REKLAMA

Ford Transit Custom – Sprytniejszy z braci! Cz.2

Zaawansowane multimedia takie jak w samochodach osobowych.

Bartosz Wojtowski
Fot. Bartosz Wojtowski

Dużym atutem pojazdu jest system multimedialny tożsamy z tym z Forda Fiesty.
Prostą i czytelną obsługę zapewnia system Ford Sync 3 któremu można wydawać polecenia głosowe robiąc to za pomocą jednego klawisza. Ta bardzo przydatna funkcja umożliwia głosowe wprowadzenie adresu do nawigacji zamiast adres wpisywać manualnie. Sprawdziliśmy, system bardzo dobrze sobie radzi z przetwarzaniem mowy. Jest wyposażony w funkcje App Link i Aplle Car Play oraz w Android Auto. Umożliwia to wyświetlanie informacji z mobilnego telefonu na ekranie dotykowym pokładowego systemu multimedialnego. Ciekawą funkcję stanowi odczyt wiadomości tekstowych (SMS).

Bartosz Wojtowski
Fot. Bartosz Wojtowski

Ale nie tylko wnętrze przypomina Forda Fiestę. Charakter działania układu kierowniczego jest bardzo podobny. Zarówno Fiesta jak i dużo większy Custom mają bardzo bezpośredni układ kierowniczy; ruchy kołem kierownicy momentalnie przekazywane są na przednie koła pojazdu. Z dużym zapasem bezpieczeństwa samochód pokonuje ciasne zakręty; za każdym razem gdy zwiększałem prędkość wejścia w kolejny zakręt okazywało się że Custom nadal ma jeszcze spory zapas bezpieczeństwa. A przecież to samochód dostawczy nie osobowy. Spalanie podczas dynamicznej jazdy nie przekroczyło 10 litrów oscylowało gdzieś na poziomie 9,5 litra na każde przejechane sto kilometrów. W mieście o zasobność naszego portfela dbał system start&stop.

Bartosz Wojtowski
Fot. Bartosz Wojtowski

Testowy egzemplarz był wyposażony w wysokoprężny silnik. EcoBlue jest 4 cylindrową, 16 zaworową jednostką o pojemności dwóch litrów osiągającą 170 KM i dysponującą maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 405 Nm. Ten silnik jest dedykowany tym, którzy chcą przewozić towar o znacznej masie bądź też ciągnąć przyczepę. Model testowy został wyposażony w 6-biegowy automat, który bardzo płynie dobierał zmianę biegów do charakteru użytkowania pojazdu. Nowego Transita Customa można prowadzić zarówno dynamicznie jak i bardzo ekonomicznie. Pojazd bez względu na sposób jazdy będzie nas wspierał.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA