[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

IFRE Cz. 8.3

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

Niezwykle ciekawą cechą tego Kamaza jest kabina, będąca jedną z ich najistotniejszych zalet w przypadku zastosowania w straży pożarnej. Ta specjalna kabina powstała poprzez połączenie przedniej krótkiej dziennej fabrycznej kabiny Kamaza oraz tylnej części załogowej, wykonanej specjalnie dla tych aut. Fabryczna kabina należy do nowej generacji własnych kabin Kamaza, po tzw. restailingu. Zrobiono ją z materiałów odpornych na korozję, wchodzi się do niej po trzech stopniach i ma ona przednią atrapę z tworzywa sztucznego, panoramiczną szybę przednią, zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną oraz dostępne w standardzie klimatyzację, niezależne ogrzewanie postojowe silnika i kabiny Webasto, radio, kolumnę kierownicy z regulacją, szyberdach i podnoszący komfort prowadzenia pneumatycznie zawieszony fotel kierowcy. Ma też bardziej ergonomicznie i staranniej urządzone wnętrze, w większym stopniu odpowiadające aktualnym europejskim standardom w tym zakresie.

Część tylna – załogowa została wyprodukowana u nas w kraju i niezwykle estetycznie połączona z częścią przednią oraz – dzięki zakabinowym deflektorom – wzrokowo z zabudową. W efekcie uzyskano niemal jedność wizualną trzech części: przednia partia kabiny płynnie przechodzi w jej tylną część załogową, która równie płynnie łączy się z nadwoziem. Tę część załogową zrobiono z tworzywa sztucznego (laminatu), a wyróżnia się ona większą szerokością i wysokością niż część przednia. W efekcie z tyłu po pierwsze w jednym rzędzie da się pomieścić aż czterech strażaków. Po drugie strażacy ci uzyskali większą przestrzeń życiową oraz mogą się czuć bardziej swobodnie w momencie założenia odzieży ochronnej i aparatów tlenowych – mogą się wewnątrz swobodniej i wygodniej poruszać, ubierać, rozbierać, zakładać i zdejmować aparaty, itd. Dodatkowo mogą łatwiej przechodzić na drugą stronę. Do tej części tylnej prowadzą duże drzwi z relatywnie znacznych rozmiarów szybą oraz trzy szerokie stopnie wejściowe, w tym dolny uchylny, a wsiadanie i wysiadanie znacznie upraszcza długi pionowy uchwyt za drzwiami.

REKLAMA

Takie rozwiązanie, polegające na dobudowaniu części załogowej do standardowej kabiny, okazuje się nieraz nieco tańsze niż zamówienie fabrycznej kabiny załogowej. Daje także pewną elastyczność co do ostatecznej konfiguracji modułu załogowego – jego szerokości, długości i wysokości. Do tego nie wszyscy producenci oferują fabrycznie wydłużone kabiny załogowe, a sama możliwość wykonania we własnym zakresie tylnej partii załogowej powoduje, że w większym stopniu odpowiada ona specyfice i wymaganiom konkretnego nabywcy.

Otrzymana integralna – zintegrowana z fabrycznym modułem przednim – odchylana załogowa – brygadowa kabina czterodrzwiowa cechuje się bardzo dużą przestronnością – przestrzenią życiową. Jej wyposażenie dostosowano do specyficznych wymogów straży pożarnej. Jest 6-miejscowa, z siedzeniami w układzie: przód 1+1, tył – 4 miejsca w rzędzie. Przednie fotele są więc indywidualne, w tym komfortowy kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym i szerokim zakresem regulacji, a między nimi wprowadzono panel sterowniczy oraz uchwyty na radiotelefony lub latarki. Zastosowany radiotelefon to Hetera typ MD785: 225-kanałowy, pracujący w zakresie częstotliwości VHF 136-174MHz, o mocy 1÷25W i odstępie międzykanałowym 12,5 kHz, z dodatkowym urządzeniem umożliwiającym prowadzenie korespondencji z przedziału autopompy. Ponadto fotele wewnątrz przedziału osobowego są atestowane, z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa, zintegrowane z systemem przewożenia czterech aparatów oddechowych różnych typów butli. Miejsca siedzące dla członków załogi wyposażono jeszcze w podnoszone siedzisko, pod którym da się zmieścić sprzęt pożarniczy, taki jak przykładowo łopaty, widły, łom albo topór.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij