[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

GAZ – pełna paleta pojazdów na wystawie COMTRANS 2019 Cz.2

Na odbywających się w dniach od 3 do 7 września na terenie Crocus Expo w Moskwie targach motoryzacyjnych COMTRANS 2019 GAZ zaprezentował całą gamę nowych modeli lekkich aut dostawczych, średniotonażowych ciężarówek oraz autobusów i jednostek napędowych.

Drugie novum to ciężarówka terenowa Sadko NEXT, będąca przedstawicielem nowej generacji słynnych SUV-ów GAZ-a. Łączy w sobie unikatowe możliwości jazdy w terenie z wysokim poziomem komfortu, zaawansowaną funkcjonalnością i nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Zintegrowany układ kierowania w połączeniu z nowym przednim zawieszeniem o zoptymalizowanych piórach resorów zapewnia dobre prowadzenie, płynność i stabilność na drodze. W pełni pneumatyczny układ hamulcowy zabezpiecza skuteczne hamowanie przy niewielkim wysiłku na pedale hamulca. Wzmocniona rama podwozia wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości, nowy napęd z wałami Cardana, koła z ulepszonymi tarczami, nowe opony o zwiększonej nośności oraz osie z nowymi rozwiązaniami w przekazywaniu napędu umożliwiły zwiększenie nośności pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej niezawodności i trwałości całej konstrukcji. Nowy Sadko otrzymał również przestronną trzyosobową kabinę.

Na targach COMTRANS 2019 GAZ pokazał także kolejne modyfikacje odmian zasilanych gazem ziemnym. GAZon NEXT 10 LNG/CNG to ciężarówka średniej wielkości – klasy tonażowej średniej z dualnym połączonym układem paliwowym – może bowiem pracować na dwóch rodzajach paliwa gazowego: LNG – skroplonym gazie ziemnym – i CNG – sprężonym gazie ziemnym. Przeznaczono ją do intensywnej eksploatacji na trasach o dalekim zasięgu. Jej główny układ paliwowy zasila LNG – skroplony gaz ziemny (metan), schłodzony do temperatury -162ºC. Dlatego zbiornik LNG jest swoistym termosem – zbiornikiem izolowanym termicznie, zaprojektowanym do utrzymywania niskiej temperatury paliwa tak długo, jak to możliwe. Dodatkowy układ paliwowy działa na CNG (sprężony gaz ziemny). Pojemność zbiornika LNG wynosi 220 l, a objętość butli CNG 40 m³. Całkowity zasięg na jednym tankowaniu określono na 900 km (700 km na LNG i 200 km na CNG). Przy tym w ciężarówce tej zainstalowano zmodyfikowany silnik gazowy YaMZ-534, zaprojektowany specjalnie do pracy na gazie ziemnym. Maksymalna jego moc wynosi 170 KM, maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Maksymalna prędkość auta równa się zaś 105 km/h.

REKLAMA

Jednocześnie GAZ podkreśla, że – przy porównywalnych pojemnościach zbiorników –LNG zapewnia 3-krotnie większą rezerwę zasięgu niż CNG. W efekcie takie wydania okazują się bardziej korzystne eksploatacyjnie w przypadku dążenia do uzyskania dużych codziennych przebiegów.

Następna nowość to minibus GAZelle NEXT 4.6 CNG przeznaczony do przewozu 22 pasażerów, w tym 19 na miejscach siedzących i 3 na miejscach stojących. Napędza go zmodernizowany silnik benzynowo-gazowy EvoTech 3.0.CNG. Zwiększenie pojemności skokowej tej jednostki napędowej do 3 litrów (w porównaniu do 2,7 litra w poprzedniej wersji silnika - EvoTech 2.7) oraz zastosowanie żeliwnego bloku cylindrów, nowego wału korbowego i wałków rozrządu, tłoka i głowicy cylindrów oraz inne zmiany techniczne pozwoliły zmniejszyć obciążenie cieplne i zwiększyć stabilność praca zespołu napędowego w wysokich temperaturach. Zarazem moc silnika podniesiono do 122 KM podczas jazdy na benzynie i do 107 KM podczas jazdy na sprężonym gazie, a maksymalny moment obrotowy odpowiednio – do 250 Nm w trakcie jazdy na benzynie i do 220 Nm w trakcie jazdy na sprężonym gazie. Ogólnie samochód ten łączy komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność rodziny NEXT z wysoką efektywnością ekonomiczną i przyjaznością dla środowiska. Wprowadzenie sprężonego gazu pozwala mianowicie obniżyć koszty paliwa o 40-50% (w zależności od przebiegu i cech konkretnego modelu) w porównaniu z benzyną i olejem napędowym. Gaz ziemny to bowiem najbardziej opłacalny rodzaj paliwa używany obecnie w pojazdach użytkowych. Jego zastosowanie w transporcie ładunków i ludzi zapewnia minimalny poziom kosztów paliwa na kilometr.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij