[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Ford skrojony na miarę

W czasach zawirowań i dużej konkurencji gdzie na rynku samochodów dostawczych nie brakuje wielkich graczy takich jak Mercedes Sprinter i Iveco Daily oraz kilku innych uznanych producentów: Peugeot, Renault, Citroen, Fiat, Opel, czy Volkswagen swój udział w ciasnym i niezmiernie trudnym segmencie próbuje wykroić Man.

Fot. Bartosz Wojtowski + Producent

Przykładem zmian na rynku dostosowujących samochody do oczekiwań klientów są zmiany
w obrębie multimediów. Wprowadzane nowe systemy łączności i rozwiązania cyfrowe jako dodatkowe usługi przy budowie floty mają za zadanie przede wszystkim zwiększyć efektywność. Jedną z takich propozycji jest np. system Mercedes Pro.
Jednym z ważnych graczy jest Ford. Dostrzega on swoją przyszłość w bogatej ofercie kilkudziesięciu modeli bazowych Transita. Oferuje on cztery linie nadwoziowe różniące się konstrukcją I wielkością. Kolejno, zaczynając od największego, są to Ford Transit, Ford Transit Custom, Ford Transit Connect, Ford Transit Curier. Największy z Transitów dostępny jest w dwóch wymiarach rozstawu osi 3300 i 3750, w trzech wersjach długości nadwozia (L2 - 5531mm,L3 – 5981mm i L4 - 6704mm) oraz z dwiema wysokościami dachu, dla każdej długości auta w zakresie od (L2 – H2 2426 - 2542mm, L2 – H3 2665 – 2781mm, L3 – H2 2431 – 2543mm, L3 – H3 2670 – 2781, L4 – H3 2687 – 2790) w wersji Furgon/ Kombi.
Dostępne jest też dziewięć wersji podwoziowych gdzie mamy pięć różnych długości ramy z kabiną pojedynczą oraz cztery długości ramy z kabiną podwójną (załogową – brygadową) w wersjach z napędem na tył, przód a nawet z napędem 4x4.
W niektórych wersjach z dużym DMC tylna oś może być wyposażona w bliźniacze ogumienie. Transit posiada dopuszczalną masę całkowitą ( DMC ) w zakresie od 3100kg do 4700kg. Napędzany jest nowoczesnymi silnikami wysokoprężnymi Ford EcoBlue 2.0 TDCI o mocy 105 KM, 130 KM oraz 170 KM.
Fordy Transit są użytkowane w różnych sektorach gospodarki. Służą głównie w usługach kurierskich, usługach cateringowych, turystyce, energetyce, budownictwie, firmach wodociągowych, służbie drogowej oraz jako samochody do przewozu osób niepełnosprawnych. Jako pojazdy specjalne dedykowane są też dla służb ratowniczych; występują jako karetki specjalistyczne , sanitarne i samochody bojowe Straży Pożarnej.
Wiele specjalistycznych rozwiązań przygotowanych już na linii produkcyjnej Transita ma duży wpływ na łatwość zabudowy modeli bazowych.

REKLAMA

REKLAMA

Na przykład z modelu bazowego Van/Furgon został zbudowany samochód Ratownictwa Wodnego. Jest on przystosowany do przewozu 6 osób. Wyposażono go w sygnalizację świetlną i dźwiękową oraz w światła obrysowe koloru niebieskiego. Dodatkowo wyposażony został w oświetlenie przedziału pasażerskiego i przedziału ładunkowego włączane z kabiny kierowcy.
Jest to wersja Transita z układem napędowym wcześniejszej generacji wykorzystującym turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.2 TDCI o mocy 155 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 385 Nm. Moment obrotowy na tylną oś jest przenoszona za pośrednictwem 6 – stopniowej mechanicznej skrzyni biegów.
Przedział pasażerski od przedziału ładunkowego jest oddzielony stałą przegrodą w celu zapewnienia dostatecznego bezpieczeństwa załodze podczas hamowania awaryjnego. Półki wykonane z aluminium przymocowane są do stelaża ze stali nierdzewnej i mają uchwyty do zamocowania specjalistycznego wyposażenia pożarniczego.
W kabinie kierowcy podłączone są dwa radiotelefony nasobne wraz ze stacją ładowania zamontowaną na stałe.
Radiotelefony mają parametry: częstotliwość VHF 136-174 Mhz, moc od 1 do 25 W i odstęp kanałowy 12,5 kHz. Są dostosowane do użytkowania w sieci MSWIA i posiadają minimum 255 kanałów. 
Inną ciekawą propozycją jest lekki samochód ratowniczo - gaśniczy z zabudową kontenerową. Przed kontenerem umieszczono przestronną podwójną kabinę.
W zależności od wersji pomieści pięć bądź sześć osób. Samochód napędza turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2.2 TDCI w dwóch wersjach mocy 125 KM lub 155 KM zestawiony z mechaniczną skrzynią 6 - biegową przenoszącą moment napędowy oś tylną wyposażoną w koła bliźniacze. Konstrukcja kontenerowej zabudowy wykorzystuje szkielet z kształtowników ze stali nierdzewnej i pomocniczą ramę pośrednią przykręcaną do ramy podwozia.
Poszycie zewnętrzne kontenera wykonano z gładkiej blachy ze stopu aluminium. Część ładunkową - kontener wyposażono w półki aluminiowe mocowane do stelaża i rolety boczne oraz tylne pyło – i wodoszczelne o wymiarach 1000 mm wysokości i 800 mm szerokości. Pojazd posiada wzmocniony dach z podestem roboczym pokrytym blachą aluminiową z wzorem antypoślizgowym. Na dachu jest miejsce na drabinę nasadkową trzyelementową i trzy węże ssawne. Na pojeździe został zamontowany agregat wysokociśnieniowy wodno - pianowy o wydajności pompy 50l/min przy ciśnieniu min. 40 bar.
W skład agregatu wchodzi spalinowy silnik czterosuwowy, rozrusznik ręczny oraz linia szybkiego natarcia o długości min. 60 m ze zwijadłem ręcznym. Prądownica posiada strumień regulowany
od mgłowego po zwarty. Transit wyposażony jest w zbiornik wody o min. 200 litrach pojemności.
Do oświetlenia służy nowoczesny maszt oświetleniowy wyposażony w reflektory LED -owe o mocy 30 W sterowany automatycznie.  Jest wysuwany pneumatycznie dzięki elektrycznej sprężarce zasilanej z układu elektrycznego pojazdu.

REKLAMA

Na wyposażeniu znajduje się też oświetlenie pogorzeliskowe oraz wciągarka elektryczna wbudowana w zderzak pojazdu z prowadnicą rolkową o uciągu min. 3,5t.
Dodatkowo, w zależności od ukształtowania terenu i rodzaju oczekiwanych zdarzeń niepożądanych można na przykład zamówić pojazd o większej dzielności terenowej z napędem 4x4. W taki napęd powinny być wyposażone jednostki górskie OSP i PSP oraz Pogotowie Ratunkowe w rejonach górskich.
W sprzedaży pojazdów specjalistycznych oprócz ceny najważniejsza jest elastyczność w podejściu do oczekiwań klienta i wykonanie zabudowy dokładnie według jego wymogów. Bo to jest istotą sprzedaży pojazdów specjalistycznych: odpowiednia komplementacja i indywidualizacja.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij