REKLAMA

Gorky Automobile Plant rozpoczęła sprzedaż nowej średniej ciężarówki „Valdai NEXT”

Sprzedaż ciężarówki o średniej ładowności Valdai NEXT rozpoczęła się w dniu 22 lutego, na początek we wszystkich 157 centrach dealerskich GAZ w Federacji Rosyjskiej. Nowy model ma na celu rozwiązanie różnych problemów z zakresu transportu miejskiego i usług komunalnych. Specjalne programy finansowe producenta pozwolą na zakup samochodu na najkorzystniejszych warunkach.

Valdai NEXT Producent

Sprzedaż ciężarówki średniej ładowności Valdai NEXT rozpoczęła się. W nowym aucie wprowadzono kabinę typu cabover – nad silnikiem, co pozwoliło zmniejszyć wymiary pojazdu i zwiększyć objętość przedziału ładunkowego. Zastosowanie znanego w Rosji silnika wysokoprężnego Cummins ISF 2.8, połączonego z nową, 6-biegową skrzynią przekładniową oraz elementów przekładni z cięższych wersji średniotonażowych samochodów marki GAZ, umożliwiło przygotowanie wydajnego i ekonomicznego wariantu z dużym marginesem bezpieczeństwa i o wysokich zdolnościach przewozowych, zaprojektowanego do intensywnej pracy. Objętość przedziału ładunkowego wynosi od 20 do 29 metrów sześciennych. Powierzchnia przestrzeni ładunkowej pozwala na umieszczenie od 8 do 11 standardowych europalet. Minimalny promień skrętu równa się 6,2 m. Głównymi obszarami wdrożenia są transport miejski oraz gospodarka komunalna. Jako fabryczne występują: samo podwozie oraz już dostępne na zamówienie wersje izotermiczne i skrzynie ładunkowe spełniające standard euro. W przyszłości do gamy modeli dołączą chłodnie, wydania z żurawiem, lawety, wywrotki i inne specjalne nadwozia. Poza tym do 20000 km wydłużono przebiegi międzyobsługowe. Jednocześnie koszt utrzymania samochodu oraz koszt części zamiennych pozostają znacznie niższe w porównaniu z zagranicznymi odpowiednikami. M.in. montaż silnika wysokoprężnego Cummins ISF 2.8 w połączeniu z 6-biegową skrzynią przekładniową pozwolił uzyskać niskie zużycie paliwa oraz poprawić właściwości dynamiczne pojazdu. Instalacja wzmocnionego sprzęgła ZF zapewnia zaś przenoszenie wyższego momentu obrotowego oraz pozwala zwiększyć zasoby jednostki i uniknąć ryzyka przegrzania silnika. Przy tym sześciobiegowa, manualna skrzynia przekładniowa stanowi nowe, własne rozwiązanie zakładów w Gorky i została zaprojektowana do przenoszenia momentu obrotowego do 450 Nm. Oprócz tego już w podstawowej konfiguracji Valdai NEXT otrzymał tempomat, EBD (system dystrybucji siły hamowania), ESP (system utrzymania pasa drogi), system wspomagania podczas rozruchu (HSA) i kontrolę trakcji (ASR), pojedynczy kluczyk typu flip-type (zamek, zapłon, zbiornik paliwa, drzwi) z przyciskami pilota, radio 2-DIN oraz światła przeciwmgielne i zintegrowane reflektory główne. Kolejna zaleta to powiększony zbiornik paliwa, o pojemności 125 l, przekładającej się na możliwość uzyskana zasięgu bez tankowania do 780 km lub 2,5 dnia intensywnej pracy. W dodatku wygodna i ergonomiczna kabina dostała wydajny system ogrzewania, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz światła LED do jazdy. Sam system lusterek gwarantuje dobrą widoczność wokół kabiny, w ten sposób zabezpieczając bezpieczeństwo zarówno podczas jazdy, jak i w trakcie manewrowania w ciasnych przestrzeniach. Do tego dochodzi pneumatyczny układ hamulcowy Wabco z hamulcami tarczowymi na wszystkich kołach, zunifikowany z układem hamulcowym cięższego GAZonu NEXT i wobec tego zachowujący duży margines bezpieczeństwa. Zwiększone skoki zawieszenia w porównaniu z zagranicznymi analogami podnoszą natomiast komfort podczas jazdy po nierównych drogach i pozwalają samochodowi jeździć pewnie z dużą prędkością.

REKLAMA

Rozpoczęcie sprzedaży Valdai NEXT poprzedziło gruntowne przygotowanie do sprzedaży i serwisu nowego wyrobu sieci obsługowo-naprawczej i zbytu GAZ. Personel dealerów i centrów serwisowych został przeszkolony w zakresie cech konstrukcyjnych i konserwacji pojazdów. Pracownicy dealerów przeszli szkolenia i certyfikacje w korporacyjnym centrum szkoleniowym GAZ. Inwestycje Grupy GAZ w rozwój i organizację produkcji tych aut to około 1,4 mld rubli, w tym 400 mln rubli pożyczki uprzywilejowanej z oprocentowaniem w wysokości 1% rocznie, pochodzącej z Funduszu Rozwoju Przemysłu (zarządzanego przez VEB.RF).

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA