[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Holenderska Wierda Voertuig Techniek (WVT) i jej konwersje ciężarówek MAN-a Cz.2

Holenderska Wierda Voertuig Techniek (WVT) – Inżynieria Pojazdów Wierda jest małą niszową firmą - specjalistą w opracowywaniu i produkcji niestandardowych rozwiązań transportowych.

Fot. Producent

W zakresie samych przeróbek samochodów MAN, WVT pozycjonuje się jako specjalista w projektowaniu i konstruowaniu niestandardowych rozwiązań, zaczynający swoją pracę tam, gdzie zatrzymuje się fabryka. Obecna jego oferta zawiera cztery podstawowe rodzaje modyfikacji:

  • tzw. zwiększony – szeroki rozstaw Wide Spread;
  • dodanie osi pchanej;
  • dodanie osi wleczonej;
  • połączenie Wide Spread i osi pchanej.

Szeroki rozstaw (Wide Spread) dotyczy możliwość konwersji wszystkich wersji z typoszeregów MAN TGS i TGX i polega na wprowadzeniu z tyłu napędzanej sztywnej osi z bliźniaczym ogumieniem. Odległość tej osi od osi poprzedzającej jest większa niż dla standardowego rozstawu osi napędowych tylnego tandemu, a dodatkowo tę dodaną oś cechuje możliwość skrętu przeciwbieżnie w stosunku do przedniej/przednich osi kierowanych dla redukcji promienia zawracania i tym samym poprawy manewrowości. Przy tym, zgodnie z holenderskimi przepisami, dodanie takiej osi pozwala na wzrost dopuszczalnej masy całkowitej samochodu i w ten sposób także wzrost jego ładowności. Jednocześnie wysokość konstrukcyjna, długość podwozia i zawieszenie auta nie mają wpływu na możliwości wprowadzenia Wide Spread. Układ ten można również łączyć z wariantami wyposażonymi w hydrostatyczny system napędu osi przedniej Hydrodrive®.

Zasadniczymi cechami egzemplarzy z WS – Wide Spread są:

  • przy tej samej liczbie osi do 9000 kg większa ładowność netto;
  • możliwe połączenie z osiami przednimi o nośności podniesionej do 11500 kg;
  • zredukowany promień skrętu;
  • brak zmiany masy pojazdu z powodu konwersji;
  • stabilne zachowanie podczas jazdy dzięki redukcji kąta skrętu przy dużych prędkościach.

Standardowe wyposażenie obejmuje: automatyczne poziomowanie, automatyczną kontrolę poziomu ramy, blokadę cylindra ze sprężyną, opcjonalnie blokowanie na 1 lub 2 osiach, wbudowany mechaniczny system bezpieczeństwa w układzie kierowniczym oraz układ centralnego smarowania. Na liście opcji znalazły się zaś m.in.: układ pomiaru obciążenia osi, dodatkowy układ smarowania, różne systemy PTO.

REKLAMA

Drugie z rozwiązań proponowanych przez WVT to naloopas, czyli dodatkowe osie wleczone. Firma dostarcza osie wleczone (NLA) dla 2-, 3- i 4-osiowych TGS i TGX. Tylne osie pochodzące od niej to osie RoR z technicznym naciskiem na oś wynoszącym 12 200 kg. Oś wleczona jest zawieszona pneumatycznie, a kontrola obciążenia tej osi odbywa się elektronicznie. Aby zapewnić dobrą trakcję w stanie załadowanym i nieobciążonym, kompletacja standardowa objęła także wyposażenie do wspomagania trakcji. Do tego da się ustawić redukcję obciążenia osi, w zależności od życzeń konkretnego odbiorcy i konfiguracji danego auta. Od strony eksploatacyjnej i technicznej naloopas wyróżniają: ładowność wyższa nawet o 12000 kg, zawieszenie pneumatyczne, znaczne bezpieczeństwo mechaniczne i wysoka stabilność całego pojazdu. Standardowe wyposażenie zawiera: system zmiennej kompensacji obciążenia osi, redukcję obciążenia osi, regulację w zakresie 30-50 km/h, układ centralnego smarowania. Opcję stanowią natomiast system pomiaru nacisku na oś czy dodatkowy układ centralnego smarowania.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij