[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Elektryfikacja dróg i transportu towarowego

Zero emisji dwutlenku węgla, cichsze pojazdy, dobre właściwości jezdne i brak emisji spalin. Ciągłe ładowanie wzdłuż autostrady ma ogromny potencjał dla ciężkiego transportu.

Na ruchliwej autostradzie ciężarówka z naczepą zbliża się do długiego odcinka z pylonami po prawej stronie. Czujnik pojazdu wykrywa, że pas ruchu jest teraz wyposażony w elektryczną linię trakcyjną, a kierowca poprzez naciśnięcie przycisku uruchamia system i pantograf rozkłada się z dachu kabiny. W rezultacie w ciągu kilku sekund wewnątrz kabiny robi się prawie całkowicie cicho: silnik spalinowy zatrzymał się, a pojazd całkowicie zasila teraz silnik elektryczny.

Czysta, bezpieczna i wydajna technologia

Zaledwie kilka lat temu myśl, że elektrycznie napędzane ciężarówki przeznaczone do obsługi ruchu dalekodystansowego mogą współistnieć z autami osobowymi na zwykłych autostradach, byłaby wizją przyszłości. Ale dziś w Europie realizowanych jest kilka projektów, aby przetestować tę czystą, bezpieczną i wydajną technologię. Obecnie rządy i władze w Niemczech, Włoszech i Szwecji aktywnie wspierają bowiem projekty badawcze, a ostateczny cel polega na zbudowaniu infrastruktury elektryfikacyjnej, która dzięki tej zielonej technologii mogłaby objąć sieć autostrad w Europie.

REKLAMA

„Elektryfikacja pojazdów rozwija się szybko”

Scania uważa, że nie minie dużo czasu, aż punkt krytyczny będzie taki, że elektryfikacja ciężkich przewozów stanie się dobrą inwestycją dla operatorów transportowych. Ale ponieważ firma nadal inwestuje i rozwija rozwiązania zelektryfikowane, wdraża również inne i bardziej bezpośrednie drogi do osiągnięcia zrównoważonego przemieszczania. W tym kontekście postrzega zelektryfikowane drogi jako jedną z kilku obiecujących technologii, mogących sprawić, że transport dalekobieżny stanie się bardziej zrównoważoną przyszłością – stanie się bardziej zrównoważony w przyszłości. Elektryfikacja pojazdów rozwija się mianowicie szybko i dzięki korzyściom środowiskowym, społecznym i kosztowym będzie odgrywać ważną rolę w przechodzeniu na system transportu bez paliw kopalnych.

1. Zelektryfikowana droga – jak to działa:

Znalezienie zelektryfikowanej autostrady – eHighway

Czujnik sprawdza pas ruchu za pomocą linii kontaktowej Do tego momentu ciężarówka była napędzana silnikiem spalinowym. Teraz kierowca podnosi pantograf.

2. Pojazd łączy się z linią energetyczna
Po podłączeniu pantograf przenosi energię bezpośrednio do silnika elektrycznego, jednocześnie ładując akumulator. Podczas hamowania energia elektryczna jest wytwarzana w procesie rekuperacji, ładując akumulator pokładowy.

3. Pojazd odłącza się podczas wyprzedzania
Ciężarówka wyprzedza lub znajduje się na końcu odcinka zelektryfikowanego - wówczas pantograf opuszcza się. Silnik elektryczny pracuje tak długo, jak jest to tylko możliwe. Po wyprzedzeniu kierowca może wrócić do eHighway.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij