[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Gazowy Mercedes Actros NGT Cz.2

W polskiej ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych gaz jest traktowany jako paliwo niskoemisyjne, a zwiększenie jego wykorzystania w transporcie stanowi jeden z zasadniczych celów tej regulacji.

Aktualnie, chociaż co do tego zgłaszane są pewne zastrzeżenia, gaz uchodzi za sensowny ekonomicznie, ekologicznie i eksploatacyjnie zamiennik oleju napędowego. Ekologiczny, bo spośród wszystkich paliw kopalnych gaz ziemny ma najlepszy stosunek wyprodukowanej energii do ilości emitowanych zanieczyszczeń. Może to przyczynić się do zmniejszenia smogu i efektu cieplarnianego. M.in. do 95% niższa emisja CO2 w sytuacji wprowadzenia biometanu powinna przełożyć się na poprawę jakości powietrza i jakości życia. Do tego dochodzi niższa emisja hałasu, mniejsza niż w przypadku silnika wysokoprężnego. Ekonomiczność stanowi zaś pochodną tego, iż dzięki niskim kosztom CNG w całej Europie i wsparciu rządowemu w wielu krajach koszty operacyjne są niższe niż w przypadku silników wysokoprężnych. Kolejną kluczową zaletę stanowi wygodnie i szybkie tankowanie. Przy tym w Europie sieć stacji tankowania CNG należy do dość gęstych, a pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym – ze względu na swoją większą cichobieżność – są często zwolnione z ograniczeń w ruchu w godzinach wieczornych oraz nocnych czy/i wjazdu do ścisłych centrów. W związku z tym stają się niemal idealne właśnie do dostaw w nocy i w miejscach o ograniczonym dostępie. Do ważnych kwestii zalicza się jeszcze bezpieczeństwo użytkowania. Wynika ono z faktu, że tankowanie jest tak samo łatwe jak w przypadku innych paliw tradycyjnych. Poza tym gaz ziemny jest lżejszy od powietrza i dlatego ulatnia się podczas emisji.

Mercedes zwraca także uwagę, że CNG (Compressed Natural Gas) to paliwo kopalne, otrzymywane poprzez sprężanie gazu ziemnego. Składa się głównie z metanu i innych lekkich węglowodorów, takich jak propan i butan. Może być również otrzymywany poprzez fermentację pozostałości organicznych przy użyciu w 100% ekologicznego procesu (biometan).

REKLAMA

Jako grupę docelową – potencjalnych nabywców Actrosa NGT – niemiecki koncern wymienia:

  • świadome ekologicznie firmy transportowe wdrażające „zieloną filozofię”;
  • podmioty z branży komunalnej – ekologii i transportu odpadów.
  • wyspecjalizowane firmy zajmujące się przewozem ładunków na potrzeby dostaw na małą i średnią odległość.

W efekcie w pierwszym rzędzie wśród odbiorców trzeba wymienić sektory: ciężkiej dystrybucji miejskiej, komunalny, selektywnej zbiórki odpadów oraz budownictwa miejskiego – realizowanego w miastach. Możliwe są też dostawy dla jeżdżących w ruchu lokalnym i regionalnym – na odległość w promieniu do 150-250 km zestawami o dopuszczalnej masie całkowitej do 32000-36000 kg.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA