[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Goodyear proponuje operatorom przewozów autobusowych zastosowanie przed sezonem wakacyjnym opon Marathon Coach.

Mają one zapewnić długie przebiegi, komfort pracy i niższe zużycie paliwa. Goodyear poprzez zastosowanie asymetrycznej budowy bieżnika opony ograniczył pogarszanie właściwości jezdnych z powodu jego nierównomiernego zużycia.

Fot. Producent

Dyrektor marketingu opon użytkowych Goodyear Tires Europe Benjamin Willot zwrócił uwagę na to , że ogumienie Marathon Coach zostało specjalnie stworzone z myślą o współczesnych autokarach. Nowoczesne autobusy napędzane mocnymi silnikami osiągają wysokie prędkości co zwiększa obciążenia dynamiczne opon. Dlatego wyższe wymagania zostały postawione przy konstruowaniu opon autokarowych Goodyear Marathon Coach.
Opony te charakteryzuje cicha i komfortowa praca oraz niski koszt na kilometr. Drogą do osiągnięcia zamierzonego celu okazało się zastosowanie asymetrycznego bieżnika. Opona Goodyear Marathon Coach posiada bieżnik z pełnymi blokami barkowymi. Dzięki tym rozwiązaniom opona zużywa się równomiernie i uzyskuje długie przebiegi. Bieżnik posiada pięć żeber z których cztery posiadają lamele typu Flexomatic poprawiające trakcję i hamowanie. Pełne bloki barkowe z lamelami tylko na zewnętrznym bloku barkowym, przeciwstawiają się siłom występującym podczas pokonywania zakrętów, oraz siłom pochodzącym od wysoko położonego środka ciężkości autobusu. Większa ilość mieszanki gumowej w bieżniku m. in. pomaga sprostać odziaływaniu niezależnego zawieszenia. Dzięki sztywniejszemu bieżnikowi na zewnętrznej części są korygowane siły powstające wskutek wysoko położonego środka ciężkości. Ustawienie lameli pod ostrym kątem w drugim żebrze dało wymierne korzyści w postaci poprawy prowadzenia opony oraz ograniczyło nierównomierne jej zużycie. Zróżnicowano kąty natarcia pomiędzy lamelami drugiego żebra, a trzecim i czwartym żebrem. Te ostatnie(trzecie i czwarte) mają łagodniejszy kąt natarcia co poprawiło przyczepność i właściwości jezdne opony. Kształt rowków w bieżniku ogranicza zakleszczanie się w nich kamieni i związanych z tym uszkodzeń.
Ogumienie Marathon Coach nosi oznaczenie M+S oraz 3PMSF; oznaczenie to mówi o tym, że opony sprawdzają się też w warunkach zimowych.
Nie bez znaczenia jest też montaż tego typu ogumienia należy montować je w określony sposób. Ogumienie montowane pojedynczo na osi prowadzącej lub wleczonej powinno być zakładane zewnętrznym barkiem (z lamelami) na zewnątrz pojazdu. Natomiast ogumienie montowane bliźniaczo na osi napędowej zakłada się barkami zewnętrznymi na przeciwstawnych pozycjach pary, tzn. wewnętrznymi barkami opon (tymi bez lameli) do siebie.
Opona Marathon Coach posiada etykietę klasy B pod względem wydajności oraz przyczepności na mokrej nawierzchni oraz niski poziom hałasu zewnętrznego nie przekraczający 69dB. Ogumienie to jest produkowane w rozmiarze 315/80R22.5 z indeksem nośności 156/50 (154/150) co odpowiada obciążeniu osi do 8000 kg (13400 Kg).
Goodyear produkuje również model Ultra Grip Coach. Jest to specjalna opona zimowa na oś napędową autokarów szczególnie użyteczna w krajach skandynawskich oraz w Alpach gdzie można trafić na śnieg czy lód.
Nazwą Travel Max objęto szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych stosowanych w oponach przeznaczonych do dalekobieżnych i międzymiastowych przewozach pasażerskich. Są to takie rozwiązania techniczne jak: mieszanka bieżnikowa Silefex, asymetryczna budowa bieżnika i specjalna konstrukcja karkasów. Dla przykładu Silefex to energooszczędna mieszanka gumowa stosowana na bieżniki zawierająca krzemionkowe wypełniacze i wysokiej jakości naturalną gumę, która zmniejsza opory toczenia.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij