[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

IFRE Cz. 7

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

Ciężki uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P370 lub P450 4X4 z bliźniaczym ogumieniem na osi tylnej

Ciężki uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P370 lub P450 4X4 z bliźniaczym ogumieniem na osi tylnej. Występujące tu w roli podstawy 2-osiowe podwozie wyróżnia się dopuszczalną masą całkowitą 21500 bądź 22000 kg i uterenowioną formułą układu napędowego 4x4, ze względu na bliźniacze ogumienie na tylnej osi. Napęd pochodzi od silnika Euro 6 o mocy maksymalnej 370 albo 450 KM. Kabina jest fabrycznie – integralnie wydłużona, załogowa, czterodrzwiowa, z miejscami w układzie 1+1+4.

REKLAMA

Zabudowa ma konstrukcję modułową i w większości powstała z elementów aluminiowych. Boczne skrytki na sprzęt i wyposażenie w liczbie sześciu – po trzy na każdą stronę, uzupełnione o tylną skrytkę przedziału autopompy (układ skrytek 3+3+1), dostały zamknięcie za pomocą wodo- i pyłoszczelnych żaluzji aluminiowych z zabezpieczeniem rurowym. Wnętrze tych skrytek zawiera m.in. podesty i półki regulowane na żądaną wysokość oraz oświetlenie. Zbiorniki na wodę mogą się cechować pojemnością: 5000 ewentualnie 7000 litrów. Pojemność zbiornika na środek pianotwórczy generalnie równa się 10% pojemności zbiornika wody, czyli odpowiednio 500 lub 700 litrów. Oba zbiorniki – na wodę i na środki pianotwórcze – są robione z kompozytu bądź stali. Autopompa zachowuje wydajność 3300 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 375 l/min przy ciśnieniu 40 barów ewentualnie 5200 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 390 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Dozownik środka pianotwórczego może być ręczny bądź automatyczny i pozwala na uzyskiwanie stężeń 3-6%. Inne elementy układu wodnego to: dachowe działko wodno-pianowe o wydajności 2400 lub 3200 l/min, sterowane ręczne i elektryczne szybkie natarcie wodno-pianowe w postaci węża o długości 60 m oraz cztery nasady tłoczne 75 (4x75). Podstawowe wyposażenie zawiera m.in.: pneumatyczny maszt oświetleniowy z lampami typu LED, z automatycznym złożeniem do pozycji transportowej i sterowaniem pilotem przewodowym lub zdalnie (opcja), niezależne ogrzewanie kabiny i przedziału autopompy oraz falę świetlną. W skład wyposażenia dodatkowego mogą z kolei wejść: wyciągarka elektryczna, osłona wyciągarki, taran, czujniki cofania, kamera cofania oraz sprzęt łączności radiowej.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij