GAZelle NN z silnikiem Euro-6 montowana w Turcji

W dniu 7 czerwca 2021 roku w tureckim zakładzie montażowym Grupy GAZ rozpoczęto seryjne składanie nowego pojazdu użytkowego GAZelle NN z silnikiem Euro-6. Montaż „GAZelle NN” w Turcji rozpoczyna się od modeli podwozi o łącznej masie całkowitej 3500 kg, na których będą zainstalowane różne warianty wyposażenia specjalnego. W niedalekiej przyszłości zostanie opanowana produkcja innych modyfikacji, w tym furgonetek towarowych i pasażerskich.

GAZelle NN Producent

Grupa GAZ rozpoczyna produkcję samochodu GAZelle NN w standardzie Euro-6 w Turcji. W montowni GAZ w tureckim mieście Sakaria ruszyło składanie „GAZelle NN” „Euro-6”. To pierwszy rosyjski lekki samochód dostawczy spełniający normę środowiskową Euro-6. Wysokie parametry środowiskowe tego auta zostały potwierdzone podczas kompleksowych testów w Hiszpanii, Niemczech i Wielkiej Brytanii, gdzie przeprowadzono pomiary emisji spalin w pojeździe oraz inne rodzaje prób.

REKLAMA

Wypuszczanie modelu GAZelle NN w Turcji rozpoczyna się od podwozi o łącznej masie całkowitej 3500 kg, na których zostaną zainstalowane zabudowy dla różnych rodzajów działalności. W przyszłości Turcja planuje również rozpoczęcie produkcji odmian dostawczych i pasażerskich., a same GAZelle NN Euro-6 będą też dostępne dla rosyjskich klientów, którzy zwracają szczególną uwagę na przyjazność ich taboru dla środowiska.

Samochody są wyposażone w silnik Cummins F2.8 „Euro-6” o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm. Napęd przenosi 6-biegowa skrzynia przekładniowa – nowy wyrób Grupy GAZ. Zastosowanie tej nowej skrzyni umożliwiło poprawę właściwości trakcyjnych i dynamicznych obciążonego pojazdu, zmniejszenie zużycia paliwa oraz poziomu hałasu i wibracji. Nowa skrzynia ma przenosić moment obrotowy do 450 Nm, a jej przebieg to 300 000 km.

GAZelle NN to nie tylko nowy model lekkiego typu dostawczego, ale także założyciel nowej generacji pojazdów GAZ. To platforma do dalszego rozwoju, na podstawie której jeszcze długo będą tworzone modele i modyfikacje pojazdów użytkowych. Leonid Dolgov, dyrektor ds. eksportu Grupy GAZ, stwierdził "GAZelle NN" to długo oczekiwany produkt dla naszych klientów w Turcji. Przede wszystkim są to samochody z nowymi silnikami klasy ekologicznej „Euro-6”. Po drugie, nowy model GAZelle NN znacznie rozszerza nasze możliwości dzięki doskonałej funkcjonalności, połączonej z legendarną wytrzymałością rosyjskich samochodów. Już niedługo w tym roku na platformie NN w Turcji rozpoczniemy montaż czterech kolejnych całkowicie metalowych furgonetek”. Cengiz Yuksel, dyrektor generalny zakładu montażowego GAZ w Turcji, stwierdził zaś „Bardzo się cieszymy, że jako pierwsza spośród zagranicznych spółek zależnych Grupy GAZ wprowadzamy na rynek nowy produkt - GAZelle NN. Od kilku lat otrzymywaliśmy od klientów wyłącznie pozytywne opinie o pojazdach GAZ montowanych w tureckim zakładzie. Nowy GAZelle NN, podobnie jak inne modele GAZ, wyróżnia się konstrukcją ramową. Jednoczęściowa rama pozwala na montaż modyfikacji dla każdej firmy oraz eliminuje deformację karoserii podczas intensywnego użytkowania obciążonego auta. Nasi klienci w Turcji zauważają, że pojazdy GAZ są wytrzymałe, zwrotne i niedrogie w utrzymaniu.

O fabryce samochodów Gorky

Gorky Automobile Plant (GAZ) z siedzibą Niżnym Nowogrodzie jest wiodącym wytwórcą pojazdów użytkowych w Rosji. Produkuje lekkie i średnie pojazdy użytkowe dla małych i średnich przedsiębiorstw, różnych gałęzi przemysłu, przedsiębiorstw użyteczności publicznej, podmiotów rolniczych, placówek medycznych i szkolnych w Rosji i za granicą. Zajmuje wiodącą pozycję na rynku rosyjskim: z ponad 50-procentowym udziałem w segmencie lekkich aut dostawczych i z około 70-procentowym w segmencie średnich ciężarówek. Posiada szeroką sieć dealerską: ponad 220 centrów sprzedaży i 1650 markowych sklepów z częściami zamiennymi. Główne modele produkowanych samochodów to: „GAZELE NN”, „GAZELE NEXT”, „GAZon NEXT”, „Valdai NEXT”, „Sadko NEXT”, „GAZelle BUSINESS”, „Sobol BUSINESS”. Firma wytwarza też ponad 5000 rodzajów części składowych. Przedsiębiorstwo ma własne centrum inżynieryjne i działa w przeszło 20 branżach high-tech. W montaż pojazdów GAZ zaangażowane są 583 roboty przemysłowe, a poziom automatyzacji w kluczowych obszarach wynosi 85%.

REKLAMA