[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

GAZ coraz mocniej wdraża swój sieciowy system łączności

Fabryka Samochodów Gorky zaczęła zapewniać bezpłatny dostęp do zestawu usług telematycznych GAZ Connect nabywcom modeli GAZel NEXT, rodzin GAZon NEXT oraz większości modyfikacji serii GAZel BUSINESS i Sable BUSINESS. Specjalne urządzenie, które jest zawarte w pakiecie podstawowym, zapewnia właścicielom dostęp do danych dotyczących lokalizacji i stanu samochodu oraz szerokiej gamy usług cyfrowych: pomocy drogowej, ubezpieczenia, programów paliwowych i wielu innych. Dane są dostępne dla użytkowników za pośrednictwem aplikacji mobilnej oraz interfejsu internetowego.

Fot. Producent

W 2018 roku GAZ stał się pierwszym rosyjskim producentem aut, który wprowadził jednostki telematyczne do podstawowego pakietu produkowanych pojazdów. Z usług cyfrowych mogą korzystać nabywcy wszystkich wariantów GAZelle NEXT i GAZon NEXT oraz typów GAZelle BUSINESS i Sable BUSINESS ze zaktualizowanym projektem tablicy rozdzielczej. Duże możliwości monitorowania i analizowania informacji na temat działania taboru pozwalają na poprawę efektywności biznesowej poprzez zmniejszenie kosztów eksploatacji sprzętu.

System GAZ Connect za pomocą aplikacji mobilnej w czasie rzeczywistym umożliwia właścicielom kontrolować informacje z czujników i systemów pokładowych samochodów. Wśród wskaźników przesyłanych przez system są: położenie samochodu, poziom paliwa, temperatura płynu chłodzącego, prędkość, zużycie paliwa, poziomy płynu hamulcowego i chłodziwa, ciśnienie oleju, napięcie instalacji pokładowej i wiele innych parametrów. Usługa obejmuje również dodatkowe funkcje, takie jak komunikacja z wybranym centrum dealerskim, karty paliwowe, pomoc drogowa, ubezpieczenie i inne.

REKLAMA

Po połączeniu z zasobem internetowym GAZ Fleet użytkownik otrzymuje dostęp do zaawansowanych opcji zarządzania flotą: przydzielanie zadań i kontrola nad ich wdrażaniem, kontrola przemieszczania się wzdłuż ustalonych tras, w tym tworzenie stref geofencingu, wyjazd poza które jest zabroniony, czy analiza parametrów dla każdego auta. Liczba przetworzonych wskaźników może obejmować: średnią prędkość, czas wykonania zadania, czas jazdy i czas postoju – bezczynności, średnie zużycie paliwa i inne dane istotne dla optymalizacji działalności. System pozwala wygenerować dużą liczbę raportów, w tym: całkowity czas jazdy, czas parkowania i przebieg dla wybranego okresu, raport o przekroczeniach prędkości, porównanie poziomu zużycia paliwa dla różnych samochodów.

Kompleks telematyczny zawiera urządzenie podłączone do Internetu, gromadzące i przesyłające wskaźniki z magistrali CAN pojazdu oraz dane z satelitów GLONASS/GPS. Serwery są zdolne do obsługi ogromnych ilości danych. Stosowane są aplikacja mobilna GAZ Connect i zasób internetowy GAZ Fleet, za pośrednictwem którego użytkownik otrzymuje niezbędne informacje. Urządzenia GAZ Connect są instalowane w samochodzie na nośniku fabrycznym. Pozwala to konsumentowi zaoszczędzić na dodatkowych kosztach podczas montażu takich systemów od innych producentów oraz uniknąć nieautoryzowanej interwencji w projektowanie sprzętu. Połączenie z usługami telematycznymi jest bezpłatne na życzenie klienta i nie wymaga opłaty abonamentowej. Aby rozpocząć pracę z systemem, użytkownik musi jedynie zarejestrować się jako dealer GAZ i pobrać aplikację mobilną.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij