Gospodarka cyrkularna – o obiegu zamkniętym –: Renault Trucks ogłasza utworzenie zakładu demontażu w fabryce części używanych

Aby zmniejszyć zużycie zasobów naturalnych i wpływ ciężarówek na środowisko, Renault Trucks podejmuje kolejne kroki w kierunku przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Fabryka Części Używanych Renault Trucks jest logicznym kolejnym krokiem po operacjach zmiany przeznaczenia i regeneracji używanych ciężarówek, prowadzonych odpowiednio w fabryce używanych samochodów w Bourg-en-Bresse i fabryce w Limoges. W tym zakładzie przemysłowym zlokalizowanym w Vénissieux ciężarówki marki zostaną zdemontowane, a ich części ponownie wykorzystane.

Renault Trucks Producent

W ciągu ostatnich pięciu lat koncern zainwestował w gospodarkę o obiegu zamkniętym, stosując trójtorowe podejście, polegające na regeneracji, zmianie przeznaczenia i recyklingu aut używanych. Firma prowadzi więc liczne inicjatywy mające na celu wydłużenie żywotności sprzedawanych pojazdów. Na przykład używane ciężarówki są regenerowane zgodnie ze ścisłymi procesami przemysłowymi w fabryce używanych ciężarówek, pojazdy są aktualizowane o najnowsze technologie w centrum regeneracji w Lyonie, a w sprzedaż znajdują się również używane modele z serii specjalnych.
Kontynuując swój plan, producent ogłosił utworzenie fabryki części używanych – tzn. zakładu przemysłowego poświęconego w całości recyklingowi ciężarówek i ponownemu wykorzystaniu odzyskanych z nich części i surowców. Inicjatywa została poparta wstępnym studium wykonalności przeprowadzonym w 2020 roku przez Renault Trucks we współpracy ze specjalistyczną Indra Automobile Recycling i ADEME, francuską Agencją Zarządzania Środowiskiem i Energią.
Fabryka Części Używanych poddaje recyklingowi wycofane z eksploatacji samochody ciężarowe

Podmiot, który ogłosił plany recyklingu wycofanych z eksploatacji ciężarówek i ponownego wykorzystania ich części zamiennych, otwiera dedykowany zakład w sercu swojego centrum produkcyjnego w Lyon-Vénissieux. Ten zakład o powierzchni 3000 m2, zbudowany jak najbliżej centrum logistycznego, będzie obsługiwał używane pojazdy Renault Trucks o dużych przebiegach, a także niektóre części, które nadal mają znaczny potencjał do ponownego wykorzystania. Pojazdy Renault Trucks i ich komponenty są bowiem zaprojektowane tak, aby wytrzymać ponad 1,5 miliona kilometrów przebiegu.

Wycofane z eksploatacji egzemplarze zostaną skierowane do fabryki części używanych w celu demontażu. Operatorzy usuną komponenty wcześniej zidentyfikowane jako nadające się do ponownego użycia (silnik, skrzynia biegów, kabina, zbiornik paliwa, zderzaki, deflektory itp.). Po usunięciu części przeznaczonych do ponownego użycia pozostałe podezspoły będą poddane recyklingowi. Belki na przykład zostaną pocięte, a następnie wysłane do pobliskiej odlewni. Metal odzyskany z tych części będzie wykorzystany do produkcji nowego pojazdu.

Komponenty przeznaczone do ponownego użycia zostaną następnie sprawdzone, oczyszczone i oznakowane do celów sporządzenia wykazu i identyfikowalności. Te używane części zamienne zostaną następnie wysłane do pobliskiego sklepu z częściami zamiennymi Renault Trucks, podobnie jak nowe części zamienne.

Części używane Renault Trucks: oferta producenta używanych części zamiennych

Podobnie jak nowe części zamienne, używane części zamienne sprzedawane pod marką "Used Parts by Renault Trucks" będą udostępniane dealerom na internetowym rynku części zamiennych producenta. Te używane części zamienne będą objęte gwarancją producenta i będą średnio o 50-60% tańsze niż części nowe. W kwestii używanych części do swoich starych pojazdów, Renault Trucks kontynuuje zaś współpracę z Indra Automobile Recycling i zaoferuje swojej sieci dealerskiej szereg części uzyskanych w wyniku demontażu przeprowadzanego przez specjalistę ds. recyklingu. Dzięki tej nowej ofercie przedsiębiorstwo kontynuuje postęp w kierunku neutralności węglowej. Odpowiada również niedoborem komponentów i surowców, mający wpływ na przemysł jako całość.

REKLAMA