[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

IFRE Cz. 6.4

Bielska rodzinna firma Szczęśniak Pojazdy Specjalne (SPS) stale poszerza i pogłębia ofertę w zakresie proponowanych przez siebie aut specjalnych, w tym tych przeznaczonych dla straży pożarnej. Jedną z takich najnowszych propozycji, potwierdzających te działania podmiotu, jest średni samochód ratowniczo-gaśniczy wodno-pianowy GBA 3/16, oparty na uterenowionym 2-osiowym podwoziu Renault z serii D16 4x4.

Fot. Jarosław Brach

Średni samochód ratowniczo-gaśniczy wodno-pianowy GBA 3/16, oparty na uterenowionym 2-osiowym podwoziu Renault z serii D16 4x4 z zabudową ze Szczęśniak PS miał swoją premierę na targach IFRE.

Do zarządzania funkcjami zabudowy dedykowano dwa panele sterowania. Na panelu w przedziale autopompy znajdują się: manowakuometr, manometr niskiego ciśnienia, manometr wysokiego ciśnienia, wskaźnik poziomu wody w zbiorniku, wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, miernik prędkości obrotowej wału pompy, regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, wyłącznik silnika pojazdu i przycisk START, licznik motogodzin pracy autopompy oraz kontrolka sygnalizująca stan pracy silnika. Drugi z paneli – w kabinie – pokazuje zaś: poziom środków gaśniczych w zbiorniku (woda+piana), stan otwarcia skrytek i podestów zabudowy, podpięcie do zasilania zewnętrznego oraz fakt wysunięcia masztu oświetleniowego.

REKLAMA

Ogólnie wszystkie elementy układu wodno-pianowego są odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. Budowa układu wodno-pianowego umożliwia jego całkowite odwodnienie przy użyciu dwóch zaworów. Na wlocie ssawnym autopompy zamontowano siatkę zabezpieczającą przed przedostaniem się do wody zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego, jak i dla zbiornika własnego auta, co przekłada się na bezpieczną pracę autopompy.

Ze względu na swoje przeznaczenie samochód otrzymał oświetlenie ostrzegawcze. Tworzą je belka sygnalizacyjna z modułami diod LED z wbudowanym głośnikiem lub dwie odrębne lampy sygnalizacyjne, fala świetlna nad tylną żaluzją oraz z tyłu nadwozia jedna lampa sygnalizacyjna LED. Dochodzi tu również dodatkowy sygnał pneumatyczny o mocy 120 dB.

Wyposażenie zawiera też system ładowania 230V - pojazd zaopatrzono bowiem w gniazdo (z wtyczką) do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego, po lewej stronie, obok skrzynki akumulatorów, z sygnalizacją podłączenia do zewnętrznego źródła na panelu kontrolnym w kabinie kierowcy. Ponadto istnieje opcja zabudowania zintegrowanego gniazda wraz z przyłączem sprężonego powietrza, które jest samorozłączalne w momencie rozruchu silnika.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij