IAA Transportation 2022: Daimler Truck odsłania akumulatorowo-elektrycznego ciężarowego eActrosa LongHaul oraz rozszerza ofertę w zakresie elektromobilności

Ciężarówka klasy tonażowej ciężkiej z napędem akumulatorowym do transportu dalekobieżnego. Wysokotonażowy eActros 300 w nowym wariancie jako ciągnik siodłowy. Zapowiedź ciężarówki eAtego w segmencie średniociężkim. Europejska premiera lekkiego FUSO eCantera Next Generation.

Daimler Truck realizuje cel, jakim jest pełna lokalna neutralność transportu pod względem emisji dwutlenku węgla. Już w 2030 roku nawet 60 procent jego sprzedaży na rynkach UE30 mają stanowić pojazdy użytkowe podczas jazdy neutralne pod względem emisji CO2. Producent potwierdził to szerokim portfolio elektrycznych pojazdów prezentowanych na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze. Przy tym udział Daimler Truck w tegorocznych targach IAA jest jego debiutem jako niezależnej spółki DAX.

Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck, wskazał „Od ostatnich targów IAA przed czterema laty z pełnym zaangażowaniem kontynuujemy proces transformacji w kierunku neutralności emisji CO2 w transporcie. W bieżącym roku mamy już w swoim portfolio osiem pojazdów seryjnych z akumulatorowym napędem elektrycznym. Nie wystarczy jednak tylko mieć w ofercie odpowiednie pojazdy. Nasi klienci potrzebują również właściwej infrastruktury. Także w tym obszarze jesteśmy aktywni na różnych poziomach. Do szybkiego rozwoju kluczowe jest harmonijne współdziałanie całej branży i sił politycznych”. Karin Rådström, Dyrektor Generalna Mercedes-Benz Trucks, oceniła „Stale rozszerzamy nasze portfolio samochodów ciężarowych z akumulatorowym napędem elektrycznym. Koncentrujemy się przy tym na zapewnieniu wyraźnych korzyści naszym klientom. Konstrukcja pojazdów jest od początku ukierunkowana na mobilność elektryczną, dzięki czemu zapewniają one lepsze wrażenia z jazdy oraz większą efektywność energetyczną i trwałość”. Karl Deppen, Prezes Zarządu Daimler Truck Asia, dodał zaś „Marka FUSO jest uznawana za prekursora w dziedzinie elektryfikacji pojazdów użytkowych. Od czasu wprowadzenia na rynek pięć lat temu niewielkiej serii FUSO eCantera zebraliśmy od klientów cenne opinie z jego codziennej eksploatacji. Obecnie nasz eCanter Next Generation w zakresie elektromobilności przynosi klientom zindywidualizowane rozwiązania do szerokiego wachlarza zastosowań. Uczyniwszy następny krok, którym będzie rozszerzenie naszego portfolio i produkcja wielkoseryjna, zamierzamy pozostać liderem w zrównoważonym transporcie przyszłości”.

Nadrzędny cel: osiągnięcie neutralności emisji CO2 w transporcie drogowym do roku 2050

Daimler Truck wyznacza sobie ambitny cel, aby do roku 2039 na rynku europejskim, japońskim i północnoamerykańskim oferować już tylko takie samochody nowe, które podczas jazdy („tank to wheel”) będą neutralne pod względem emisji CO2. W roku 2017 uruchomiono produkcję niewielkiej serii eCantera pierwszej generacji, a już od 2018, 2021 i 2022 z linii produkcyjnej zjeżdżają seryjnie akumulatorowo-elektryczne modele ciężarówek Mercedes-Benz eActros i eEconic. Jeszcze w bieżącym roku dołączy do nich Freightliner eCascadia, przeznaczony na rynek północnoamerykański. Planowane są już kolejne pojazdy o neutralnej emisji dwutlenku węgla. W drugiej połowie obecnej dekady przedsiębiorstwo zamierza też rozszerzyć swoją ofertę o seryjne ajuta z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Trwają zatem intensywne testy prototypowej ciężarówki Mercedes-Benz GenH2 Truck, zarówno na torze próbnym podmiotu, jak i na drogach publicznych. Celem konstrukcyjnym jest uzyskanie zasięgu nawet powyżej tysiąca kilometrów. Uczyni to tę ciężarówkę zdolną szczególnie do obsługi trudnych i wymagających elastyczności operacji transportowych, głównie w ważnym segmencie ciężkiego transportu dalekobieżnego.

REKLAMA