[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

IFRE Cz. 6.5

Bielska rodzinna firma Szczęśniak Pojazdy Specjalne (SPS) stale poszerza i pogłębia ofertę w zakresie proponowanych przez siebie aut specjalnych, w tym tych przeznaczonych dla straży pożarnej. Jedną z takich najnowszych propozycji, potwierdzających te działania podmiotu, jest średni samochód ratowniczo-gaśniczy wodno-pianowy GBA 3/16, oparty na uterenowionym 2-osiowym podwoziu Renault z serii D16 4x4.

Fot. Jarosław Brach

Średni samochód ratowniczo-gaśniczy wodno-pianowy GBA 3/16, oparty na uterenowionym 2-osiowym podwoziu Renault z serii D16 4x4 z zabudową ze Szczęśniak PS miał swoją premierę na targach IFRE.

Ponieważ akcje ratowniczo-gaśnicze nieraz prowadzone są po zmroku lub w warunkach ograniczonej widzialności, na stanie znajdują się także: dodatkowe oświetlenie dachu zabudowy, oświetlenie pola pracy zintegrowane z relingiem dachowym oraz pneumatycznie wysuwany maszt oświetleniowy, o wysokości po rozłożeniu 5500 mm, ze sterowaniem z przewodowego panelu sterowniczego.

REKLAMA

Poza tym wyposażenie obejmuje: wyciągarkę elektryczną Dragon Winch DWM 13500 HD ze stalową liną o długości 28 m i o parametrach – napięcie 12/24V, uciąg 6124 kg – oraz galwanizowaną podstawę z możliwością holowania za pomocą holu sztywnego. Na liście wyposażenia opcyjnego producent poleca natomiast m.in.: lampy dalekosiężne mocowane na atrapie silnika, wciągarkę elektryczną montowaną z tyłu, automatyczny dozownik piany, dodatkowe szuflady na wyposażenie, system sprężonej piany CAFS, zewnętrzny wskaźnik poziomu środków gaśniczych, dodatkową osłonę wciągarki, klapę zamiast tylnej żaluzji oraz paszczowy zaczep holowniczy Rockinger 8500 kg.

Podstawowe parametry średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego Renault D16 4x4 GBA 3/16 z zabudową ze Szczęśniak PS prezentują się następująco: wysokość z drabiną dwuprzęsłową – 3285 mm, z każdą inną drabiną – 3200 mm, długość razem z wciągarką – 8280 mm, dopuszczalna masa całkowita – 16000 kg, rzeczywista masa całkowita – 14195 kg, kąt natarcia – 28º, kąt zejścia – 25º, rezerwa masy – 1805 kg (11,2%). Warto tu szczególnie zwrócić uwagę na bardzo wysoką rezerwę masy pojazdu gotowego do akcji, oznaczającą możliwość zabrania większej ilości sprzętu i wyposażenia, bardziej bezproblemowe pokonywanie przeszkód terenowych oraz długi okres deprecjacji fizycznej.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij