[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Gorkowska Fabryka Samochodów świętuje 25 lat seryjnej produkcji gamy GAZela. Cz.3

20 lipca 2019 roku minęło dokładnie 25 lat od premiery pierwszego seryjnego auta GAZel. Z biegiem lat Gorkowska Fabryka Samochodów wyprodukowało ponad 2 miliony tych pojazdów. Od początku sprzedaży do dnia dzisiejszego na rodzimym rynku są one niekwestionowanym liderem w swojej klasie tonażowej, zajmując w Rosji około 50% segmentu lekkich wersji dostawczych. Z biegiem czasu stały się też tak popularne, że nazwy „Gazela” w Rosji często używa się w odniesieniu do całej klasy lekkich wariantów dostawczych. Co więcej, w 2013 roku międzynarodowa agencja konsultingowa Interbrand uznała GAZel za jedną z najcenniejszych rosyjskich marek, wyceniając ją na 32,3 mld rubli. Dziś słynna marka otrzymała prefiks NEXT, ucieleśnia rodzinę środków transportu przygotowanych w oparciu o nowoczesne rozwiązania techniczne, oraz stała się najlepiej sprzedającym się samochodem użytkowym w swoim kraju macierzystym.

W miarę, jak zmieniał się popyt konsumentów, samochód się także zmieniał – pojawiły się nowe modele i modyfikacje. W czerwcu 1995 roku została zmontowana pierwsza wersja z napędem na wszystkie koła – GAZ-33027, w grudniu tegoż roku pojawił się całkowicie metalowy van GAZ-2705, z kolei w 1996 roku rozpoczęło się składanie minibusów. W 2002 roku zmodernizowano zaś wnętrze i część zewnętrzną, zmieniono układ komory silnika i wprowadzono radykalnie nową technologię oświetlenia.

Ważnym etapem odnowy rodziny było wydanie z 2010 roku – zmodyfikowany „GAZELES BUSINESS”. Dokonano w nim około 200 zmian konstrukcyjnych i technologicznych, m.in. w sferze układu sterowania, hamulców i zawieszenia. Wdrożone ulepszenia pozwoliły zwiększyć zasoby i zaoferować klientom korzystniejsze warunki gwarancji. Nowość okazała się tak popularna, że w ciągu zaledwie pół roku stała się bestsellerem na rosyjskim rynku pojazdów użytkowych. Również w 2010 roku zaczęto instalować silniki wysokoprężne i benzynowe. Dzięki temu „Gazelle BUSINESS” są dziś produkowane i zachowują zasłużoną popularność.

REKLAMA

Kolejne kluczowe zmiany, oznaczające zmianę pokoleń, miały miejsce w 2013 roku. W kwietniu rozpoczęła się seryjna produkcja przedstawicieli całkowicie premierowej generacji NEXT GAZelle. Jej konstrukcja łączy w sobie nowoczesne rozwiązania techniczne, wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego oraz dobrą ergonomię miejsca pracy kierowcy. Wysoki przebieg, gwarancja przedłużona do trzech lat lub 150000 km, niski koszt utrzymania, znaczna luka cenowa ze strony konkurentów zapewnił temu autu najlepszy koszt posiadania w swojej klasie i uczynił go w Rosji najlepszym wyborem dla przedsiębiorców i przedsiębiorstw użyteczności publicznej. Wśród cech technicznych nowości znalazły się m.in.: niezależne przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami, przestronna kabina ze stali ocynkowanej, przedłużona platforma – powierzchnia ładunkowa.

Prace nad nowymi modelami w fabryce trwają zgodnie z aktualnymi trendami rynkowymi. Po „Gazel NEXT” w odmianie cargo-pasażerskiej z dwurzędową kabiną i autobusami z ramą podwozia, całkowicie metalowym furgonem i nowymi minibusami w kilku wydaniach, zaproponowano setki modyfikacji specjalnego wyposażenia dla różnych rodzajów działalności gospodarczej oraz kompletacje eksportowe na różne rynki. Najnowsi przedstawiciele z rodziny GAZel NEXT to furgon i minibus z bardzo długim rozstawem osi i o dopuszczalnej masie całkowitej 4600 kg, których sprzedaż rozpoczęła się w 2019 roku.

W Rosji GAZel przodują w swoim segmencie pod względem liczby modyfikacji i wariantów wyposażenia specjalnego, wśród których znajdują się konfiguracje towarowe i pasażersko-towarowe, furgony i kombi, minibusy z różną liczbą miejsc, chlebowozy, nadwozia izotermiczne, platformy i skrzynie ładunkowe zgodne ze standardem euro, karetki pogotowia i autobusy szkolne, furgony sklepowe i barowe. Poza tym jako jedyny wśród krajowych i zagranicznych producentów reprezentowanych na rynku rosyjskim, GAZ oferuje wydania z 4 typami jednostek napędowych: benzynową, wysokoprężną i dwoma gazowymi, zasilanymi gazem sprężonym (metanem) lub skroplonym (propanem).

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij