[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

IFRE Cz. 12

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

Moto Truck Leszek Chmiel Średni uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Renault D 14 HIGH K P4x4 280 E6

Samochód ten wykorzystuje uterenowione podwozie – z bliźniaczym ogumieniem z tyłu – Renault Trucks typ D14 HH K P4x4 280E6. Zgodnie z tym oznaczeniem odmianę tę cechują: dopuszczalna masa całkowita 14000 kg, układ napędowy 4x4 oraz silnik Euro 6 o mocy maksymalnej 206 kW/280 KM. Do tego wydłużona, załogowa, czterodrzwiowa kabina mieści 6 osób w układzie 1+1+4.

REKLAMA

Do budowy nadwozia posłużyły wyłącznie materiały odporne na korozję: stal nierdzewna i poszycia – kompozyt oraz blacha aluminiowa. Dach ma postać pokładu roboczego w wydaniu antypoślizgowym. Żaluzje to lekkie wodo- i pyłoszczelne anodowane profile aluminiowe. Osłaniają one boczne schowki na sprzęt i wyposażenie w liczbie sześciu oraz tylny przedział autopompy, co oznacza układ schowków 3+3+1. We wnętrzu podesty i półki da się regulować na żądaną wysokość, z kolei oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne zrobiono w technologii LED. Autopompa Moto-Truck typ HMT A24/10 – 4/40 wyróżnia się wydajnością: niskie ciśnienie - 2900 l/min przy ciśnieniu 8 barów i wysokie ciśnienie - 450 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Dozownik środka pianotwórczego może być ręczny i automatyczny. Pojemności zbiorników na środki gaśnicze określono: wody 2500 lub 3000 litrów, środek pianotwórczy odpowiednio 250 i 300 litrów. Oba te zbiorniki zrobiono z materiału kompozytowego. Ponadto w skład układu wodno-pianowego weszły: dozownik środka pianotwórczego DSP 150, dachowe działko wodno-pianowe Moto-Truck DWP 24 bądź DWP 16MT, sterowane elektryczne szybkie natarcie w postaci węża o długości 60 m, cztery zraszacze – dwa z przodu i dwa z boku pojazdu oraz nasady – 2x75 - tłoczne, 1x75 - napełnianie hydrantowe, 1x110 - ssanie, 2x52 - napełnianie środka pianotwórczego. Dodatkowe wyposażenie objęło m.in.: sterowany elektrycznie pneumatycznie wysuwany teleskopowy maszt oświetleniowy z najaśnicami LED 2x216W, agregat prądotwórczy 2,2 kVA, sprzęt łączności radiowej Motorola GM360, ogrzewanie przedziału autopompy, przednią obudowaną wciągarkę oraz falę świetlną.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij