[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

IFRE Cz. 10

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

Ciężki szosowy samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P360 4x2 CP28L z bliźniaczym ogumieniem na osi tylnej

Ciężki szosowy samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P360 4x2 CP28L, o rozstawie osi 4500 mm, z bliźniaczym ogumieniem na osi tylnej. Zastosowane tu w roli podstawy 2-osiowe podwozie cechuje się dopuszczalną masą całkowitą 18000/21000 kg, szosową formułą układu napędowego 4x2 oraz w pełni pneumatycznym zawieszeniem, opartym na poduszkach powietrznych. Napęd zapewnia silnik Euro 6 o mocy maksymalnej 265 kW/360 KM, połączony z automatyczną skrzynią przekładniową. Kabina jest fabrycznie wydłużona, integralna, załogowa, czterodrzwiowa, 5-osobowa, z miejscami w układzie 1+1+3.

Zabudowa w zakresie konstrukcji i poszycia w całości powstała z materiałów kompozytowych – kompozytu poliestrowego. Zaopatrzono ją w użytkowy dach w formie podestu roboczego. Boczne skrytki na sprzęt i wyposażenie w liczbie sześciu – po trzy na każdą stronę, uzupełnione są dwoma tylnymi skrytkami (układ skrytek 3+3+2) i dostały zamknięcie za pomocą wodo- i pyłoszczelnych żaluzji aluminiowych z zabezpieczeniem rurowym. Wnętrze tych skrytek zawiera m.in. podesty i półki regulowane na żądaną wysokość oraz oświetlenie – przy czym całe oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne pojazdu powstało w technologii LED. Autopompa Ruberg – model EH30 wyróżnia się wydajnością 3000 l/min przy ciśnieniu 10 barów i 250 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Dozownik środka pianotwórczego – zasysacz liniowy na linii tłocznej – może być ręczny bądź automatyczny. Zbiornik na wodę charakteryzuje się pojemnością 3000 litrów, zbiornik na środek pianotwórczy 200 litrów. Oba zbiorniki – na wodę i na środki pianotwórcze – są robione z kompozytu. Do tego dochodzą: wysokociśnieniowa linia szybkiego natarcia z wężem o długości 80 m, pneumatycznie wysuwany, teleskopowy masz oświetleniowy z najaśnicami LED 4x50W oraz 10-calowy panel kontrolny głównego panelu sterowania. W zakresie sprzętu i wyposażenia producent zwraca uwagę na ponad 20 dostępnych opcji.

REKLAMA

Główne wymiary tej ciężarówki prezentują się następująco: długość 8300 mm, szerokość 2500 mm, wysokość 3000 mm.

Poza tym na wystawie swoją polską premierę miało najnowsze – pochodzące z najnowszej generacji – wydanie wydłużonej kabiny załogowej. Zgodnie z upublicznioną informacją jest ono dostępne od września.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij