Ford Trucks przedstawia w 100% elektryczną ciężarówkę, wspierającą ambitny cel: „do 2030 roku 50% sprzedaży do Europy będzie stanowić „0” emisji”.

Na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze Ford Trucks zaprezentował swoją pierwszą całkowicie nową, w 100% elektryczną ciężarówkę, czyniąc znaczne kroki w kierunku zrównoważonej przyszłości ciężkich pojazdów użytkowych. Do 2030 roku 50% sprzedaży podmiotu w Europie ma bowiem przypadać na wersje o zerowej emisji.

Ford Bartosz Wojtowski

Innowacyjne nowe funkcje i technologie nowej generacji opracowane przez Ford Trucks zapewnią firmie utrzymanie pozycji w zakresie produkcji, projektowania, rozwoju produktów i nowych technologii łączności, które pomogą firmom prosperować.

Opierając się na ponad półwiecznym doświadczeniu i dynamicznym rozwoju wyrobów w segmencie ciężarówek klasy tonażowej ciężkiej Ford Trucks zaprezentował swój ruch transformacyjny generacji F na IAA Transportation 2022. Ruch obejmuje mapę drogową rozwiązań transportowych o zerowej emisji oraz ciekawe nowe specyfikacje i funkcje, które zapewnią że firma utrzymuje swoją pozycję w produkcji, projektowaniu i rozwoju produktów. Jako zwycięzca w 2018 roku prestiżowej nagrody IToY Award w Hanowerze za swój model F-MAX, Ford Trucks powrócił do IAA Transportation, aby zaprezentować swoje najnowsze przełomowe osiągnięcia na drodze do osiągnięcia transportu bezemisyjnego. Firma, która wcześniej podpisała deklarację ACEA o przejściu na transport towarowy o zerowej emisji, ogłosiła niedawno, że do 2040 roku zamierza sprzedawać wyłącznie bezemisyjne ciężkie pojazdy użytkowe. Powyższe oznacza, że podmiot znajduje się teraz o krok bliżej do osiągnięcia swoich celów. Wiceprezes Ford Trucks, Serhan Turfan, powiedział: „Dzięki naszemu ruchowi Generacji F, do 2030 roku 50% sprzedaży Ford Trucks w Europie będzie stanowić pojazdy bezemisyjne”.

Nowej generacji pierwsza w 100% elektryczna ciężarówka, opracowana w celu „bycia partnerem drogowym, który dba o swoich klientów i sprawia, że ich firmy prosperują”, wyróżnia się zaawansowanymi funkcjami łączności i zapewnia wysoką konkurencyjność na rynkach europejskich z atrakcyjnym całkowitym kosztem posiadania. Serhan Turfan mówi „Jako innowacyjna marka, która wsłuchuje się w potrzeby naszych klientów, koncentrujemy nasze badania i rozwój na wprowadzaniu na rynek najnowocześniejszych technologii nowej generacji. Dlatego naszym celem jest głównie pomoc w obniżeniu kosztów operacyjnych i emisji dwutlenku węgla w transporcie drogowym przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności floty. Wzmocnienie naszej pozycji w Europie jest naszym najwyższym priorytetem. Kontynuując odnoszenie sukcesów na naszych obecnych rynkach, do 2024 roku planujemy dotrzeć do 50 krajów w Europie. Zgodnie z unijnym Zielonym Ładem i globalnymi celami Forda w zakresie zrównoważonego rozwoju, robimy duży krok w kierunku naszego celu zerowej emisji do 2040 roku, wchodząc na rynki europejskie z naszymi elektrycznymi ciężarówkami. W perspektywie krótkoterminowej naszym celem jest osiągnięcie 50% sprzedaży pojazdów bezemisyjnych w Europie do 2030 roku”

Pojazd elektryczny nowej generacji oferuje wiele korzyści w zakresie energii, konserwacji i całkowitych kosztów posiadania Całkowicie elektryczna ciężarówka o dopuszczalnej masie całkowitej 18-26 ton, charakteryzuje się dobrą zwrotnością i oferuje wiele korzyści, w tym lepsze miesięczne zużycie energii w porównaniu z pojazdami z silnikami spalinowymi. Na przykład koszty energii zmniejszą się prawie o połowę w porównaniu z obecnymi poziomami. Koszty konserwacji prawdopodobnie spadną również o dwie trzecie, gdyż pojazdy elektryczne mają mniej ruchomych części wymagających konserwacji. Wiele krajów europejskich oferuje też zachęty dla firm do inwestowania w pojazdy elektryczne. Wszystkie te czynniki wpływają korzystnie na całkowity koszt posiadania. Przewiduje się, że w 100% elektryczna ciężarówka Ford Truck będzie oferować niższy całkowity koszt posiadania w okresie 4 lat w porównaniu z pojazdami z silnikiem Diesla bez żadnych zachęt i wsparcia.

Na IAA w pełni elektrycznego Forda pokazano jako 3-osiowe podwozie z krótką, dzienną kabiną i zabudową typu śmieciarka.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA