[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

IFRE Cz. 8.2

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

Podwozie pochodzi także z najnowszej generacji własnych wyrobów rosyjskiego wytwórcy, w której dokonano ponad 600 modyfikacji oraz zamontowano szereg kluczowych komponentów od renomowanych dostawców zachodnioeuropejskich, m.in. w układach napędowym i hamulcowym. Przykładowo napęd zapewniają jednostki Cummins z mniejszej serii ISB 6,7 E6. Stanowią one mocny punkt tych aut: są ekonomiczne, sprawdzone, wytrzymałe, o ograniczonych wymaganiach obsługowych. Mają 6,7 litra pojemności, 6 cylindrów w układzie rzędowym, turbodoładowanie, chłodzenie powietrza doładowującego, zaawansowany układ elektronicznej kontroli oraz spełniają najnowszą normę czystości spalin Euro 6C. Typ B1629 4x4/4180 – 43265 4x4 dostaje je w tzw. średnim nastawie, o maksymalnych – mocy 209 kW/290 KM i momencie obrotowym 1020 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiadają: tylko jeden typ skrzyni przekładniowej – 9-biegowa, mechaniczna ZF 9S1310TO oraz skrzynia rozdzielcza.

Typ B1629 4x4/4180 – 43265 4x4 Kamaz chce promować jako model bardziej uniwersalny. Cechują go – ze standardową długą kabiną i przy rozstawie osi 4180 mm – masa własna 6450 kg i nośność podwozia aż 9250 kg dla dopuszczalnej masy całkowitej 15700 kg. Powyższe dla wersji ratowniczo-gaśniczych oznacza możliwość montażu zbiornika wody o pojemności:

REKLAMA

 

  • przy krótkiej, dziennej kabinie – 4500-5000 litrów;
  • przy długiej kabinie – 4000-4500 litrów;
  • przy kabinie załogowej, z modułem załogowym zintegrowanym z bazową kabiną seryjną lub z nadwoziem – do 3500 litrów.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij