[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Gazowy Mercedes Actros NGT Cz.1

W polskiej ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych gaz jest traktowany jako paliwo niskoemisyjne, a zwiększenie jego wykorzystania w transporcie stanowi jeden z zasadniczych celów tej regulacji.

W związku z tym powoli rośnie zainteresowanie dostawami ciężarówek tego rodzaju. Aktualnie ich szeroką gamą – poczynając od dystrybucji a skończywszy na segmencie szosowych odmian do obsługi ruchu na dalekich dystansach, mają IVECO i Scania. Poza tym wersje gazowe proponują Volvo, Renault i Mercedes. U tego ostatniego modele te pochodzą z dwóch szosowych linii produktowych: Econic i Actros.

Szosowy gazowy Actros ostatniej generacji, znany jako Nowy Actros NGT (technologia gazu ziemnego), po raz pierwszy został przedstawiony publicznie na początku maja ubiegłego roku, w trakcie pokazów w Barcelonie. Obecnie jest on dostępny w dwóch wydaniach: 2-osiowym o dopuszczalnej masie całkowitej 18 000 kg i 3-osiowym o dopuszczalnej masie całkowitej 26000 kg. Niezależnie od wydania napęd zapewnia gazowy wariant 6-cylindrowego, rzędowego, 7,7-litrowego silnika OM 936, przygotowany do wykorzystania w roli paliwa 100% CNG. Cechują go moc maksymalna 222 kW/302 KM i maksymalny moment obrotowy 1200 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada w pełni automatyczna skrzynia przekładniowa Allison. Umieszczony po bokach system zbiorników gazu o pojemności do 580 litrów gwarantuje zasięg do 650 km. Mercedes podkreśla tu, że CNG - przechowywany w stanie gazowym w temperaturze otoczenia w solidnych zbiornikach pod ciśnieniem około 200 barów – nie powinien być mylony ze skroplonym gazem ziemnym (LNG, Liquefied Natural Gas). W przypadku LNG gaz ziemny jest bowiem magazynowany w postaci ciekłej w temperaturze około -160°C.

REKLAMA

W przypadku zastosowań, w trakcie wykonywania których nie trzeba dziennie pokonywać dużego dystansu, zazwyczaj stosowana będzie kabina niższa i węższa, krótka, dzienna M ClassicSpace o szerokości 2,3 m, z tunelem silnika wnikającym do wewnątrz na wysokość 320 mm.

Jako wyposażenie seryjne gazowy Actros 1830 L NGT/2630 L NGT otrzymuje kabinę z lusterkami MirrorCam i system przewidującego tempomatu Predictive Powertrain Control. Natomiast jako pozycje opcyjne – w zależności od kraju docelowego – proponowane są: dodatkowe funkcje dla podmiotu zabudowującego, system klimatyzacji, powietrzne zawieszenie osi tylnej, tzw. Classic Cockpit, tylne oświetlenie w technologii LED, system utrzymania pasa ruchu Lane Keeping Assist, system hamowania awaryjnego Active Brake Assist oraz poduszka powietrzna dla kierowcy.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA