[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

IFRE Cz. 8.4

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

Na tak skompletowanych nośnikach Zamet Głowno osadził zabudowy ratowniczo-gaśnicze. W zakresie doboru materiałów i technik montażu zachowują one atrybuty typowe dla tego rodzaju współczesnych nadwozi. Ich szkielet oraz poszycie zrobiono z materiałów odpornych na korozję. Dach ma formę podestu roboczego, pokrytego aluminiową blachą ryflowaną, o właściwościach przeciwpoślizgowych. Jego konstrukcja została przystosowana do obciążenia dwoma strażakami (180 kg) oraz masą przewożonego sprzętu. M.in. umiejscowiono na nim przeznaczony na narzędzia, podświetlany pojemnik z materiału odpornego na korozję oraz mocowania do przewozu węży ssawnych, długich przedmiotów i drabiny. Do wejścia na ten dach służy lekka, składana drabinka, ze szczeblami w wykonaniu antypoślizgowym, zamontowana na tylnej ścianie zabudowy, po prawej stronie. Dodatkowe poręcze w górnej części drabinki ułatwiają wchodzenie.

Z każdego boku zabudowy znajdują się po trzy skrytki na sprzęt i wyposażenie, z tyłu przedział autopompy. Wszystkie je zamyka się odpornymi na korozję, wodo- i pyłoszczelnymi, lekkimi żaluzjami aluminiowymi, wspomaganymi systemem sprężynowym. Żaluzje te wyposażono w zamki zamykane na klucz, z kompletem kluczy, z których każdy pasuje do ogółu zamków, oraz w sygnalizację w kabinie faktu ich otwarcia i wysuwania podestów. Oświetlenie skrytek typu LED załącza się automatycznie po otwarciu ich drzwi. Ponadto budowa tych skrytek zapewnia odprowadzenie wody z ich wnętrza, z kolei skrytki dedykowane do przewozu sprzętu ratowniczego napędzanego silnikiem spalinowym lub kanistrów z paliwem do tego sprzętu otrzymały wentylację.

REKLAMA

Wewnątrz skrytek zastosowano modułowy system półek, umożliwiający zmianę wysokości przez użytkownika końcowego bez ingerencji w konstrukcję. Wszelkie uchwyty i klamki tak zaprojektowano, aby pozwalały na obsługę w rękawicach wszystkich urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad oraz tac. Szuflady i wysuwane tace mają zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadnięcie z prowadnic), są automatycznie blokowane w pozycji zamkniętej i całkowicie otwartej, a te spośród nich, które w pozycji otwartej wystają powyżej 250 mm poza obrys pojazdu, zaopatrzono w oznakowanie ostrzegawcze.

Środkową część zabudowy zajmują zbiorniki wytrzymujące nadciśnienie testowe 20 kPa. Zbiornik na wodę, o pojemności 2500-3500 litrów powstał ze stali nierdzewnej odpornej na korozję. Dostał oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Ma też: właz rewizyjny, grodzie zabezpieczające, układ do napełniania grawitacyjnego i hydrantowego, układ do opróżniania, układ przelewowy, dwie nasady 75 do napełniania z hydrantu oraz automatyczny zawór odcinający wlot przy napełnianiu zbiornika z możliwością przełączenia na pracę ręczną.

Drugi ze zbiorników – na środek pianotwórczy – wyróżnia się pojemnością stanowiącą 10% pojemności zbiornika na wodę, czyli 250-350 litrów. Jego oprzyrządowanie zapewnia bezpieczną eksploatację, a napełnianie poprzez układ do napełniania i opróżniania środka pianotwórczego odbywa się z poziomu terenu i z dachu pojazdu. Do dozowania środka pianotwórczego służy (ręczny) dozownik, w całym zakresie pracy autopompy umożliwiający uzyskanie stężeń w zakresie 3-6%.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij