Jego bazowy wyróżnik polega na zachowaniu podstawowej tradycyjnej cechy Urali – klasycznej kabiny. Ma ona ciekawą stylizację: z przednią atrapą z tworzywa (seryjnie czarną) z pionowymi żebrami głównymi i krótki żebrami poziomymi z obu boków, płaskimi reflektorami z przodu nadkoli, solidnym stalowym zderzakiem z bocznymi partiami ukośnie cofniętymi i z każdego z boków mieszczącymi rząd trzech reflektorów – okrągłych, poziomych i chronionych kratą oraz dolną linią okien wznoszącą się – patrząc od przodu do tyłu i wyraźnie zaokrąglonym przetłoczeniem na drzwiach. Do środka prowadzą dwa stałe solidne stopnie wejściowe, a bazowo jest stosowany jeden rodzaj kabiny – krótki, dzienny, 3-osobowy, o poprawionej izolacji termicznej i akustycznej.
W zakresie pozycjonowania, pomimo znacznego odmłodzenia, Ural Next to – analogicznie jak jego legendarni poprzednicy – pojazd przygotowany do działania w najtrudniejszych warunkach klimatycznych i terenowych. Modele z napędem na wszystkie koła, w konfiguracjach 4x4 i 6x6, o ładowności od 5500 do 13000 kg, mogą efektywnie operować w każdym klimacie i po każdych drogach. Tę bardzo wysoką dzielność terenową – mobilność taktyczną uzyskano wskutek: zastosowania stałego napędu na wszystkie osie i blokad mechanizmów różnicowych między kołami oraz w skrzyni rozdzielczej i między osiami tylnego tandemu, możliwości zmiany ciśnienia w oponach z regulacją z kabiny i założenia wyłącznie pojedynczego ogumienia z bieżnikiem terenowym. Ich wydajna praca i maksymalna zdolność do jazdy w terenie znajdują zastosowanie w szerokim zakresie zadań w budownictwie, przemyśle naftowym i gazowym, leśnictwie, rolnictwie, górnictwie i innych gałęziach przemysłu.
Przy czym na wystawie linię Ural Next wcale nie reprezentował jakiś przedstawiciel rzędu w pełni terenowego, a novum – wydanie w konfiguracji układu napędowego 6x4 – typ 25.328. Te uterenowione ciężarówki stanowią nowy model Urala i mogą być eksploatowane zarówno na drogach publicznych, jak i w lżejszym terenie, w takich warunkach gwarantując zrównoważone połączenie dynamiki oraz wydajności holowania.
Rodzina Ural Next 6x4 obejmuje wywrotki o ładowności do 16000 kg, dedykowane do przewozu ładunków masowych, ciągniki siodłowe do holowania naczep, zdolne tworzyć zestawy o dopuszczalnej masie całkowitej 62000 kg, oraz podwozia o różnych rozstawach osi, mogące występować jako baza dla wielu rodzajów zabudów o uniwersalnym, specjalizowanym i specjalnym charakterze. Ogółem na tę chwilę GAZ potwierdza montaż ponad 200 odmiennych zabudów. Tak skompletowane egzemplarze mogą następnie służyć do prac w budownictwie, drogownictwie, kopalniach odkrywkowych, energetyce, leśnictwie, rolnictwie i innych sektorach gospodarki oraz w obronie cywilnej, siłach zbrojnych i straży pożarnej.