REKLAMA

FUSO eCanter dostarcza butle z gazem w londyńskiej strefie ultra niskiej emisji (ULEZ)

Daimler Trucks kontynuuje dostawy w pełni elektrycznej lekkiej ciężarówki FUSO eCanter. Wśród nowych klientów znalazł się Calor, będący jednym z najbardziej znanych brytyjskich dostawców gazu. Emitując zerową ilość substancji szkodliwych FUSO eCanter dostarcza teraz do odbiorców w centrum Londynu butle z butanem i propanu. Pomagając zredukować wpływ dostaw na środowisko, ciężarówka ta spędza też większość czasu pracując w strefie Ultra Low Emission (ULEZ) miasta, czyli przeznaczonej dla pojazdów o ultra niskiej emisji. Tym samym eCanter przyczynia się do poprawy jakości powietrza w mieście.

Producent

eCanter wychodzi naprzeciw potrzebom kierowcy i biznesu Jedno ładowanie zapewnia autu efektywny zasięg działania wynoszący około 100 km, co okazuje się wystarczające w przypadku wielu zastosowań w typowej dostawie – dystrybucji miejskiej. W ciągu dnia pojazd Calora zwykle przejeżdża około 50 kilometrów, a akumulatory są ładowane przez noc w punkcie ładowania w magazynie. Samochód zazwyczaj opuszcza bazę każdego ranka, zabierając ładunek o masie 2370 kg, i pozostaje mocno obciążony przez cały dzień, ponieważ kierowca zbiera puste butle z gazem za każdym razem, gdy zostawia pełne. Jednym z tych kierowców jest Alexandru Nechita. Mówi on „eCanter porusza się tak płynnie. Pick-up od samego startu jest naprawdę silny i łatwo przyspiesza. Zauważalne są również brak hałasu lub wibracji w kabinie i znacznie bardziej relaksująca jazda”. Podobnie też jak odpowiednik z silnikiem wysokoprężnym eCanter okazuje się być kompaktowym i zwinnym wariantem 7,5-tonowym. Alexandru Nechita dodaje „Wielkość i zwrotność pojazdu oznaczają, że łatwo da się nim poruszać w centrum miasta lub uzyskać dostęp do szczególnie ciasnych lokalizacji”. Dotychczas do użytkowników w Wielkiej Brytanii zostało dostarczonych 16 sztuk FUSO eCanter pochodzących z małoseryjnej produkcji w zakładach Daimler Trucks położonych w Tramagal w Portugalii. Obecnie w Stanach Zjednoczonych, Europie i Japonii klienci eksploatują ponad 150 tych ciężarówek w miastach takich jak Nowy Jork, Los Angeles, Tokio, Berlin, Londyn, Amsterdam, Paryż, Kopenhaga i Lizbona.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA