[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Firma Sandahls wspiera przepływy transportowe bez paliw kopalnych ciężarówkami Volvo FH LNG zasilanymi ciekłym gazem

Na dzień dzisiejszy firma Sandahls przejmuje odpowiedzialność za przewóz kabin Volvo Trucks między fabrykami w Umeå i Göteborgu. Całkowity przepływ transportu obejmuje 18 sztuk ciężarówek Volvo FH LNG zasilanych biogazem oraz pociągi zasilane zieloną energią elektryczną. Powyższe sprawia, iż pojazdy są całkowicie pozbawione paliw kopalnych.

Sandahlsbolagen to grupa firm zajmująca się transportem i budownictwem. Realizowane prace obejmują wszystko, od transportu ładunków drobnicowych po zadania specjalne dostosowane do klienta. Obecnie, w ramach wykonywania nowego zlecenia, Sandahls przejmuje odpowiedzialność za transport kabin Volvo między fabrykami w Umeå i Tuve w Göteborgu. 95 kabin ciężarówek jest codziennie ładowanych w zamkniętych pojemnikach z otwieraną stroną w fabryce kabin Volvo Trucks na rzece Ume. Kontenery są przemieszczane ciężarówkami Volvo Sandahlsbolagens, które są tankowane płynnym biogazem. Przewóz odbywa się do połączonego – intermodanego terminalu firmy w Umeå, gdzie kabiny są ładowane do pociągów, obsługiwanych w ramach grupy Sandahls przez Real Rail Sweden AB. Transport kolejowy odbywa się w oparciu o zieloną energię elektryczną.

Łańcuch transportowy bez paliw kopalnych z Umeå do Göteborga

Johan Ebefors, dyrektor generalny Sandahls Goods&Parcel, wyjaśnia „Wybraliśmy ciężarówki LNG Volvo, ponieważ jest to sprawdzona technologia u podstaw z silnikiem diesla. Ponadto Volvo może zaoferować silnik o odpowiednim rozmiarze do obsługi obciążeń. Jest to ważna część łańcucha transportowego bez paliw kopalnych, który jest teraz możliwy z Umeå do Göteborga. Ja i wszyscy w Sandahlsbolaget jesteśmy niezwykle dumni z tego, że daliśmy im pewność obsługi tych przewozów. Pracujemy z tym rozwiązaniem od kilku lat, mamy niestandardowe rozwiązania, dzięki czemu możemy wykorzystać każdy centymetr kolei, a cały nasz przepływ transportowy przyczynia się do poprawy stanu środowiska. Chciałbym, aby więcej graczy bardziej doceniało inwestowanie w zrównoważony transport, a nie tylko patrzyło na cenę”.

REKLAMA

Fakty na temat Volvo FH LNG i FM LNG

Ciągniki 4x2, 6x2 i 6x4 oraz podwozia 4x2, 6x2 i 6x4 o masie całkowitej do 64 ton do transportu regionalnego i dalekobieżnego.

Silnik: Volvo G13C Euro 6 – rzędowy, 6-cylindrowy silnik Common Rail o pojemności 13 litrów, wtryskiwacz z oddzielnymi dyszami na gaz i olej napędowy. Dostępne wykonania: 420 KM/2100 Nm lub 460 KM/2300 Nm.

Skrzynia biegów: zautomatyzowana Volvo I-Shift.

Zbiorniki paliwa: mieszczą 155 kg (375 l) lub 205 kg (495 l) LNG, co pozwala na pokonanie do 100 km 40-tonowym zestawem. Do tego dochodzi mały zbiornik oleju napędowego.

Oczyszczanie spalin: SCR i filtr cząstek stałych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA