W 2018 roku GAZ stał się pierwszym rosyjskim producentem aut, który wprowadził jednostki telematyczne do podstawowego pakietu produkowanych pojazdów. Z usług cyfrowych mogą korzystać nabywcy wszystkich wariantów GAZelle NEXT i GAZon NEXT oraz typów GAZelle BUSINESS i Sable BUSINESS ze zaktualizowanym projektem tablicy rozdzielczej. Duże możliwości monitorowania i analizowania informacji na temat działania taboru pozwalają na poprawę efektywności biznesowej poprzez zmniejszenie kosztów eksploatacji sprzętu.
System GAZ Connect za pomocą aplikacji mobilnej w czasie rzeczywistym umożliwia właścicielom kontrolować informacje z czujników i systemów pokładowych samochodów. Wśród wskaźników przesyłanych przez system są: położenie samochodu, poziom paliwa, temperatura płynu chłodzącego, prędkość, zużycie paliwa, poziomy płynu hamulcowego i chłodziwa, ciśnienie oleju, napięcie instalacji pokładowej i wiele innych parametrów. Usługa obejmuje również dodatkowe funkcje, takie jak komunikacja z wybranym centrum dealerskim, karty paliwowe, pomoc drogowa, ubezpieczenie i inne.
Po połączeniu z zasobem internetowym GAZ Fleet użytkownik otrzymuje dostęp do zaawansowanych opcji zarządzania flotą: przydzielanie zadań i kontrola nad ich wdrażaniem, kontrola przemieszczania się wzdłuż ustalonych tras, w tym tworzenie stref geofencingu, wyjazd poza które jest zabroniony, czy analiza parametrów dla każdego auta. Liczba przetworzonych wskaźników może obejmować: średnią prędkość, czas wykonania zadania, czas jazdy i czas postoju – bezczynności, średnie zużycie paliwa i inne dane istotne dla optymalizacji działalności. System pozwala wygenerować dużą liczbę raportów, w tym: całkowity czas jazdy, czas parkowania i przebieg dla wybranego okresu, raport o przekroczeniach prędkości, porównanie poziomu zużycia paliwa dla różnych samochodów.
Kompleks telematyczny zawiera urządzenie podłączone do Internetu, gromadzące i przesyłające wskaźniki z magistrali CAN pojazdu oraz dane z satelitów GLONASS/GPS. Serwery są zdolne do obsługi ogromnych ilości danych. Stosowane są aplikacja mobilna GAZ Connect i zasób internetowy GAZ Fleet, za pośrednictwem którego użytkownik otrzymuje niezbędne informacje. Urządzenia GAZ Connect są instalowane w samochodzie na nośniku fabrycznym. Pozwala to konsumentowi zaoszczędzić na dodatkowych kosztach podczas montażu takich systemów od innych producentów oraz uniknąć nieautoryzowanej interwencji w projektowanie sprzętu. Połączenie z usługami telematycznymi jest bezpłatne na życzenie klienta i nie wymaga opłaty abonamentowej. Aby rozpocząć pracę z systemem, użytkownik musi jedynie zarejestrować się jako dealer GAZ i pobrać aplikację mobilną.
Komentarze
~Michał, 2019-06-12 16:28:55
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?