[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

IFRE Cz. 6.2

Bielska rodzinna firma Szczęśniak Pojazdy Specjalne (SPS) stale poszerza i pogłębia ofertę w zakresie proponowanych przez siebie aut specjalnych, w tym tych przeznaczonych dla straży pożarnej. Jedną z takich najnowszych propozycji, potwierdzających te działania podmiotu, jest średni samochód ratowniczo-gaśniczy wodno-pianowy GBA 3/16, oparty na uterenowionym 2-osiowym podwoziu Renault z serii D16 4x4.

Fot. Jarosław Brach

Średni samochód ratowniczo-gaśniczy wodno-pianowy GBA 3/16, oparty na uterenowionym 2-osiowym podwoziu Renault z serii D16 4x4 z zabudową ze Szczęśniak PS miał swoją premierę na targach IFRE. Wykonane przez Szczęśniak PS nadwozie cechuje modułowy charakter, gdyż zrobiono je z zastosowaniem technologii modułowej 2.0. Modułowość tej konstrukcji polega m.in. na wysokim stopniu unifikacji elementów zabudowy oraz powtarzalności, dzięki szkieletowi wyprodukowanemu z wykorzystaniem maszyn sterowanych numerycznie. Ta w pełni aluminiowa i w całości skręcana, samonośna struktura powstała z profili aluminiowych, tym samym zabezpieczając wysoką antykorozyjność. Zlokalizowano ją na ramie pośredniej, niwelującej przenoszenie naprężeń generowanych przez podwozie. Poszycie zewnętrzne tworzą panele z blach aluminiowych. Poszycie wewnętrzne jest anodowane, a zewnętrzne lakierowane. Blachy poszycia połączono ze szkieletem w technologii klejenia i nitowania. Użytkowy dach w formie podestu roboczego wykończono z użyciem blachy ryflowanej dla poprawy stopnia antypoślizgowości. Jego budowa została przystosowana do obciążenia dwoma strażakami (230 kg) i masą przewożonego sprzętu. Do wejścia na ten dach służy składana drabinka, zamocowana na tylnej ścianie, ze szczeblami w wydaniu antypoślizgowym. Ponadto wchodzenie ułatwiają dodatkowe poręcze w górnej części drabinki. Do tego dochodzą oświetlenie dachu oraz wytyczone ścieżki do przejścia – taka płaska wyznaczona ścieżka komunikacyjna na dachu zapewnia bezpieczeństwo poruszania się po nim. Skrytki na sprzęt i wyposażenie w liczbie sześciu rozmieszczono symetrycznie – po trzy na każdą stronę. Uzupełnia je siódma, tylna skrytka przedziału autopompy, co oznacza układ skrytek 3+3+1. Skrytki zamykane są lekkimi aluminiowymi żaluzjami wodo- i pyłoszczelnymi, z możliwością zamknięcia na klucz i jednym kluczem pasującym do wszystkich skrytek. Dostęp do skrytek sprzętowych odbywa się poprzez podesty pod każdą z nich, rozmieszczone na całej długości zabudowy. Dodatkowy stopień zintegrowano z nadkolem pojazdu, zaś tylną belkę przeciwnajazdową można podnosić i opuszczać. W skrytkach zainstalowano oświetlenie w technologii LED, ponieważ każda skrytka ma własny system oświetlenia wewnętrznego, oraz półki aluminiowe z płynną regulacją wysokości. Generalnie system mocowania sprzętu w samochodzie składa się z:

  • systemu półek umożliwiającego zmianę ich aranżacji przez użytkownika;
  • co najmniej dwóch szuflad wysuwanych i blokowanych w skrajnych położeniach;
  • skrzyni dachowej na sprzęt długi, umieszczonej na zabudowie;
  • mocowania drabiny.

Ponadto umiejscowiona w przedniej części skrytka to przelotowa skrytka na całą szerokość auta, umożliwiająca transport długiego wyposażenia w nadwoziu bez konieczności jego montażu na dachu zabudowy.

REKLAMA

Zbiorniki na środki gaśnicze są dwa, oba z materiałów kompozytowych odpornych na korozję, zaprojektowane i przystosowane do nadciśnienia testowego 20 kPa, z oprzyrządowaniem umożliwiającym ich bezpieczną eksploatację, grodziami zabezpieczającymi, włazem rewizyjnym oraz z układem chroniącym przed wypływem środka gaśniczego w czasie jazdy. Zbiornik na wodę wyróżnia się pojemnością 3000 litrów (+/-1%). Natomiast zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 300 litrów (+/-1%) wykazuje odporność na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów oraz otrzymał: oprzyrządowanie do jego bezpiecznej eksploatacji, układ do napełniania i układ do opróżniania. Umiejscowienie tego zbiornika nie powoduje przeszkody w dostępie do zbiornika wodnego, a napełnianie środkiem pianotwórczym odbywa się z poziomu terenu i z dachu auta. Takie tankowanie odbywa się poprzez: jedną nasadę hydrantową wielkości DN75, jedną nasadę ssącą DN110 oraz dwie nasady DN52 do tankowania zbiornika piany.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij