Hyzon Motors

Hyzon Motors, dostawca bezemisyjnych pojazdów użytkowych napędzanych wodorem i ogniwami paliwowymi, ogłosił, że przejmuje niemieckiego producenta ORTEN Betriebs GmbH i jego spółkę zależną ORTEN Electric Trucks GmbH. Ujawnione w poniedziałek (13 czerwca), przejęcie ma na celu objęcie pod parasolem Hyzon trzech operacyjnych zakładów produkcyjnych i ponad 80 pracowników, a transakcja ma zostać zamknięta w IV kwartale 2022 roku. Umowa ta ma umożliwić Hyzon oferowanie kompleksowych rozwiązań dla klientów przechodzących z tradycyjnej floty na pojazdy o zerowej emisji, wykorzystując linie produktów Hyzon i ORTEN, w połączeniu z zestawami nadwozia i układu napędowego ORTEN.

Hyzon Producent

Grupa ORTEN – producent zabudów do ciężarówek i przyczep dla sektora napojów, ma prawie stuletnie doświadczenie i w ostatnich latach skoncentrowała się na elektryfikacji nowych i używanych pojazdów użytkowych z silnikami wysokoprężnymi.

Swoje zelektryfikowane wodorowe pojazdy na rynek europejski Hyzon proponuje w oparciu o podwozia DAF z serii LF i CF. Pojazdy te tworzą serię nazwaną HYZON hymax i są dostępne jako trzy bazowe warianty.

HYMAX 24 Tony ma typowy zasięg na poziomie 400 km. Moc ciągła jego silnika elektrycznego wynosi 160 kW a szczytowa. 250 kW. Energia jest gromadzona w akumulatorach wysokiego napięcia o pojemności 70 kWh. Moc ciągłą ogniwa paliwowego określono na 80 kW. Masa wodoru zabieranego na pokład to 30 kg, a zbiorniki wytrzymują ciśnieniowe robocze o wartości 350 barów. Na 1 kg wodoru pojazd ma pokonywać dystans nawet 13,3 km. Wykorzystane podwozie to LF 290 FAP. Jego wymiary to: długość podwozia: 11 280 mm, szerokość podwozia 2470 mm, wysokość podwozia 2880 mm, rozstaw osi: 6900 mm.

Drugi wariant to Hymax 46 ton, oparty o podwozie DAF CF 530 FTT 6X4 z kabiną sypialną. Wymiary są tu następujące: długość podwozia: 6820 mm, szerokość podwozia 2460 mm, wysokość podwozia: 2990 mm, rozstaw osi 3900 mm

Ofertę zamyka Hymax 70 ton, także bazujący na podwoziu DAF CF 530 FTT 6X4 z kabiną sypialna. Wymiary tego podwozia to: długość 7330 mm, szerokość 2450 mm, wysokość 2970 mm, rozstaw osi 4300 mm.

Pod koniec czerwca 2022 roku oddział logistyczny Deutsche Bahn, DB Schenker ogłosił, że wspólnie z leasingowym startupem Hylane chce zbudować flotę pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi. Do końca 2022 roku Hylane przekaże DB Schenker na wynajem pojazd Hyzon FCEV. DB Schenker planuje rozpocząć testy terenowe na kilku wybranych trasach z wybranymi klientami na początku 2023 roku i zamierza rozszerzyć oraz skomercjalizować system od III kwartału 2023 roku, w zależności od czynników takich jak infrastruktura wodorowa i akceptacja rynkowa. Helmut Schweighofer, dyrektor generalny DB Schenker Europe, powiedział „Jestem wdzięczny za postęp, jaki obecnie robimy w zakresie testowania pojazdu napędzanego wodorem do transportu liniowego, który będzie ważnym krokiem na naszej drodze w kierunku transportu drogowego neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla”. Sara Schiffer, dyrektor zarządzający Hylane, dodała zaś „Partnerstwo z DB Schenker pokazuje, że Hylane spełnia wysokie standardy wymagane przez wiodące firmy w zakresie zrównoważonego transportu”.

DB Schenker jest pierwszym klientem Hylane od momentu powstania firmy w kwietniu, ale współpracę rozpoczęli prawie dwa lata temu. Oba podmioty twierdzą, że rozumieją znaczenie wodoru dla transformacji sektora transportowego i łączą swoje mocne strony. „Oprócz koncepcji wynajmu 360 stopni, celem współpracy jest opracowanie kombinacji ciężarówki z przyczepą do przewozu naszego standardowego typu nadwozia wymiennego o długości 7820 mm”, mówi Wolfgang Janda, wiceprezes wykonawczy , kierownik działu zarządzania siecią i transportem liniowym w DB Schenker.

Hylane stosuje model biznesowy pay-per-use, aby klienci wynajmujący płacili tylko za przejechany kilometr. Serwis i konserwacja są wliczone w cenę, wraz z pojazdami wodorowymi od czterech producentów, w tym Hyzon Motors. Kiedy firma podobno dostarczyła Hylane pierwsze 18 FCEV tej wiosny, Craig Knight, dyrektor generalny Hyzon, powiedział, że „Dzięki programowi zrównoważonej mobilności Hylane klienci w całych Niemczech mogą doświadczyć z pierwszej ręki osiągów pojazdu, zadowolenia kierowców i redukcji emisji z paliwa przez elektryczną ciężarówkę z ogniwami Hyzon”.

Hylane jest spółką zależną niemieckiej firmy ubezpieczeniowej DEVK. Oprócz Hyzon w portfolio znajdują się ciężarówki Hyundai, Daimler Truck we współpracy z Clean Logistics Technology i MAN poprzez rozwiązanie do konwersji firmy Framo eTrucks z ogniwami paliwowymi firmy Bosch. Do 2024 roku Hylane zamierza posiadać ponad 150 ciężarówek na ogniwa paliwowe. Obecnie flota składa się z 44 FCEV. W Groningen powstaną ciężarówki przeznaczone dla DB Schenker. Pod koniec 2021 roku Hyzon Motors otworzył tam swój europejski zakład produkcyjny. Służy jako centrum sprzedaży firmy w Europie. W 2022 roku Hyzon zamierza wyprodukować w Groningen do 1000 ciężarówek.

DB Schenker i jego przewoźnicy dążą do osiągnięcia do 2040 roku neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Wykorzystanie wodoru produkowanego z odnawialnych źródeł energii (zielonych) jest istotnym elementem ich strategii dekarbonizacji Hylane pracuje również z Linde i konsorcjum H2 Mobility nad instalacją infrastruktury tankowania.

WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA