[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

IFRE Cz. 12

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

Moto Truck Leszek Chmiel Średni uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Renault D 14 HIGH K P4x4 280 E6

Samochód ten wykorzystuje uterenowione podwozie – z bliźniaczym ogumieniem z tyłu – Renault Trucks typ D14 HH K P4x4 280E6. Zgodnie z tym oznaczeniem odmianę tę cechują: dopuszczalna masa całkowita 14000 kg, układ napędowy 4x4 oraz silnik Euro 6 o mocy maksymalnej 206 kW/280 KM. Do tego wydłużona, załogowa, czterodrzwiowa kabina mieści 6 osób w układzie 1+1+4.

REKLAMA

Do budowy nadwozia posłużyły wyłącznie materiały odporne na korozję: stal nierdzewna i poszycia – kompozyt oraz blacha aluminiowa. Dach ma postać pokładu roboczego w wydaniu antypoślizgowym. Żaluzje to lekkie wodo- i pyłoszczelne anodowane profile aluminiowe. Osłaniają one boczne schowki na sprzęt i wyposażenie w liczbie sześciu oraz tylny przedział autopompy, co oznacza układ schowków 3+3+1. We wnętrzu podesty i półki da się regulować na żądaną wysokość, z kolei oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne zrobiono w technologii LED. Autopompa Moto-Truck typ HMT A24/10 – 4/40 wyróżnia się wydajnością: niskie ciśnienie - 2900 l/min przy ciśnieniu 8 barów i wysokie ciśnienie - 450 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Dozownik środka pianotwórczego może być ręczny i automatyczny. Pojemności zbiorników na środki gaśnicze określono: wody 2500 lub 3000 litrów, środek pianotwórczy odpowiednio 250 i 300 litrów. Oba te zbiorniki zrobiono z materiału kompozytowego. Ponadto w skład układu wodno-pianowego weszły: dozownik środka pianotwórczego DSP 150, dachowe działko wodno-pianowe Moto-Truck DWP 24 bądź DWP 16MT, sterowane elektryczne szybkie natarcie w postaci węża o długości 60 m, cztery zraszacze – dwa z przodu i dwa z boku pojazdu oraz nasady – 2x75 - tłoczne, 1x75 - napełnianie hydrantowe, 1x110 - ssanie, 2x52 - napełnianie środka pianotwórczego. Dodatkowe wyposażenie objęło m.in.: sterowany elektrycznie pneumatycznie wysuwany teleskopowy maszt oświetleniowy z najaśnicami LED 2x216W, agregat prądotwórczy 2,2 kVA, sprzęt łączności radiowej Motorola GM360, ogrzewanie przedziału autopompy, przednią obudowaną wciągarkę oraz falę świetlną.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij