Gazowe ciężarówki Volvo FH w Nijhof-Wassink Cz.2

W holenderskim Nijhof-Wassink, specjalizującym się w przewozach masowych i cysternami, wszystko kręci się wokół wydajnego transportu. Ale to nie cały obraz. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest również głęboko zakorzeniona w strategii tej firmy. Prowadzi to do ciągłego równoważenia ładowności, wydajności obciążenia i zużycia paliwa oraz związanych z tym redukcji emisji CO2. Kluczowe znaczenie odgrywa tu połączenie zarówno najlżejszego możliwego wyposażenia, jak i najlepszych właściwości oraz opcji aerodynamicznych. W chęci do uzyskania równowagi między ładownością a efektywnością paliwową Nijhof-Wassink stale balansuje pomiędzy ładownością, wydajnością załadunku i paliwem oraz związaną z tym redukcją emisji CO2.

Volvo FH Producent

„Szlak pokazał a spoiler wykazał, że spoiler obniżył zużycie paliwa o co najmniej 5%”.

Na początku także nie byliśmy przekonani, bo cysterna lub naczepa do ładunków masowych jest stosunkowo niska i ma ładnie zaokrąglony przód. Jednak bez wyposażenia aerodynamicznego strumień powietrza „wpada” w szczelinę między kabiną a przodem cysterny lub naczepy. Dzięki spojlerowi powietrze jest ładnie prowadzone nad tą dziurą i zamiast tego uderza w górę naczepy. Dlatego w 2015 roku rozpoczęliśmy testy z naszymi międzynarodowymi ciągnikami dalekobieżnymi, aby zobaczyć, jakie są te zmiany. Okazało się, że zwiększyło to wydajność paliwową o co najmniej 5%”. Poza tym, wykorzystując HVO100 jako paliwo, już teraz podmiot emituje o 89% mniej CO2 w podejściu od studni do koła. A Volvo FH z I-Save jest o 7% bardziej wydajne w prowadzeniu, a tym samym emituje mniej CO2.

REKLAMA

Prosta kalkulacja

Dla Nijhof-Wassink było to zatem proste obliczenie korzyści, jakie przynosi firmie takie rozwiązanie: spadek ładowności o 58 kg czy 5-procentowa redukcja kosztów paliwa i emisji CO2. Bouwhuis wyjaśnia „Dla nas wybór był jasny. Od jakiegoś czasu w naszych nowych ciężarówkach montujemy spoilery. Jednak zawsze trzeba znaleźć kompromis. Z łatwością z tego ciągnika moglibyśmy wydobyć kolejne 200 kg. Ale wtedy nasi kierowcy nie jeździliby już 460-konnym Volvo FH lub mieliby kabinę Globetrotter i mniejszy komfort, bez klimatyzacji postojowej”.

Ludzie, planeta i zysk

W Nijhof-Wassink to nie jest opcja. Bouwhuis dodaje „To utrudniłoby życie naszym kierowcom, a to jest niepożądane. Jak dla firmy nasza troska o dobro naszych pracowników stanowi podstawę. Co więcej, niski dach nie wygląda dobrze przy naczepie do przewozu luzem, a chcemy, aby nasze ciężarówki wyglądały dobrze! To nasza duma, będąca częścią wizerunku naszej marki jako firmy. Optymalizacja dla nas zawsze oznacza znalezienie równowagi między najlepszą ładownością, najlepszą efektywnością paliwową oraz największą redukcją emisji CO2 a dobrym samopoczuciem naszych pracowników. Możesz to przełożyć na ludzi, planetę i zysk. Oprócz lekkiej ciężarówki, właściwości aerodynamicznych i oszczędnej specyfikacji, dążymy do wysokiej wydajności załadunku i jak najmniejszej liczby pustych kilometrów. I znaczna część tego zależy od twojej pojemności lub skali. Im więcej masz pojemności, tym lepiej jesteś w stanie zapobiec pustym kilometrom. Daje to najlepszą szansę Twoim ciężarówkom na przejechanie idealnej jazdy. I tu też nie mówimy o kręceniu się wokół komina. Ciężarówki z działu Chemical Logistics operują głównie w krajach Beneluksu, Niemczech i Francji. Kierowcy zazwyczaj są poza domem przez cały tydzień. Będziemy musieli każdego dnia przyglądać się, jak możemy pracować z jeszcze mniejszym wpływem na klimat”.

Każdego dnia planiści w Nijhof-Wassink opracowują, w jaki sposób maksymalnie efektywnie rozmieścić każdy pojazd i znajdujące się za nim wyposażenie. Bouwhuis podkreśla „Potrzebujemy do tego znacznej ilości technologii informacyjno-komunikacyjnych. I zamierzamy robić o wiele więcej w tej dziedzinie, gdyż wciąż jest tam potencjał. Dostęp do wystarczającej ilości – i odpowiedniego rodzaju holowanego sprzętu – także ma swoją rolę do odegrania. Nasz dział logistyki chemicznej składa się z działu suchych materiałów luzem i działu płynnych materiałów luzem. Obecnie mamy 100 ciągników siodłowych Volvo FH i 140 naczep do przewozu ładunków sypkich, 55 pojazdów kombi i 80 ciągników Volvo FH z około 110 cysternami do przewozu płynów. Możesz również zwiększyć swoją wydajność poprzez inteligentne łączenie. Każdego dnia będziemy przyglądać się, jak możemy pracować z jeszcze mniejszym wpływem na klimat. Część tej pracy wykonują producenci samochodów ciężarowych, w naszym przypadku Volvo Trucks. A część z tego musimy sami wymyślić. Właściwie mamy do tego osobną firmę w postaci Nijwa Zero. Za chwilę zaczniemy szukać lepszego zarządzania oponami. Uważamy, że jest tam miejsce na zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym na redukcję emisji CO2”.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA