REKLAMA

Fabryka Samochodów „Ural” dostarczyła partię samochodów dla rosyjskiego Ministerstwa Sytuacji Nadzwyczajnych

Fabryka Samochodów „Ural” dostarczyła dla rosyjskiego Ministerstwa Sytuacji Nadzwyczajnych siedem specjalnych ratowniczo-gaśniczych i pompowo-wężowych – z systemem węży samochodów PANRK 4.0 / 1.2-130, opartych na podwoziu Ural-6370 (6x6) z napędem na wszystkie koła. Pojazdy te stanowią wspólnym wyrób rozwojowy AZ „Ural” oraz firmy produkującej sprzęt przeciwpożarowy - przedsiębiorstwa „Priority”.

Ural Straż Producent

PANRK przeznaczono do wykonywania zadań skutecznego gaszenia pożarów w obiektach, w których do gaszenia pożaru wymagana jest maksymalna ilość wody doprowadzanej na duże odległości (do 3 km). Osprzęt specjalny został wyprodukowany przez partnera strategicznego fabryki samochodów Ural - firmę sprzętu przeciwpożarowego Priority. Samochód jest wielofunkcyjny i jednocześnie łączy w sobie kilka elementów wyposażenia – są to cysterna przeciwpożarowa, przepompownia z potężnymi pompami głębinowymi oraz pojazd do przewozu i układania węży.

Pompa pożarnicza firmy JOHSTADT o wydajności 130 l/s zapewnia zaopatrzenie w wodę przewodem wężowym o średnicy 150 mm i długość 1200 m, przy źródle wody na głębokości ssania do 25 metrów. PANRK ma zbiornik na wodę o pojemności 4000 litrów. Zaopatrzono go też w pneumatyczne narzędzia do cięcia gruzu i pomocy ofiarom wypadków drogowych, generator diesla dużej mocy oraz oświetlenie do pracy w ciemności. Zainstalowano automat do zbierania węży oraz windę załadowczą z pilotem. Ponieważ wszystkie przedziały auta są ogrzewane, na rosyjskie warunki cechują je wygoda i ergonomia.

REKLAMA

Aby skutecznie wykonywać zadania przeciwpożarowe, na 3-osiowym podwoziu Ural-6370 – układ napędowy 6x6, masa całkowita 33,5 tony, nośność 20 ton – o zwiększonej nośności montuje się specjalne wielofunkcyjne przystawki. Kompleks może również służyć jako przepompownia o dużej mocy - do wypompowywania wody w przypadku katastrof spowodowanych przez człowieka oraz klęsk żywiołowych - powodzi i podtopień. Technika ta zdobyła zaufanie struktur ratowniczo-pożarniczych Ministerstwa Sytuacji Nadzwyczajnych i jest polecana do wprowadzenia na stan każdej jednostki, jako niezbędna do ochrony dużych obiektów architektonicznych, takich jak stadiony, hangary magazynowe, hale produkcyjne czy lotniska.

Warto tu wskazać, że PANRK wykazał już swoją skuteczność w gaszeniu pożarów na dużych obszarach w rejonach Czelabińska i Kurganu. Wszechstronność i efektywność kompleksu przeciwpożarowego opartego na podwoziu Ural-6370 została udowodniona poprzez ratowanie ludzi i udział w akcjach ratowniczych.

Ural wykonuje seryjny montaż typu 6370 w różnych wersjach, w tym jako: wywrotka, ciągnik siodłowy oraz podwozie pod zabudowy specjalne. Pojazdy terenowe Ural-6370 mają zwiększoną żywotność. Ogólnie, ze względu na swoje właściwości terenowe, podwozia Ural zawsze były i są podstawowymi do przygotowywania na ich bazie cystern, drabin czy wydań ratowniczo-gaśniczych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA