[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Faza 3B australijskiego programu Land 121 osiąga punkt zwrotny

Deklarowana początkowa zdolność operacyjna dla dostaw pojazdów logistycznych Rheinmetall MAN do Australii Sił Obronnych (ADF).

Dostawy ponad 2500 pojazdów logistycznych o wysokiej mobilności Rheinmetall MAN dla australijskich sił zbrojnych osiągnęły nowy punkt zwrotny, gdy Związek Australijski ogłosił status uzyskania Początkowej Zdolności Operacyjnej (Initial Operating Capability – IOC) dla programu LAND 121 Phase 3B (Faza 3B). Minister Obrony - Senator Hon. Linda Reynold CSC przekazała bowiem informację, że Land 121 Phase 3B osiągnęła MKOl po ćwiczeniu Saber (szabla, koncerz, kawalerzysta) Talisman w 2019 roku.
Realizacja kontraktu na fazę 3B projektu Land 121 rozpoczęła się w kwietniu 2016 roku, od czteroletniego programu koncentrującego się na dostarczeniu floty 2536 pojazdów w wielu konfiguracjach. Pojazdy te miały stanowić podstawę – tzw. logistyczny kręgosłup Australijskich Sił Obronnych. Dostawy tego taboru do miejsc stacjonowania armii australijskiej mają zostać zakończone do kwietnia 2020 roku, zgodnie z harmonogramem programu Land 121 Phase 3B.
Gary Stewart, dyrektor zarządzający Rheinmetall Defense Australia, ocenił „Postęp programu Land 121 Phase 3B przy okazji tego kluczowego wydarzenia świadczy o silnych relacjach roboczych między Rheinmetall a Wspólnotą Narodów. Razem dostarczamy armii i szerzej ADF najbardziej chronione, mobilne, niezawodne, wszechstronne i opłacalne pojazdy w swojej klasie oraz zapewniające bezpieczeństwo żołnierzom australijskim”.

Do tej pory armii australijskiej dostarczono następujące warianty ciężarówek objętych programem Land 121 Phase 3B:

REKLAMA
  • zintegrowany system załadowczy do przewozu ciężkich ładunków (podwozie RMMV typ HX-77);
  • ciężka wywrotka (podwozie RMMV typ HX-77);
  • średnia wywrotka (podwozie RMMV typ 40-M);\
  • ciężki ciągnik siodłowo-balastowy do przerzutu wielotonowych ładunków (HX-81);
  • ciężki wariant ewaluacji i ratownictwa technicznego Heavy Recovery (podwozie RMMV typ 45M);
  • podwozie skrzyniowe z żurawiem (podwozie RMMV typ 40 M);
  • podwozie skrzyniowe o średniej wadze (podwozie RMMV typ 40 M).

Auta te łączą specjalistyczną wiedzę Rheinmetall w zakresie wzrostu szans przeżycia żołnierzy na polu walki oraz wyposażenia do realizacji określonych zadań z wysokiej klasy komponentami samochodowymi MAN i systemami wspomagającymi kierowcę oraz specyficznymi dla danej misji zaawansowanymi technologicznie komponentami z sieci australijskich partnerów przemysłowych.
Potencjał przemysłu australijskiego (AIC) stanowi bowiem kluczową część wykonania programu Land 121 Phase 3B, szczególnie podczas integracji i dostawy taboru do armii australijskiej. To zobowiązanie AIC zostanie podkreślone podczas kolejnej fazy realizacji projektu - Land 121 Phase 3B/5B, w ramach której Rheinmetall dostarczy kolejne 1044 pojazdy i 872 moduły oraz zagwarantuje ciągłe wsparcie w zakresie zdolności do zapewnienia, że współpracując z rosnącą siecią australijskich partnerów przemysłowych spełnia postawione biznesowe wymagania operacyjne.

Obecnie na całym świecie jest eksploatowanych około 10 000 ciężarówek Rheinmetall MAN, co w sytuacji realizacji operacjach międzynarodowych oferuje użytkownikom znaczne korzyści w sferze interoperacyjności i logistyki. Wśród aktualnie eksploatujących ten tabor znajdują się m.in. Wielka Brytania, Niemcy, Dania, Nowa Zelandia, Australia, Szwecja oraz Norwegia.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA