[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

IFRE Cz. 8.5

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

W tylnym przedziale z oświetleniem LED zlokalizowano dwuzakresową autopompę z krajowego przedsiębiorstwa Eljot Miękinia, z nasadami tłocznymi 4x75 (po dwie z każdej strony) i ssawnymi 2x110 (z tyłu). Jest to autopompa typ AW 24/8-4/40 lub AW32/8-4/40 o wydajności minimum: 2400 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 400 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Wyposażenie przedziału autopompy obejmuje: manowakuometr, manometr niskiego ciśnienia, wskaźnik poziomu wody w zbiorniku, wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, wyłącznik i regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, kontrolkę ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnika, manometr wysokiego ciśnienia, wskaźnik prędkości obrotowej wału pompy, licznik motogodzin pracy autopompy, kontrolkę sygnalizującą pracę silnika w stanie awaryjnym, włącznik/wyłącznik oświetlenia zewnętrznego (pola pracy) z możliwością wyboru strony – lewa/prawa. Ponadto ogrzewanie przedziału pompy skutecznie zabezpiecza układ wodno-pianowy przed zamarzaniem w temperaturze do -25°C i działa niezależnie od pracy silnika zgodnie z pkt. 3.1.1 „Wymagania ogólne dla samochodów ratowniczo-gaśniczych KG PSP – CNBOP – czerwiec 2002”.

Na dachu zabudowy, w jej tylnej części zainstalowano działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności minimum 3200 l/min. Spełnia ono wymagania PN-91/M-51270 i charakteryzuje się: zakresem obrotu w płaszczyźnie poziomej 360°, w płaszczyźnie pionowej od kąta ujemnego limitowanego obrysem pojazdu do co najmniej 70° oraz maksymalnym zasięgiem rzutu nie mniej niż 60 m. Do obu rodzajów samochodów można też zastosować składane działko, tak aby jego wysokość była poniżej górnych barierek.

REKLAMA

Dachowe działko uzupełnia bądź zastępuje jedna linia szybkiego natarcia o długości węża 60 m na zwijadle, umiejscowiona z lewej lub prawej strony, w górnej części tylnych skrytek. Pochodzi ona z firmy Pamet i została zakończona prądownicą wodno-pianową Tipsa BlueDevil 550 o regulowanej wydajności z prądem zwartym oraz rozproszonym, z możliwością podawania wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża. Urządzenie to dostało regulowany hamulec bębna, napęd elektryczny zwijadła węża i korbę umożliwiającą awaryjne zwijanie węża.

Do tego dochodzą zraszacze podwozia w liczbie 6 sztuk, zasilane autopompą, sterowane z kabiny kierowcy, dedykowane do ograniczania stref skażeń. Dwa zraszacze zamontowano z przodu, dwa pomiędzy osiami, a dwa z tyłu pomiędzy kołami.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij