[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Fuso Canter – właściwy partner do miejskich zadań

Daimler Trucks promuje Fuso Canter jako właściwą lekką ciężarówkę powstałą specjalnie pod kątem wykonywania zadań w miastach, w tym w ich centrach.

Pojazd cechuje bowiem tzw. azjatycka ciężarówkowa koncepcja budowy, oznaczająca, iż w klasie tonażowej lekkiej – do 6000-7500 kg dopuszczalnej masy całkowitej – stosowane są tradycyjna rama podwozia typy drabinowego, tworzona przez podłużnice i poprzeczki, oraz wagonowa a nie półklasyczna kabina. W efekcie auto wyróżnia:

  • w porównaniu z najcięższymi wariantami wywodzącymi się z klasycznych lekkich wersji dostawczych – przy zadanej długości: większa długość powierzchni do załadunku i tym samym większa zdolność przewozowa oraz – ze względu na umieszczenie osi przedniej za a nie przed drzwiami wejściowymi do kabiny – mniejszy rozstaw osi, przekładający się na redukcję promienia skrętu i w efekcie poprawę manewrowości – czynnik niezwykle ważny w środowisku zurbanizowanym;
  • w porównaniu z najlżejszymi odmianami średniotonażowymi niższa masa własna, oznaczająca większą ładowność.

W rezultacie Fuso Canter w wydaniu 7C18 łączy wysokie zwrotność i zdolności manewrowe z relatywnie znacznymi możliwościami transportowymi. Model ten napędza 3-litrowy silnik turbodiesel Common Rail o mocy maksymalnej 129 kW/175 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada płynnie zmieniająca biegi dwusprzęgłowa przekładnia Duonic z funkcjami parkowania i pełzania, dodatkowo przyczyniająca się do oszczędności paliwa i redukcji kosztów konserwacji. Poza tym samochód oferuje dopuszczalną ładowność na poziomie wyższym niż 3500 kg, czyli o około 1000 kg więcej niż w przypadku podobnie wyposażonego konwencjonalnego typu 7,5-tonowego.

REKLAMA

Te m.in. argumenty spowodowały, że angielska firma TAH z południowego Londynu rozszerzyła swoją flotę o kolejne 7,5-tonowe Fuso. Ta wytrzymała i kompaktowa lekka ciężarówka posłuży w roli nośnika gąsienicowej platformy podnośnikowej – tzw. platformy dostępu (Access Platform). Ponieważ w odebranej kompletacji Fuso waży zaledwie 3410 kg, w ten sposób wraz z platformą mobilnego dostępu, ważącą około 3000 kilogramów, da się nim również przemieszczać narzędzia i niezbędne wyposażenie. W tym kontekście klient szczególnie docenia wysoką ładowność Cantera i jego trwałość. Ponadto ważną rolę odgrywa mały promień skrętu podczas pokonywania ciasnych budów. Mark Derek, dyrektor zarządzający TAH Access Platform UK, zwraca uwagę, że jego podmiot używa niezawodnych modeli Fuso Canter od ponad 20 lat. Według niego w tym czasie udowodniły one swoją wartość na drodze i na budowach w Londynie oraz wokół tej metropolii, przewożąc platformy mobilnego dostępu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA