[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Gaz - IAA 2018 Cz.3

Z gamy lekkiej – GAZelle Next pochodziło aż kilka sztuk. Swoją premierę miała zmodernizowana GAZelle Next LCV z silnikiem wysokoprężnym Euro 6, 6-biegową skrzynią przekładniową, poduszkami powietrznymi i systemem ESP. W efekcie stała się ona jeszcze bardziej wydajna, ergonomiczna i funkcjonalna.

Kolejną GAZelle był minibus oparty na podwoziu Next LCV o dopuszczalnej masie całkowitej 4600 kg, przy naciskach na osie 1650+3300 kg, i masie własnej 3040 kg, przy naciskach na osie 1390+1650 kg. Przeznaczono go do przewozu do 22 pasażerów, w konfiguracjach 14 miejsc siedzących i 8 stojących albo 16 siedzących i 6 stojących. Ten nowy minibus ma tylną oś napędową Spicer o przełożeniu i=4.556 oraz układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi na wszystkich kołach i systemem ABS. Przestronny przedział osobowy o wysokości do 190 cm oraz panoramiczne okna zwiększają komfort podróży, a przesuwne drzwi z wysokim i szerokim otworem w połączeniu z chowanym podnóżkiem zapewniają łatwe wsiadanie i wysiadanie. Ponadto trzy grzejniki i klimatyzatory zabezpieczają optymalny klimat w kabinie w każdych warunkach pogodowych. Dalsze zalety to zwiększona sztywność nadwozia i strefy zgniotu zintegrowane z elementami konstrukcyjnymi pojazdu.

Minibus napędza 4-cylindrowy, rzędowy, wysokoprężny silnik Cummins ISF 2.8, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowującego, o pojemności 2,776 litra, spełniający normę czystości spalin Euro 5. Jego moc maksymalna wynosi 102.7 kW/139.7 KM przy 3400 obr/min, maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie 1400-2700 obr/min (obroty biegu jałowego minimum 800±50 na minutę). Za przeniesienie napędu odpowiadają jednotarczowe, suche sprzęgło oraz 5-biegowa, mechaniczna skrzynia przekładniowa o przełożeniach: 1 bieg – 3.786, 2 bieg, – 2.188, 3 bieg – 1.304, 4 bieg – 1.00, 5 bieg – 0.794, bieg wsteczny – 3.28. Na obręczach o rozmiarze 5.5Jx16H2 założono radialne opony o rozmiarze 185/75R16C. Zawieszenie osi przedniej – analogicznie jak w innych Next – jest niezależne i obejmuje wahacze z amortyzatorami i sprężynami śrubowymi oraz stabilizator poprzeczny. Natomiast w tylnym zawieszeniu zależnym występują wzdłużne resory półeliptyczne oraz stabilizator i cztery gazowe amortyzatory teleskopowe podwójnego działania. Pozostałe wyróżniki tej odmiany to: 79-litrowy zbiornik paliwa, standardowy akumulator 75 Ah i opcjonalny 85 Ah, prędkość maksymalna 120 km/h, minimalna zewnętrzna średnica zawracania 6,5 m oraz liczne dodatkowe systemy odpowiedzialne za podniesienie bezpieczeństwa, takie jak ACC, LDW, AEB, FCW, czujnik ciśnienia w ogumieniu i kontrola temperatury. Pozycjami opcyjnymi są: trzy rozstawy osi – 3145/3745/3950 mm, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, układ ESP oraz wybór pomiędzy silnikami wysokoprężnym, benzynowym i gazowym LPG.
Ostatnią z wystawianych GAZelle Next była wersja w pełni elektryczna GAZelle Next electric – e-vehicle. GAZ bowiem opracował zunifikowaną platformę pojazdów elektrycznych dla swoich lekkich samochodów dostawczych GAZelle Next. Jest ona stosowana jako podstawa dla kilku typów vanów, podwozi i minibusów. Na IAA 2018 pokazywano wydanie minibusowe o pojemności roboczej 16 pasażerów, w tym 13 na miejscach siedzących, lub 10 na miejscach siedzących i jedno miejsce na wózek inwalidzki. Asynchroniczny silnik indukcyjny AC e-motor produkowany przez Siemens AG – typ 1PV5135-4WS14 – znajduje się w tylnym zwisie autobusu. Jego kluczowymi parametrami są: moc szczytowa 98 kW przy 3200 obr/min, moc ciągła 63 kW w zakresie od 5000 do 9000 obr/min, szczytowy moment obrotowy 300 Nm w przedziale od 0 do 3000 obr/min, i moment stały 160 Nm w przedziale od 0 do 1000 obr/min. Przełożenie E-motor równa się i=2.34, przełożenie tylnego mostu napędowego i=5,125. Zasięg – autonomia na każde ładowanie wynosi 100 km. Szybkie ładowanie (do 80% pojemności) zajmuje 30 minut, z kolei pełny czas ładowania 120 minut. Czas ładowania z sieci energetycznej o napięciu 220 V to 12 godzin.

REKLAMA

Ten wariant elektryczny przeszedł wszelkie wymagane testy i certyfikację. Wyróżniają go ponadto masa własna 3700 kg, dopuszczalna masa całkowita 4820 kg, prędkość maksymalna 90 km/h oraz mieszane zawieszenie – z przodu niezależne z resorami piórowymi i specjalnymi poprzeczkami, z tyłu zależne, z poduszkami powietrznymi i możliwością regulacji.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij