REKLAMA

Fińska OY SISU AUTO AB dostarcza rodzimym siłom zbrojnym terenowe pojazdy opancerzone GTP 4x4 Cz.3

Fińska niszowa firma Sisu Auto – Oy Sisu Auto Abjuż od dawna należy do grona uznanych dostawców typowych opancerzonych pojazdów wojskowych oraz zmilitaryzowanych i hybrydowych/militarnych wariantów ciężarówek specjalizowanych i specjalistycznych.

Sisu GTP i Sisu Polar Producent

Ogólnie GTP 4x4 gwarantuje co najmniej drugie stopnie ochrony balistycznej i przeciwminowej, zgodnie z normą STANAG 4569, z możliwością rozbudowy o odpowiedni dodatkowy zestaw ochronny EPP / RPG. Do tego dochodzi opcjonalna ochrona CBRN – przed bronią chemiczną, biologiczną, radiologiczną i nuklearną.

REKLAMA

W układzie czysto konstrukcyjnym Sisu GTP 4x4 bazuje na 2-osiowym podwoziu, zmodyfikowanym do celów militarnych. Napęd pochodzi od 6-cylindrowego, rzędowego, 4-suwowego silnika wysokoprężnego i jest przenoszony na wszystkie koła za pomocą 6-biegowej przekładni automatycznej. Osiągi silnika umożliwiają uzyskanie bardzo wysokiego jednostkowego wskaźnika moc/masa na poziomie 22 KM/tonę metryczną. Obie osie są niezależne zawieszone i zaopatrzone w blokady mechanizmów różnicowych. Na osiach tych zakłada się wyłącznie pojedyncze ogumienie o rozmiarze 365/85R20 lub 395/85R20. Na podniesienie dzielności terenowej – mobilności taktycznej pozytywnie wpływa także opcja wyposażenia auta w system pompowania kół CTIS. Liczba zabieranych osób zależy od konkretnego wykonania pojazdu. W wersji transportowej GTP 4x4 zabiera maksymalnie 10 osób – siedzenia 2 + 8 (oddział – pełna drużyna), w wersji rozpoznawczej 4-5 osób – 2 + 2/2 + 3, a w wersji czysto transportowej – tzw. general cargo – z krótką, pojedynczą kabiną i skrzynią ładunkową z tyłu – tylko 2 osoby. Instalacja elektryczna jest 24-voltowa, z kolei układ hamulcowy pneumatyczny, z hamulcami tarczowymi i systemem ABS. Na liście dostępnych opcji może się znaleźć wiele pozycji, w zależności od potrzeb konkretnego zamawiającego, w tym przykładowo półautomatyczna klimatyzacja, napędzana sprężarką. Podstawowe parametry – masy i wymiary – prezentują się zaś następująco: wysokość 2550 mm, szerokość 2500 mm. długość 6000 mm, masa całkowita 14000 kg, ładowność (do) 5000 kg, maksymalne obciążenie każdej z osi – 7 tm, rozstaw osi 3800 mm, prześwit – około 400 mm. Ponadto prędkość maksymalna wynosi powyżej 100 km/h, zasięg na drogach o nawierzchni utwardzonej do 700 km, kąt natarcia 45°, kąt zejścia 45°, maksymalny kąt przechyłu bocznego 37°, głębokość brodzenia 850 mm, zdolność pokonywania wzniesień 60%.Przy czym konkretne masy i wymiary, poza rozstawem osi i dopuszczalną masą całkowitą, zależą od wybranych opcji, takich jak koła i rodzaj wprowadzonego nadwozia.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA