[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

IFRE Cz. 7

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

Ciężki uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P370 lub P450 4X4 z bliźniaczym ogumieniem na osi tylnej

Ciężki uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P370 lub P450 4X4 z bliźniaczym ogumieniem na osi tylnej. Występujące tu w roli podstawy 2-osiowe podwozie wyróżnia się dopuszczalną masą całkowitą 21500 bądź 22000 kg i uterenowioną formułą układu napędowego 4x4, ze względu na bliźniacze ogumienie na tylnej osi. Napęd pochodzi od silnika Euro 6 o mocy maksymalnej 370 albo 450 KM. Kabina jest fabrycznie – integralnie wydłużona, załogowa, czterodrzwiowa, z miejscami w układzie 1+1+4.

REKLAMA

Zabudowa ma konstrukcję modułową i w większości powstała z elementów aluminiowych. Boczne skrytki na sprzęt i wyposażenie w liczbie sześciu – po trzy na każdą stronę, uzupełnione o tylną skrytkę przedziału autopompy (układ skrytek 3+3+1), dostały zamknięcie za pomocą wodo- i pyłoszczelnych żaluzji aluminiowych z zabezpieczeniem rurowym. Wnętrze tych skrytek zawiera m.in. podesty i półki regulowane na żądaną wysokość oraz oświetlenie. Zbiorniki na wodę mogą się cechować pojemnością: 5000 ewentualnie 7000 litrów. Pojemność zbiornika na środek pianotwórczy generalnie równa się 10% pojemności zbiornika wody, czyli odpowiednio 500 lub 700 litrów. Oba zbiorniki – na wodę i na środki pianotwórcze – są robione z kompozytu bądź stali. Autopompa zachowuje wydajność 3300 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 375 l/min przy ciśnieniu 40 barów ewentualnie 5200 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 390 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Dozownik środka pianotwórczego może być ręczny bądź automatyczny i pozwala na uzyskiwanie stężeń 3-6%. Inne elementy układu wodnego to: dachowe działko wodno-pianowe o wydajności 2400 lub 3200 l/min, sterowane ręczne i elektryczne szybkie natarcie wodno-pianowe w postaci węża o długości 60 m oraz cztery nasady tłoczne 75 (4x75). Podstawowe wyposażenie zawiera m.in.: pneumatyczny maszt oświetleniowy z lampami typu LED, z automatycznym złożeniem do pozycji transportowej i sterowaniem pilotem przewodowym lub zdalnie (opcja), niezależne ogrzewanie kabiny i przedziału autopompy oraz falę świetlną. W skład wyposażenia dodatkowego mogą z kolei wejść: wyciągarka elektryczna, osłona wyciągarki, taran, czujniki cofania, kamera cofania oraz sprzęt łączności radiowej.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij