[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Gaz IAA 2018 Cz. 1

Przedstawiciele GAZ-a, podkreślając celowość przybycia do Hanoweru, oficjalnie w pierwszym rzędzie podkreślali wymiar promocyjno-marketingowy, uzupełniony o panel eksportowy. I rzeczywiście – oferta podmiotu stanowi ciekawą mieszankę produktów, jakie są już proponowane na terenie Unii Europejskiej, oraz tych, które raczej przeważnie – ze względu na swoją kompletację – zazwyczaj trafiają do nabywców w republikach byłego ZSRR oraz innych państwach w Azji i Afryce czy nawet Ameryce Południowej.

Zresztą w swoich oficjalnych materiałach prasowych, dystrybuowanych na IAA, GAZ uwypukla, że pojazdy przywiezione na targi podkreślają jego strategię internacjonalizacji, ukierunkowaną na wzrost reprezentacji i zbytu na rynkach zagranicznych. Przy tym odniesienie sukcesu na tych rynkach bezpośrednio zależy od wyrobów dopasowanych do lokalnych wymagań. W związku z tym GAZ znaczne środki zainwestował w modernizację wytwarzania i rozwój nowych modeli na obszary pozamacierzyste, takich jak wydania z silnikami Euro 6 czy o powiększonej ładowności oraz fabrycznie wykonywane adaptacje, lepiej przygotowujące dane typy do odmiennych klimatycznych i terenowych warunków eksploatacji. Obecnie GAZ dostarcza swoje pojazdy do ponad 40 krajów i działa w regionach takich jak Ameryka Łacińska, Bliski Wschód, Afryka, Europa i Azja. W 2017 roku rozpoczął sprzedaż komercyjną na Filipinach i w Maroku. Ponadto otworzył przedstawicielstwo, zmodernizowała zakład produkcyjny i rozpoczął sprzedaż nowych lekkich odmian dostawczych w Turcji. Jednocześnie zwraca uwagę, że te sukcesy nie stanowią dzieła przypadku, lecz wynikają m.in. z silnej pozycji oraz potencjału, w tym zasobowego, jakimi dzisiaj dysponuje. To bowiem numer jeden wśród dostawców lekkich wariantów użytkowych w Rosji i jeden z wiodących dostawców w segmencie takich wariantów (LCV) w Europie.

Na imprezie GAZ demonstrował wielofunkcyjne rozwiązania transportowe, w tym opracowania innowacyjne, dla różnych rodzajów biznesu, sektorów przemysłu i rolnictwa, obsługi ruchu pasażerskiego, karawaningu i podróży w Europie oraz przygotowanych na ekstremalne warunki drogowe. M.in. po raz pierwszy w Hanowerze zaprezentował: lekki samochód dostawczy GAZelle Next Euro-6, klasyczny terenowy środek przewozu Sadko Next z kierownicą po prawej stronie, lekko uterenowioną – szosowo-terenową ciężarówkę Ural 6x4, silnik YMZ-534 Euro-6 oraz pozostałe propozycje. Wśród nich znalazła się platforma telematyczna "GAZ Connect", umożliwiająca monitorowanie ponad 50 różnych parametrów systemów pojazdów i śledzenie ich lokalizacji w czasie rzeczywistym oraz zawierająca ponad 100 usług online, dostępnych za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony internetowej.

REKLAMA

Asortyment produktów na IAA 2018 obejmował lekką serię dostawczą i ciężarówki o dopuszczalnej masie całkowitej od 3500 do 22000 kg oraz autobusy o pojemności roboczej pasażerów od 17 do 100 osób. Egzemplarze te są dostępne z kierownicą po lewej bądź prawej stronie, a wyposażono je w różne wydania silników, wszystkie spełniające normy emisji Euro 5 i Euro 6. Wbrew pozorom projekty te łączą w sobie relatywnie nowoczesne technologie, uzupełnione przez kluczowe komponenty od wiodących światowych dostawców, oraz rozwiązania techniczne, zapewniające niski całkowity koszt posiadania i niezawodność w trudnych warunkach, w tym przy nie zawsze wysoce wprawnej obsłudze czy możliwości przeładowania. Podwozia mogą być wykorzystane jako podstawa do montażu ponad 500 rodzajów specjalnych zabudów oraz wprowadzenia całej gamy seryjnych i indywidualnych modyfikacji.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij