Elektryczny w produkcji seryjnej: Mercedes-Benz eEconic zjeżdża już z linii montażowej w zakładzie w Wörth Cz.2

22 lipca 2022 roku w zakładzie Wörth am Rhein Daimler Truck rozpoczął seryjną produkcję Mercedes-Benz eEconic do zastosowań komunalnych w centrach miast. Ciężarówka z serii Special Trucks to drugi akumulatorowy samochód koncernu, który zjechał z linii montażowej w Wörth – wkrótce po rozpoczęciu seryjnego wytwarzania eActrosa. eEconic opiera się na tej samej architekturze pojazdu, co eActros. Jest budowany elastycznie w wydziale Special Truck i elektryfikowany w Future Truck Center. Wiąże się z tym dalszy rozwój pracowników: około 2700 zatrudnionych w fabryce w Wörth zostało już przeszkolonych do pracy z pojazdami o wysokim napięciu oraz montażu komponentów elektrycznych. Pierwszy seryjnie produkowany eEconic zostanie przekazany Urbaser A/S, firmie działającej w Danii w sektorze utylizacji odpadów; dostawę kolejnych aut zaplanowano sukcesywnie w ciągu 2022 roku.

W pełni elektryczna aplikacja komunalna

Kluczowe specyfikacje techniczne eEconica są w dużej mierze identyczne z tymi z eActrosa. eEconic do zbiórki odpadów ma na celu zabezpieczenie w ciągu jednej zmiany i bez konieczności doładowania większości typowych tras zbiórki odpadów obsługiwanych przez klasycznego Econica. Elektryczny układ napędowy umożliwia wykonanie płaskiej podłogi kabiny – ułatwia to poruszanie się w kabinie i okazuje się wyjątkowo korzystne, gdy kierowca chce opuścić pojazd przez składane drzwi po stronie pasażera, z dala od ruchu. Znaczącym ulepszeniem w stosunku do konwencjonalnego Econica jest nowoczesny i intuicyjny kokpit multimedialny. Kolejną atrakcję wyposażenia stanowi panoramiczne przeszklenie, a powlekana i podgrzewana przednia szyba Thermocontrol zapobiega też zaparowaniu szyby zależnemu od pogody. W ten sposób poprawia widoczność drogi wokół pojazdu. Ekran zapobiega także nagrzewaniu się wnętrza kabiny w świetle słonecznym. Do tego dochodzą duże korzyści w zakresie bezpieczeństwa w ruchu miejskim, gdyż eEconic został standardowo zaopatrzony w asystenta Sideguard Assist S1R i asystenta hamowania awaryjnego 5. generacji Active Brake Assist.

Daimler Truck: bezemisyjna flota pojazdów do 2039 roku

Rozpoczęcie produkcji eEconica to kolejny kamień milowy na drodze Daimler Truck do transportu neutralnego pod względem emisji CO2. Dlatego, aby przyczynić się do dekarbonizacji sektora pojazdów użytkowych, firma dąży do wprowadzenia na drogi do 2050 roku transportu neutralnego pod względem emisji CO2. W związku z tym od 2039 roku w swoich głównych regionach sprzedaży w Ameryce Północnej, Europie i Japonii Grupa zamierza sprzedawać wyłącznie pojazdy neutralne pod względem emisji CO2. Tak zwana „podwójna strategia” skupia się na dwóch uzupełniających się technologiach zasilania naszych układów napędowych: bateriach i wodorowych ogniwach paliwowych.

O fabryce Mercedes-Benz Wörth

Największa montownia ciężarówek Mercedes-Benz Trucks została założona w Wörth am Rhein w 1963 roku i od ponad 20 lat produkuje samochody Mercedes-Benz Arocs i Atego oraz Actros – ten ostatni to najpopularniejszy na świecie samochód ciężarowy klasy tonażowej ciężkiej. W 2021 roku rozpoczęto seryjną produkcję akumulatorowo-elektrycznego Mercedesa eActros. Tu też powstają specjalne ciężarówki Mercedes-Benz Econic, Unimog i Zetros. Każdego dnia fabrykę w Wörth może opuszczać do 470 aut dopasowanych do wymagań klienta. Odbiorcy w ponad 150 krajach cenią sobie „jakość made in Wörth”. Fabryka Mercedes-Benz w Wörth nad Renem pozostaje także centrum kompetencji globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Trucks. Ma ona bowiem również ponad 50-letnie doświadczenie w produkcji zestawów CKD (Completely Knocked Down) i na liczne rynki zagraniczne dostarcza zestawy pojazdów do lokalnego montażu końcowego – do dzisiaj dostarczono łącznie ponad 750 000 takich zestawów. Zatrudniająca około 10 000 pracowników fabryka Mercedes-Benz Wörth to drugi co do wielkości pracodawca w Nadrenii-Palatynacie.

REKLAMA