanowano sukcesywnie w ciągu 2022 roku.

Daimler Truck przyspiesza elektryfikację swojej floty pojazdów: Mercedes-Benz eEconic do użytku komunalnego wchodzi do produkcji seryjnej w zakładzie w Wörth w południowej Nadrenii-Palatynacie.

W krótkim czasie z linii produkcyjnej w Wörth zjedzie drugi model ciężarówek Mercedes-Benz z napędem akumulatorowym: po premierze w październiku 2021 roku seryjnego eActrosa do miejskiego transportu dystrybucyjnego pojawił się eEconic, opracowany wspólnie z klientami, Po intensywnych seriach testowych od maja 2022 roku przechodził on praktyczne próby u klientów. Pierwszy pojazd z produkcji seryjnej został przekazany firmie Urbaser A/S, działającej w Danii w sektorze utylizacji odpadów. Inni klienci już zdecydowali się na eEconic z seryjnej produkcji. Pojazdy mają być dostarczane sukcesywnie w ciągu roku. Dr Ralf Forcher, szef Mercedes-Benz Special Trucks, stwierdził „Od szkicu do gotowego pojazdu, od prototypu do ciężarówki produkcyjnej - teraz nadszedł czas: wraz z eEconic wprowadzamy na drogę pierwszy elektrycznie zasilany i seryjnie wyprodukowany Mercedes-Benz Special Truck. Wymiana z naszymi klientami wykazała: miasta i gminy chcą dla swoich flot pojazdów neutralnych pod względem emisji CO2. Szczególnie w dużych miastach istnieje potrzeba cichej, czystej i bezpiecznej logistyki oraz rozwiązań w zakresie utylizacji odpadów. I do tego oferujemy odpowiedni pojazd". Dr Andreas Bachhofer, kierownik produkcji i kierownik zakładu w zakładzie w Wörth, dodał zaś „Jesienią 2021 roku za pomocą eActrosa daliśmy zielone światło dla seryjnej produkcji w zakładzie w Wörth naszych pojazdów elektrycznych, a teraz robimy analogiczny krok w stosunku do eEconica. Jest to możliwe dzięki naszej elastycznej produkcji i naszemu wysoce zmotywowanemu zespołowi na miejscu, który w bardzo krótkim czasie zintegrował eEconica z linią produkcyjną i pracuje ramię w ramię, aby sprostać wysokim wymaganiom jakościowym naszych klientów. Rozpoczęcie w Wörth produkcji drugiej elektrycznej ciężarówki po raz kolejny pokazuje, że w zakładzie jesteśmy już w połowie przejścia na nowe układy napędowe”.

Seryjna produkcja pojazdów elektrycznych w Future Truck Center

eEconic będzie produkowany na istniejącej linii montażowej Mercedes-Benz Special Trucks, równolegle i elastycznie z ciężarówkami napędzanymi silnikami spalinowymi. Po zmontowaniu pojazdu, elektryfikacja eEconic jest kontynuowana w Future Truck Center, gdzie – podobnie jak eActrosa – wyposaża się go w komponenty napędu elektrycznego. W kilku etapach produkcji instalowane są między innymi akumulatory wysokonapięciowe i jednostka ładująca. Po zmontowaniu wszystkich komponentów wysokiego napięcia cały system można uruchomić, a auto jest gotowe do jazdy.

Przy tym, w trakcie transformacji w kierunku transportu neutralnego pod względem emisji CO2, zakład w Wörth postawił sobie za cel między innymi ciągły rozwój siły roboczej pod kątem sprostania wymogom produkcji ciężarówek z nowymi układami napędowymi. Obejmuje to również zapewnienie, że zatrudnieni pracujący przy pojazdach z wysokim napięciem, takich jak eEconic, przechodzą specjalne szkolenia i rozwój. Od 2018 roku zatrudnieni w fabryce w Wörth są kwalifikowani do produkcji wariantów elektrycznych. Do tej pory we własnym centrum szkoleniowym zakładu przeszkolono około 2700 osób do obsługi pojazdów i komponentów o wysokim napięciu. Dzięki temu osoby te zdobyły niezbędną wiedzę i są optymalnie przygotowane do nowych wymagań w produkcji.

Zobacz również:
REKLAMA