REKLAMA

Francuz inaczej. Jeden z trzech z koncernu PSA. Opel Combo.

Opla Combo Life zaprezentowano już w Polsce.  Warszawska premiera była jedną z pierwszych w Europie.

Fot. Producent
Fot. Producent

Jest to jeden z trzech niewielkich dostawczych trojaczków PSA, który, w przeciwieństwie do Peugeota i Citroena nie był zaprezentowany na salonie motoryzacyjnym IAA w Genewie.

Zarówno Combo jak Rifter i Berlingo zbudowane są na tej samej platformie podłogowej EMP2.

REKLAMA

Samochód jest utylitarny i z pewnością w niedługim czasie zobaczymy szereg zastosowań dla tego modelu m.in. np. jako pojazd pilotujący większe zestawy drogowe, zwłaszcza wielkogabarytowe.

Zaletą takich pojazdów tworzących klasę Kombivanów  są spore możliwości adaptacyjne wnętrza.

Konfiguracje siedzeń w drugim  rzędzie możemy dostosować do indywidualnych potrzeb.

Możliwości są dwie: kanapa dzielona 60/40 lub trzy pojedyncze fotele, które można złożyć  od strony bagażnika lub wyjąć.

Combo Life występuje w dwóch wersjach długości;  krótsza ma 4,40 m długości natomiast dłuższa 4,75 m. Ta wersja może być pięcioosobowa lub siedmioosobowa.

W samochodach tego typu szczególną uwagę zwraca się na wymiary przestrzeni bagażowej.

W Oplu ma ona pojemności: wersja krótsza 597 litrów natomiast wersja dłuższa może się pochwalić pojemnością na poziomie 850 litrów. Przy złożonych fotelach przestrzeń bagażowa urośnie do wielkości 2126 litrów dla wersji krótkiej i 2693 litrów dla wersji długiej.

Opel Combo Life jak na auto dostawcze jest bogato wyposażony w systemy bezpieczeństwa.

Opel Eye stanowi centralną jednostkę monitorującą. Dzięki niej pojazd rozpoznaje znaki drogowe, zarządza asystentem pasa ruchu , aktywnym hamulcem zapobiegającym kolizjom i adaptacyjnym tempomatem. Combo będzie wyposażone również w system czujników parkowania o nazwie Flank Guard. Korzysta on aż z 12 czujników i monitoruje przy niewielkich prędkościach także boki pojazdu.

Combo będzie dostępne z silnikami benzynowymi  1.2 Turbo o mocy 110 lub 130 KM lub z dieslem 1.5 o mocy 75, 100 lub 130 KM. Auto z mocniejszym silnikiem diesla może być wyposażone w 8 biegową automatyczną przekładnię lub w przekładnię manualną o 6 przełożeniach. Słabsze wersje będą współpracować z przekładniami manualnymi o 5–cio biegowymi.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA