FMX w wydaniu zmilitaryzowanym ciężkiego ciagnika siodłowo-balastowego do przerzutu wielotonowych ładunków – HET.

Volvo Trucks ujawniło kompletację ciężkiego ciągnika siodłowo-balastowego HET pochodzącego ze specjalizowanej i specjalistycznej rodziny FMX. .

Volvo FMX Producent

Egzemplarz ten cechują:

REKLAMA
  • układ napędowy 8x4;
  • układ osi 1+3 – tzn. z tyłu z trzema osiami, w tym osią pchaną i tylnym napędowym tandemem;
  • bliźniacze ogumienie na kołach napędowego tandemu;
  • długa kabina z dachem podwyższonym – Globetrotter;
  • tzw. szafa za kabiną, mieszcząca m.in. zbiornik paliwa i bardzo dużej pojemności oraz elementy instalacji pneumatycznej i hydraulicznej. Do tego dochodzą wciągarki do ewakuacji zabieranego sprzętu;
  • specjalne 3,5-calowe siodło.

Napęd stanowi silnik z serii D13 w nastawie o mocy maksymalnej 540 KM, współpracujący ze zautomatyzowaną skrzynią biegów I-Shift z odpowiednią strategią zmiany przełożeń i ultraniskimi biegami pełzającymi. Mechanicznie zawieszone mosty tylnego tandemu są wzmocnione, o nacisku 2x16000 kg. Ponieważ pojazd ten powstaje zgodnie z zasadami filozofii modułowej, ostateczna kompletacja oraz zakres i głębokość militaryzacji, przy uwzględnieniu warunków natury technicznej, zależą od potrzeb konkretnego zamawiającego. Dlatego do bardzo długich należy lista pozycji dostępnych w standardzie i opcyjnych. Znalazły się na niej m.in.: przygotowanie do działania w ekstremalnych warunkach pogodowych, tempomat adaptacyjny, ochrona układu napędowego i innych wybranych komponentów, wsparcie w zakresie alertów dla kierowcy, automatyczny hamulec postojowy i światła hamowania awaryjnego, przedłużenie ramy z przodu o 400 mm, wciągarki o sile uciągu od 1 do 15 ton montowane z przodu lub z boku i 40 ton montowane centralnie, osprzęt holowniczy i stalowa osłona spodu silnika, stalowy zderzak przedni, przednia płyta montażowa, odpowiednio zabezpieczone przed korozją kabina i rama podwozia.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA