GAZ - IAA 2018 Cz.7

Sam typ 25.328 6x4 ma przestronną kabinę trzyosobową zaprojektowaną zgodnie z nowoczesnymi wymogami ergonomicznymi, zabezpieczającą dość komfortowe zakwaterowanie dla kierowcy i dwóch pasażerów – przy tym kierowca korzysta z komfortowego fotela pneumatycznie zawieszonego.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów tapicerskich i wysokiej jakości uszczelnień kabina ta wyróżnia się dobrą izolacją termiczną i akustyczną oraz szczelnością. Jej lokalizacja za silnikiem oznacza wysokie bezpieczeństwo bierne oraz wygodny dostęp do jednostki napędowej. Co ważne, istniejące kabiny mogą być oferowane w wydaniu wydłużonym, z drugim rzędem siedzeń, co zwiększa łączną liczbę miejsc do siedmiu, z kolei kabina ciągnika siodłowego jest długa, sypialna.

Napęd pochodzi od silnika YMZ-53676 w wykonaniu spełniającym normę czystości spalin Euro 5. Jego osiągi to: moc maksymalna 241 kW/328 KM i maksymalny moment obrotowy 1368 Nm. Do przekazywania napędu służą: jednotarczowe, suche sprzęgło oraz mechaniczna, 9-biegowa skrzynia przekładniowa ZF9S1515TO. Osie napędowe tylnego tandemu są wzmocnione, dwustopnione – ze zwolnicami w piastach kół, 13-tonowe, z blokadami mechanizmów różnicowych i blokadą mechanizmu międzyosiowego, co poprawia poruszanie się w różnych warunkach drogowych. Na obręczach o rozmiarze 9.00–22.5 założono opony o rozmiarze 315/80R22.5, z przodu pojedyncze, z tyłu podwójne. Wzmocnioną ramę podwozia cechuje natomiast tradycyjny układ drabinowy, z podłużnicami i poprzeczkami, w mechanicznym zawieszeniu przednim wprowadzono paraboliczne resory piórowe, tylnym piórowe resory półeliptyczne, z kolei pojemności poszczególnych zbiorników określono na – paliwa 350 litrów, AdBlue – 39 litrów.

Urala 25.328 6x4 charakteryzują: masa własna 10940 kg, masa całkowita 22420 kg, przy naciskach na osie – przednią 6440 kg i tylny tandem 15980 kg, prędkość maksymalna 90 km oraz wymiary – długość 8890 mm, szerokość 2500 mm, wysokość 2950 mm.

Na wystawie IAA 2018 Ural Next 6x4 w formie zabudowy otrzymał cysternę do transportu i krótkotrwałego przechowywania płynów spożywczych kategorii I-III w zakresie temperatur od -45°C do +40°C. Zbiornik o pojemność 11000 litrów zawiera trzy sekcje i jest wykonany ze stali nierdzewnej AISI 304 – zarówno część zewnętrzna, jak i sekcje wewnętrzne. Izolację termiczną zrobiono ze Styrofoam FRP o grubości 50 mm, zabezpieczającego spadek czy wzrost temperatury o 2°C w trakcie 10 godzin, przy różnicy temperatur 30°C pomiędzy zewnętrzną i wewnętrzną częścią zbiornika. Ciecze są doprowadzane i odprowadzane z wnętrza za pomocą przewodów o nominalnej średnicy 50 mm. Zlokalizowana po prawej stronie platforma serwisowa ze składaną poręczą i drabiną mają perforowaną powierzchnię, zapobiegającą ślizganiu się w każdych warunkach pogodowych. Zastosowano też: zawór denny z zaworem odcinającym - działanie zaworu odcinającego/pompy z tyłu, z przedziału, zespół pompowy NCS-50-7, 1-20 o wydajności 25 m³/h, ogrzewanie komory pompy z rurkowymi elektrycznymi elementami grzewczymi oraz dwie sztuki dopuszczonych do kontaktu z żywnością 4-metrowych węży typu DU-50, przewożonych wewnątrz dedykowanego przedziału ze stali nierdzewnej.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

TARGI

Nowości produktowe Solarisa na targach Busworld 2019 w Brukseli Cz.7

Solaris już od kilkunastu lat konsekwentnie rozwija portfolio pojazdów z napędem alternatywnym, obecnie będąc jednym z najważniejszych graczy na rynku europejskim w obszarze elektromobilności. Dzięki wygranym w ostatnich tygodniach przetargom stał się też w Europie liderem rynku pod względem zdobytych kontraktów na elektrobusy. Dostarczone do tej pory przez niego do 16 państw autobusy elektryczne pokonały łącznie ponad 20 mln kilometrów w różnych warunkach klimatycznych.

TARGI

Citea SLE-129 Electric – miejski wariant w pełni elektryczny

Liczba kilometrów przejechanych przez miejskie autobusy VDL o napędzie elektrycznych osiągnęła prawie 40 milionów. 450 elektrycznych autobusów VDL działających w wielu europejskich miastach i regionach pokonuje 75 000 kilometrów dziennie.

TARGI

Nowości produktowe Solarisa na targach Busworld 2019 w Brukseli Cz.6

Solaris już od kilkunastu lat konsekwentnie rozwija portfolio pojazdów z napędem alternatywnym, obecnie będąc jednym z najważniejszych graczy na rynku europejskim w obszarze elektromobilności. Dzięki wygranym w ostatnich tygodniach przetargom stał się też w Europie liderem rynku pod względem zdobytych kontraktów na elektrobusy. Dostarczone do tej pory przez niego do 16 państw autobusy elektryczne pokonały łącznie ponad 20 mln kilometrów w różnych warunkach klimatycznych.

TARGI

Futura w Brukseli: kwestia dotyczy doświadczenia

VDL Bus & Coach koncentruje się na ważnych wartościach marki, takich jak zysk z własności i przyciąganie ludzi, ale wie także, że podróżowanie to coś więcej niż doświadczenie. Podróżni wymagają nie tylko niezawodności mechanicznej, wzornictwa i zrównoważonych rozwiązań, takich jak lekkie konstrukcje oszczędzające paliwo; luksus i komfort stają się coraz ważniejsze.

REKLAMA