REKLAMA

Hej nowy dom! IKEA Japan – Japonia używa całkowicie elektrycznego FUSO eCanter firmy Daimler Trucks do dostaw wyposażenia domów

Japońska spółka zależna Daimler Trucks FUSO, jeden z wiodących azjatyckich wytwórców pojazdów użytkowych, dostarczyła trzy w pełni elektryczne lekkie ciężarówki FUSO eCanter do IKEA Japan K.K. - japońskiej spółki zależnej szwedzkiej firmy wyposażenia wnętrz IKEA.

FUSO eCanter Producent

IKEA Japan jest pierwszą firmą z branży wyposażenia domu, która otrzymała dostawę aut eCanter. IKEA Japan bezpośrednio obsługuje dwa z trzech otrzymanych samochodów, gdyż jeden stanowi własność SG Moving Co., Ltd., będącego partnerem logistycznym IKEA Japan. Warto tu wspomnieć, że od 2017 roku w Niemczech kolejne trzy FUSO eCanter, obsługiwane przez Grupę Rhenus, są wykorzystywane przez IKEA w Berlinie do dostaw mebli do domu.

REKLAMA

IKEA Japan jest zobowiązana do wywierania pozytywnego wpływu na ludzi, społeczeństwo i ziemię poprzez ochronę i rewitalizację środowiska. IKEA postawiła sobie mianowicie za cel do 2030 roku ograniczenie o 80% emisji gazów cieplarnianych związanych z energią. Firma wyznaczyła również cel wykorzystania do transportu do 2025 roku floty pojazdów w 100% elektrycznych. Jako pierwszy krok w kierunku zrównoważonego transportu, IKEA Japonia wprowadziła więc do eksploatacji – we flocie dostawczej wykorzystywanej do przewozu wyposażenia do domów – lokalnie bezemisyjne ciężarówki eCanter. Jeden z trzech pojazdów służy do dostarczania produktów między sklepami IKEA Kohoku i IKEA Harajuku, podczas gdy dwa pozostałe przeznaczono do dostarczania artykułów wyposażenia wnętrz bezpośrednio do domów klientów.

Dzięki zasięgowi wynoszącemu 100 kilometrów, ten 7,49-tonowy model z łatwością spełnia wymagania klientów w zakresie dystrybucji bliskiego zasięgu w miastach. eCanter używany do dostaw między IKEA Kohoku i IKEA Harajuku przejeżdża średnio około 50 km dziennie, przy założeniu jednego kursu w obie strony między sklepami. Tymczasem w przypadkach, gdy zaczyna działać wcześnie rano i wykonuje dwie jazdy powrotne między sklepami, przebyta odległość przekracza 100 km, co dowodzi, że może działać uzyskując pełny zasięg.

Jako pionier elektrycznych ciężarówek, FUSO wyznaczyło w branży pojazdów użytkowych wizję przyspieszenia elektryfikacji i wdrażania lokalnego transportu o zerowej emisji. Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Daimler Trucks, w tej sferze FUSO lideruje branży pojazdów użytkowych na jej drodze w przyszłość. W tym kontekście dąży do tego, aby do 2039 roku wszystkie nowe pojazdy sprzedawane na rynkach tzw. Triady, czyli w Europie, Ameryce Północnej i Japonii, były neutralne pod względem emisji CO2. W ten sposób eCanter jest gotowy do odegrania znaczącej roli, gdyż zainteresowanie kształtowaniem zdekarbonizowanych społeczeństw nabiera rozpędu w polityce prowadzonej przez rządy zarówno w Japonii, jak i poza nią. Warto tu wskazać, że w samej Japonii jeździ już ponad 60 całkowicie elektrycznych lekkich ciężarówek eCanter, z kolei przeszło 200 egzemplarzy tych aut w codziennej obsłudze eksploatują klienci na całym świecie. Kolejne dostawy będą następować sukcesywnie, ponieważ FUSO nadal angażuje klientów z różnych branż, którzy w ten sposób mogą przechodzić na zrównoważone ekologicznie rozwiązania transportowe.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA