[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

GAZ - IAA 2018 Cz.4

Średnią kategorię tonażową reprezentował wybitnie terenowy off-road Sadko Next. Koncern promuje go jako nową generację swoich samochodów, pełniącą rolę następcy kultowego terenowego typu GAZ 66 4x4. W związku z tym – analogicznie jak utytułowany i ceniony poprzednik – Sadko Next łączy w sobie wyjątkowe możliwości terenowe – ponadprzeciętną dzielność terenową – mobilność taktyczną – z wysokim poziomem komfortu, funkcjonalności i nowoczesnych rozwiązań technicznych.

Przy czym, w odróżnieniu od pierwowzoru, wprowadzono tu układ z kabiną klasyczną, nie wagonową. Przemawiały za tym dwa główne powody: lepszy rozkład nacisków na osie, pomocny m.in. w trakcie pokonywania nawet trudnych bezdroży, oraz – kluczowe z militarnego punktu widzenia – większe bezpieczeństwo załogi i wyższa łatwość opancerzania.

Sadko Next ma masę własną 4270 kg, przy naciskach na osie – przód 2790 kg i tył 1480 kg, i dopuszczalną masę całkowitą 6850 kg, przy naciskach na osie – przód 3100 kg i tył 4350 kg. W rezultacie ładowność określono na 2500 kg w warunkach terenowych i 3000 kg w warunkach szosowych. Pojazd zachował też doskonałe właściwości jezdne swoich poprzedników: dobrą geometrię nadwozia do jazdy w terenie, duży prześwit (315 mm), przekładnię redukcyjną i blokady mechanizmów różnicowych przedniej i tylnej osi, system pompowania opon oraz bardzo elastyczny silnik wysokoprężny YMZ-534, zapewniający wysoki moment obrotowy nawet podczas pełzania z minimalną prędkością. Silnik ten to jednostka wysokoprężna, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowującego, chłodzona cieczą, 4-cylindrowa, rzędowa, o pojemności 4,43 litra. Osiąga ona moc maksymalną 110/150 kW/KM i maksymalny moment obrotowy 490 Nm od 1200 do 2100 obr/min. Za przeniesienie napędu odpowiadają: jednotarczowe, suche sprzęgło, 5-biegowa, mechaniczna skrzynia przekładniowa o przełożeniach – 1. bieg – 6.555, 2. bieg – 3.933, 3. bieg – 2.376, 4. bieg – 1.442, 5. bieg – 1.000, bieg wsteczny – 5.735, biegi 2, 3, 4 i 5 zsynchronizowane oraz 2-biegowa skrzynia rozdzielcza z elektryczną i pneumatyczną kontrolą, o przełożeniach droga i=1.982, teren i=1.000. Mosty napędowe o przełożeniu całkowitym i=5.125 są hipoidalne, z blokadami mechanizmów różnicowych, uzupełnionymi przez blokadę międzymostową. W ich w pełni mechanicznym zawieszeniu z przodu wprowadzono dwa podłużne, półeliptyczne resory piórowe z podkładkami gumowymi i metalowym połączeniem oraz hydraulicznie amortyzatory teleskopowe podwójnego działania, z tyłu niemal podobnie dwa podłużne, półeliptyczne resory piórowe z gumowymi elementami dociskowymi oraz hydraulicznie amortyzatory teleskopowe podwójnego działania. Założono obręcze 18-calowe, stalowe, z pojedynczymi, radialnymi oponami z bieżnikiem terenowym, o rozmiarze 12.00R18.

REKLAMA

W samej kabinie zasadnicze zmiany poprawiają komfort, obsługę i funkcjonalność. Nowy Sadko dostał przestronne fotele dla trzech osób w kabinie krótkiej i siedmiu w kabinie wydłużonej, załogowej. Anatomiczny fotel kierowcy wykorzystuje zawieszenie ze sprężynami śrubowymi. Zintegrowany układ kierowniczy połączony z ulepszonym przednim zawieszeniem oznacza dobre sprzężenie zwrotne oraz przekłada się na polepszone prowadzenie, płynną jazdę i stabilność. Nowy, w pełni pneumatyczny układ hamulcowy zapewnia skuteczne hamowanie, wymagające jedynie niewielkiej siły nacisku na pedał hamulca. Dzięki możliwości dostarczania powietrza za pomocą sprężarki, system działa nawet przy niewielkich wyciekach. Auto zaopatrzono również we wzmocnioną skrzynię rozdzielczą. Załączanie napędu na oś przednią i przekładni redukcyjnej odbywa się poprzez naciśnięcie przycisków na tablicy rozdzielczej. Przystawka odbioru mocy PTO może być przymocowana zarówno do skrzyni biegów, jak i do skrzynki rozdzielczej. W tym samym czasie pozwala to na zainstalowanie wciągarki i wielu różnych specjalistycznych urządzeń. Opcjonalnie samochód może też otrzymać drugi zbiornik paliwa o pojemności 95 l, czyli o tej samej pojemności co standardowy zbiornik pierwszy, mechaniczną wyciągarkę i snorkel, przydatny w trakcie brodzenia – pokonywania przeszkód wodnych. W zależności od wymagań klienta silnik występuje w nastawach spełniających normy czystości spalin Euro 3, Euro 4 lub Euro 5. Do tego w dwuobwodowym układzie hamulcowym z systemem ABS występują hamulce bębnowe, w układzie elektrycznym bezobsługowe akumulatory 6СТ-110, prędkość maksymalna to 95 km/h, a zewnętrzny promień zawracania – mierzony dla zewnętrznych krawędzi przedniego zderzaka – 10,6 m.

Sadko Next zostanie wprowadzony do seryjnej produkcji w dwóch wersjach: z kierownicą po prawej i lewej strony. Podkreśla to intencję firmy rozwijania eksportu również do krajów o ruchu prawostronnym. Wystawiany egzemplarz dostał kierownicę po prawej stronie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij