[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Gazowe Volvo FH LNG i FM LNG opłacalną inwestycją Cz.2

Kolejna kluczowa zaleta silnika Volvo G13C Euro 6 stanowi bezpośrednie następstwo tego, że pracuje on w takim samym cyklu, jak tradycyjne wysokoprężne odpowiedniki.

Fot. Producent

W rezultacie generuje osiągi znacznie lepsze niż porównywalne konfiguracje z pełnym zasilaniem LNG. Można go mianowicie zamówić w dwóch wykonaniach, o maksymalnych mocach i momentach obrotowych odpowiednio 420 KM/2100 Nm oraz 460 KM/2300 Nm. Są to parametry identyczne, jak w analogicznych typach spalających olej napędowy i zdecydowanie lepsze niż dla wydań czysto gazowych, wyróżniającym się analogiczną mocą maksymalną – 460 KM, ale znacznie niższym maksymalnym momentem obrotowym – 2000 Nm. W zakresie maksymalnego momentu obrotowego G13C Euro 6 uzyskuje więc poziomy wyższe o 5 i 15%, czyli o wartości realnie odczuwalne w trakcie jazdy, szczególnie w trudnym, górzystym terenie czy/i z cięższym ładunkiem. Za przeniesienie napędu, niezależnie od nastawu silnika, odpowiada zaś jedynie sprawdzona zautomatyzowana skrzynia przekładniowa Volvo I-Shift.
W efekcie FH LNG i FM LNG są jednymi z pierwszych seryjnych modeli z zasilaniem LNG, bez problemu radzących sobie z 40-tonowym, a nawet znacznie cięższym zestawem. Ich walory użytkowe da się w pełni porównywać z odpowiednikami z silnikiem diesla, a w wielu sytuacjach, przykładowo w czasie ruszania pod górę, wersja na gaz charakteryzuje się nawet większą dynamiką niż analogiczny egzemplarz zasilany olejem napędowym. Także zużycie paliwa pozostaje porównywalne z konwencjonalnymi wysokoprężnymi ekwiwalentami Volvo. Przy tym kształtuje się ono na poziomie niższym niż w standardowych silnikach gazowych. Dla użytkownika typu gazowego powyższe oznacza brak kompromisów pod względem właściwości jezdnych, ekonomiki paliwowej i niezawodności.
Następny ważny atut FH LNG i FM LNG stanowi liczba dostępnych wykonań docelowych. Obecnie ciężarówki te występują jako ciągniki siodłowe w układach napędowych 4x2, 6x2, 6x4 oraz podwozia w układach napędowych 4x2, 6x2, 6x4, z kolei maksymalna dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego może dojść do 64000 kg. Tym samym samochody te w pierwszym rzędzie są przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego i długodystansowego. Niemniej, by w tym segmencie rynku odbiorcy uważali je za konkurencyjną propozycję, muszą cechować się odpowiednio wysoką autonomicznością – zasięgiem na jednym tankowaniu. I ten zasadniczy warunek spełniają. Dla zwiększenia zasięgu do zbiornika tankuje się paliwo LNG, przechowywane pod ciśnieniem 4–10 barów i w temperaturze -140 do -125°C. Dostępne są zbiorniki paliwa – LNG o pojemnościach 115 kg/275 l, 155 kg/375 l lub 205 kg/495 l. Największy z tych zbiorników zapewnia zasięg do 1000 km. Do tego dochodzą dodatkowy, niewielki zbiornik oleju napędowego oraz układ oczyszczania spalin, zawierający katalizator SCR i filtr cząstek stałych. Co równie ważne z czysto eksploatacyjnego punktu widzenia, tankowanie LNG zajmuje niemal tyle samo czasu, ile tankowanie oleju napędowego.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij