REKLAMA

FUSO Future Innovation Lab: eCanter SensorCollect demonstruje otwartą kulturę innowacji

Japońska spółka zależna Daimler Trucks – FUSO – niedawno potwierdziła swoją wiodącą rolę w rozwoju innowacyjnych ciężarówek z zaawansowanymi technologiami. Podczas wydarzenia „FUSO Future Innovation Lab” firma przedstawiła bowiem swój nowatorski pojazd koncepcyjny eCanter SensorCollect. Pokaz odbył się w siedzibie podmiotu w Kawasaki.

FUSO eCanter SensorCollect to koncepcyjna śmieciarka oparta na całkowicie elektrycznym eCanterze. Proponuje się tu zastosowanie bezemisyjnej lekkiej ciężarówki, aby podstawowe usługi wywozu śmieci były bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska. Operatorzy idący obok pojazdu mogą zdalnie sterować systemem eCanter SensorCollect za pośrednictwem bezprzewodowego interfejsu HMI (Human Machine Interface). Wyposażone w LiDAR, czujniki ultradźwiękowe i bardzo dokładny GPS auto może bezpiecznie wykonywać zdalnie przesyłane mu polecenia oraz wykrywając osoby lub przedmioty w pobliżu. Polecenia te obejmują podążanie za operatorem, zatrzymywanie się, omijanie przeszkód i natychmiastowe zatrzymywanie się, jeśli osoba lub obiekt znajdzie się w pobliżu samochodu. Te funkcjonalności mają na celu zwiększenie wydajności pracowników zajmujących się zbieraniem śmieci. FUSO eCanter SensorCollect stanowi wynik innowacyjnego podejścia do rozwoju. Oprócz konwencjonalnych procesów rozwoju produktów, FUSO prowadzi różnorodne inicjatywy wewnątrz i na zewnątrz firmy, zachęcając do innowacyjnych pomysłów na wyroby, które odpowiadają na potrzeby i wyzwania społeczne. Dlatego podmiot współpracował ze start-upami oraz wraz z uniwersytetami japońskimi i zagranicznymi zorganizował różne warsztaty i hackathony, na które zaproszono również uczestników zewnętrznych. Dzięki tym wydarzeniom do tej pory wygenerowano ponad 100 pomysłów. Aydogan Cakmaz, starszy wiceprezes i szef działu inżynierii produktu w FUSO, powiedział „Tworzenie innowacji jest jednym z głównych filarów badań i rozwoju w FUSO, ponieważ decyduje o długoterminowej pozycji lidera na rynku. Będziemy nadal rozwijać innowacyjne produkty, aby zaspokoić potrzeby klientów i społeczeństwa dzięki naszym zaawansowanym technologiom”. Jak dotąd FUSO eCanter sprawdził się w operacjach u użytkowników jako niezawodny, całkowicie elektryczny lekki wariant dystrybucyjny. Do tej chwili ponad 160 takich aut jeździ w Japonii, Europie i USA. W Europie FUSO eCanter jest już eksploatowany w jedenastu miastach w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Portugalii, Irlandii, Holandii i Danii, aby zapewnić lepsze życie w tych ośrodkach.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA