[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Evobus na Transexpo

Na stoisku EvoBus Polska, spółki-córki koncernu Daimler, zarówno eksponowane modele, jak i innowacyjna formuła dyskusji między ekspertami a gośćmi targowymi miały jeden wspólny mianownik w postaci przyszłości transportu. Dlatego motto stoiska, brzmiące „Welcome to the Future”, stanowiło zaproszenie do świata innowacji, które w Daimlerze nie są traktowane jak firmowe slogany, lecz staja się obietnicą złożoną klientom. W związku z tym na targach można było zobaczyć koncepcyjny Future Bus, a w ofercie handlowej znalazł się seryjny model w pełni elektrycznego autobusu miejskiego eCitaro.

Fot. Jarosław Brach

Prezentowany Mercedes-Benz Future Bus wyposażony w CityPilot jeszcze bardziej zwiększa atrakcyjność jazdy środkiem komunikacji publicznej, jakim jest autobus miejski. Dotyczy to przede wszystkim pasażerów, ale zmiany przyniosły także korzyści kierowcom i operatorom. Wszystkie grupy użytkowników zyskują bowiem na rewolucyjnym wzornictwie oraz nowatorskiej technice. Dzięki nim ten wariant koncepcyjny wkomponowuje się w swoje środowisko, zarówno w sensie stylizacji zewnętrznej i wewnętrznej, jak i techniki, dzięki której porusza się na swojej trasie i komunikuje z otoczeniem.
Technologia CityPilot bazuje na autonomicznej ciężarówce Mercedes-Benz Actros z systemem Highway Pilot. Tu jednak została ona w znacznym stopniu udoskonalona i przystosowana do specyfiki autobusu miejskiego oraz uzupełniona o liczne funkcje. I tak oto CityPilot potrafi rozpoznawać sygnalizację świetlną i komunikować się z nią, wskutek czego bezpiecznie pokonuje skrzyżowania ze światłami. Potrafi też rozpoznawać przeszkody, w szczególności pieszych na jezdni i samoczynnie inicjować manewr hamowania. Podjeżdża również autonomicznie na przystanki, gdzie sam otwiera i zamyka drzwi. Co więcej, radzi sobie z pokonywaniem odcinków w tunelach. By powyższe było możliwe, kompletacyjnie zawiera szerek niezwykle innowacyjnych rozwiązań i technologii. Kilkanaście kamer skanuje jezdnię i otoczenie, systemy radarowe bliskiego i dalekiego zasięgu nieustannie monitorują odcinek drogi przed autobusem. Całość uzupełnia system GPS. Dzięki fuzji danych wszystkie zgromadzone informacje dają niezwykle precyzyjny obraz, umożliwiając ustalenie pozycji autobusu z dokładnością co do centymetra. Rozwiązania te funkcjonują już w praktyce i zostały przetestowane podczas światowej premiery CityPilot na trudnym, liczącym niemal 20 km odcinku w Amsterdamie, obejmującym częściowo ciasne zakręty, tunele czy liczne przystanki i to przy dużych jak na typ miejski prędkościach.

W koncernie Daimler innowacje pojazdów koncepcyjnych są stopniowo wprowadzane do modeli seryjnych. Klientom dostarcza się nowatorskie rozwiązania, wcześniej sprawdzone i „gotowe do użytku” – bez kompromisów. Przyszłość widziana jest przez pryzmat globalizacji, urbanizacji i cyfryzacji. Aspirując do roli architekta przyszłości mobilności, do 2020 roku Daimler Buses zainwestuje więc aż 200 mln EUR tylko w realizację strategii CASE w dywizji autobusowej. Pojęcie CASE oznacza w koncernie Daimler obszary łączności (Connected), autonomiczną jazdę (Autonomous), elastyczne wykorzystanie i współdzielenie usług (Shared Services) oraz elektryfikację napędu (Electric). Innowacyjna oferta Daimler Buses obejmuje też kompletny system eMobility, umożliwiając doradztwo w podejmowaniu odpowiednich kroków na drodze ku elektromobilności.

REKLAMA

Na stoisku przestawione zostały także: najpopularniejszy autokar turystyczny w Polsce - Mercedes-Benz Tourismo oraz spektakularna, piętrowa Setra S 531 DT. Na wystawie zewnętrznej można było z kolei zobaczyć uhonorowany tytułem Bus of the Year 2019 Mercedes-Benz Citaro hybrid z ostatniej dostawy dla MPK w Krakowie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij