Grupa Volvo inwestuje w Designwerk Technologies AG w celu uzupełnienia swoich możliwości w sferze elektromobilności

AB Volvo Grupa Volvo podpisała ostateczne umowy na przejęcie 60 procent Designwerk Technologies AG – szwajcarskiej firmy inżynieryjnej, która opracowuje i sprzedaje produkty elektromobilności oraz usługi inżynieryjne w ramach ekosystemów elektromobilności. Inwestując w Designwerk Technologies, Volvo Group uzupełni swoje obecne możliwości w zakresie niszowych produktów i rozwiązań.

Volvo It Producent

Lars Stenqvist, dyrektor ds. Technologii Volvo Group, mówi „Designwerk Technologies ma silne kompetencje w zakresie elektromobilności, koncentrując się na opracowywaniu, prototypowaniu i wytwarzaniu niszowych produktów o małej objętości w całym spektrum elektromobilności przemysłowej, co czyni go doskonałym uzupełnieniem możliwości Volvo Group. Ta inwestycja wesprze przejście Grupy Volvo na neutralne dla klimatu rozwiązania transportowe we wszystkich segmentach”.

REKLAMA

Designwerk Technologies oferuje niestandardowe pojazdy elektryczne pod marką Futuricum, mobilne szybkie ładowarki oraz systemy akumulatorów wysokiego napięcia. Jako podmiot innowacyjny, pracuje także w pętli szybkich informacji zwrotnych, rozwijając się wraz z klientami, aby stale ulepszać swoją ofertę. Adrian Melliger, dyrektor generalny Designwerk Technologies, stwierdził „Z niecierpliwością czekamy na dalsze wspieranie transformacji elektromobilności Volvo Group, zapewniając dodatkową elastyczność i wydajność. Dodając skalę i kompetencje Volvo do naszej niszowej produkcji, będziemy mogli zarówno przyspieszyć niezbędne wdrożenie pojazdów elektrycznych i infrastruktury wspierającej, jak i zwiększyć udział bezemisyjnych przejazdów na drogach”.

Designwerk Technologies będzie nadal działać jako samodzielna firma. Zakończenie transakcji ma nastąpić w najbliższych tygodniach. Transakcja nie ma znaczącego wpływu na dochody ani sytuację finansową Grupy Volvo.

Tym bardziej, że następuje zmiana kształtu transportu poprzez rozwój oprogramowania2. Dotychczas bowiem dla większości ludzi ciężkie samochody ciężarowe są nadal postrzegane jako zasadniczo produkty mechaniczne. Kiedy widzimy je na ulicy, ostatnią rzeczą, którą bierze się pod uwagę, jest to, ile zawiera oprogramowania. Ale w rzeczywistości dzisiejsza ciężarówka jest prawie jak smartfon na kołach.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA